• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Warszawie i okolicach

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
A ja znalazłem gdzieś w sieci informację, że łącznicę zlikwidowano w 1990 roku, ale bez wyjaśnienia, co oznacza słowo "zamknięcie".
No to jednak wspomnienie zjeżdżającego od Targówka EN57 było realne
Moim zdaniem mało realne, ale mogę się mylić.
Mógł to być jakiś przejazd służbowy.
Cmentarza Bródnowskiego.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
w latach 1984-86 pracowałem na stacji W-wa Wileńska i nie pamiętam bocznic,
Z całą pewnością w roku 1992 była jeszcze czynna bocznica na teren dawnej WMD Stalowa, gdyż po likwidacji wąskotorówki wprowadzili się tam drogowcy ze swoimi maszynami i wagonami. Także tor do Schichta jeszcze leżał, ale czy wówczas był jeszcze używany tego nie pamiętam.
O ile pamiętam, w latach 1984-86 była już zelektryfikowana.
Z rozkładu jazdy - Zeszyt I-45 obowiązującego od dnia 2 czerwca 1985 r. można się dowiedzieć, że pociągi rel. Praga - WW Marki były prowadzone lokomotywami ST44.
Będę szukał dalej, gdyż cały czas wydaje mi się, że łącznica została rozebrana przed 1990 rokiem.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Oglądałem te zdjęcia wcześniej. Niestety, na ich podstawie niewiele można ustalić. Zbyt duża rozpiętość lat - 1990-94, a na zdjęciach z roku 1987 nie widać połączenia torów w okolicach Targówka. :(
Ponadto, nie widzę drąga rogatek ani jego cienia.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Jednak cienie latarni widać. Nie pamiętam, w którym roku przeniesiono przejazd na ul. Radzymińskiej. Na zdjęciu z roku 1987 jest już na nowym miejscu. Może korzystając z zamknięcia łącznicy przeniesiono przejazd?
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
co byś śpiewał gdyby tam zamiast Lidla znalazła się Берьозка? ;)
Jak to co? Zaczynamy od kwarty czystej i: "Sojuz nieruszymyj riespublik swabodnych..." ;)

A na poważnie:
od dawna mieszkańcy Kabat skarżyli się na sygnały "baczność" dawane przez drużyny składów manewrujących na terenie STP. Oczywiście, metro było najpierw, a bloki dopiero później, ale - coś wskórali: minister infrastruktury proponuje zmiany
 
Jednego z drugim bym nie wiązał... STP Kabaty były wybudowane w szczerym polu. Wg mnie ludzie nie zachowali racjonalnego myślenia, mamieni wizjami roztaczanymi przez developerów. Z tego co pamiętam, zanim się wyniosłem z Warszawy, developerka kombinowała, jak zawłaszczyć teren Lasu Kabackiego, będącego rezerwatem..., ale to inny temat. Po prostu brak wyobraźni kupujących... Ciekaw jestem kiedy będą analogiczne utyskiwania na nowe osiedla budowane na terenie dawnej Fabryki Parowozów w Warszawie wraz z przyległościami...i to co zalega w ziemi.:niepewny::niepewny::niepewny:

Pozdrawiam,...
 

Podobne wątki