• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Wielkiej Brytanii

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#1
O moście kolejowym Forth (oddany do eksploatacji w 1890 r.) nad zatoką Firth of Forth przeczytałem po raz pierwszy w książce kmdra Bolesława Romanowskiego "Torpeda w celu". To pod tym mostem przepływały nasze okręty kierując się do bazy Royal Navy w Rosyth. Byłem niedawno w Szkocji i wizyta w Queensferry była jedną z głównych atrakcji. Poniżej kilka fotografii słynnego mostu.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#3
Głównym elementem konstrukcyjnym są dźwigary powłokowe, z daleka wyglądające jak zakrzywione rury. Dźwigary te wykonane są blach ukształtowanych w powłoki walcowe i nitowanych do siebie. Główne przęsło jezdne położone jest 50 m nad lustrem wody, a wysokość mostu (wysokość na którą wznoszą się dźwigary) wynosi 100 m. Cała konstrukcja usztywniona jest lekkimi kratownicami wykonanymi z kątowników. Kratownice te, nie mają charakteru typowych kratownic przestrzennych.
Na zdjęciach: pociąg na moście Forth, widok na główny dźwigar mostu, dworzec w Edynburgu.
 

Załączniki

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#4
'Most kolejowy Forth' wydaje się właściwszym tytułem tematu - no chyba że to wstęp do dłuższej relacji opsiującej także inne ciekawe obiekty inżynieryjne, rozwiązania techniczne oraz tabor kilku spółek
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#5
Tak, zacząłem od mojego ulubionego mostu. A teraz trochę zdjęć z Glasgow Central Station. Piękny dworzec, klasyczne kratownicowe dźwigary przekrycia dachowego i bardzo ciekawy kozioł oporowy. Tabor brytyjski ma swoją wyjątkową specyfikę.
 

Załączniki

OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#8
A to co innego - choć może mimo wszystko lepiej było kontynuować wątek Kolej w Anglii
Właśnie dlatego założyłem wątek "Koleje w Wielkiej Brytanii". Ten piękny most znajduje się w Szkocji. Oczywiście konstrukcje inżynierskie i eksploatowany tabor są charakterystyczne dla całej krainy wyspiarskiej. Cieszę się, że ten wątek znalazł Odbiorców. I dziękuję za komentarze. Oczywiście decyzję o dalszej rozbudowie wątku lub przeniesieniu w inne miejsce pozostawiam Administratorowi.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#12
Wspaniałe mosty i wiadukty. Faktycznie most Forth został już uhonorowany pięknymi zdjęciami.
Dzięki Michale.
Wątek bym ten zostawił, i traktował go jako autorski. Czy miałeś okazję przejechać się pociągiem na północ od zatoki ? Linia przez Highlandy dostarcza niezapomniane wrażenia, a już szczególnie ta do Fort William przez Rannoch.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#13
Ja również dziękuję za zainteresowanie. Niestety takiej okazji nie miałem. Jechałem tylko z Edynburga do przystanku Nord Queensferry, a wcześniej z Glasgow do Edynburga. Oczywiście wszelkie zdjęcia i relacje z Wysp Brytyjskich są jak najbardziej oczekiwane. Poniżej Glasgow Central Station, przystanek Nord Quennsferry i główna stacja w Edynburgu.
 

Załączniki

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#14
Jak zapraszasz... :) pozostajemy w Szkocji i znów most:

class 170 Dalmeny.jpg
class 1704xx Edi.jpg
Queensferry 3a.jpg


Co do Twoich zdjęć, widzę że ostatecznie posprzątali z torowiskiem na stacji w Edynburgu, postaram się odszukać zdjęcie z 2006 lub 2007,
podobne ujęcie, a torów i rozjazdów było co najmniej 2 razy więcej.
Dworzec w Glasgow też przeszedł ostatnio rewitalizację i pojawiły się te nowe koziołki.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#15
Piękne zdjęcia. A tu, jeszcze lotnisko z pociągiem w tle i wyjazd z Edka. Mocowania szyn do podkładów, nawet te najnowsze i same rozjazdy różną się zasadniczo od tych kontynentalnych, o samym taborze nie wspominając. Na ostatnim zdjęciu uchwycony zza węgła elektrowóz.
 

Załączniki

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#17
W malowaniu GNER... proszę bardzo na stacji w Edynburgu:
class 90029 Edi.jpg

Elektrowozy Class 90 GNER prowadziły wagony sypialne na trasie Edynburg - Londyn. Trasa wyglądała następująco z Aberdeen do Edi 4 wagony sypialne
prowadziła Class 67, podobny pociąg startował z Inverness do Edi też z class 67. Łączenie pociągu następowało na stacji w Edynburg.

class67030.jpg

Edynburg. Class 67 oczekująca na sleepera z Londynu.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#18
Piękne maszyny. W szczególności diesel ma ładną linię. Trochę przypomina Siemensa ER20. Zaczynam być fanem brytyjskiej kolei. Z Edka odjeżdżał pociąg średnio co 15 min. Na zdjęciach widać odmienne od kontynentalnego mocowanie szyn do podkładów.
[DOUBLEPOST=1466284181,1466283391][/DOUBLEPOST]Muzeum Transportu i Komunikacji w Glasgow (Riverside Museum Glasgow). Brytyjska dama i Tomek Tendrzak.
 

Załączniki

Podobne wątki