• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Warszawie i okolicach


Okolica Warszawy, Legionowo...
17011 na przelocie (tu Talgo ciągnięte Husarz em). Proszę o wyrozumiałość... nie każdy telefon kręci dobre filmy 20 minut po północy...

Pozdrawiam,...

PS. Kręcone w trakcie postoju w torze ostawczym...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Pozostawię to bez komentarza, gdyż zmuszony byłbym użyć słów, które można zastąpić jedynie - piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, piiiip, .... i długo, długo jeszcze. :( Chcesz i Ty się załapać ? ;)
.
.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Jeszcze jedno zdjęcie zrobione tamtego dnia. Brama kolejowa na teren fabryki Pollena-Uroda, dawnej fabryki Schicht'a. Bocznica odgałęziała się na szlaku Wwa Wileńska Marki - Wwa Wileńska. Poszczególne tory dochodziły do wspomnianej wcześniej fabryki, Parowozowni Stalowa, a także do Hurtowni WPHS znajdującej się przy ul. Stalowej w miejscu dzisiejszej zajezdni autobusowej.
Wagony na w/w bocznice podstawiały praskie Tp4 a później też praskie SM42.
Schicht-25.06.07-JS.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Ta znana niemiecka melodia, jest znana głównie z tego, że jest niemieckim hymnem. I rozpoczynającym słowem nie jest Ordung a ... Deutschland.
To tak dla porządku.
A ja nie bardzo rozumiem dlaczego Niemców mieszasz do tego, to za przyzwoleniem polskich urzędników dokonano najpierw rozbiórki parowozowni a następnie jej karykaturalnej odbudowy.
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
Przecież wiem doskonale co to za melodia i jakie ma słowa.
A sklep jakiej firmy stoi w miejscu parowozowni?
Tak, to nasi urzędnicy zezwolili na to, co się stało.
Ale czy niewłaścicie opisałem kontekst obecnej sytuacji? No Jarząbku kochany....
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Narodowość firmy w tym przypadku nie ma najmniejszego znaczenia. Czy to co powstało, zostało zbudowane samowolnie bez pozwolenia?
A jeżeli pytasz o kontekst to wybacz, ale moim zdaniem jest niewłaściwy - nie powinieneś używać słów niemieckich a wyłącznie polskich.
I ciekaw jestem co byś śpiewał gdyby tam zamiast Lidla znalazła się Берьозка? ;)
 
Jarząbku, skoro już wspomniałeś o tych bocznicach ...
Czy ja dobrze pamiętam, że do Wileniaka jadąc ulicą Radzymińską, po kolei był szlak Warszawa Wileńska Marki - Warszawa Targówek ( obecnie Warszawa Praga R15) oraz jako następne wspomniane przez Ciebie bocznice przecinające tą ulice w jednym poziomie??
Przejazd chyba był osłaniany szlabanem obsługiwanym przez posterunek Warszawa Wileńska Marki...

Pozdrawiam,...

PS. O stacji kolejki Mareckiej (Warszawa Stalowa) w miejscu obecnego Tesco nie wspomnę...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Szlak (łącznica) Marki - Targówek istniał i funkcjonował chyba znacznie dłużej, niż wspomniane bocznice, bo pamiętam go jeszcze w końcu lat 1980, natomiast chyba nie było już wtedy bocznic. W latach 1984-86 pracowałem na stacji W-wa Wileńska i nie pamiętam bocznic, za to doskonale pamiętam tę łącznicę i przejazd przez Radzymińską. Najmniejsza awaria rogatek powodowała już wtedy mały kataklizm komunikacyjny na ulicach.... O ile pamiętam, rogatki były nastawiane ze strażnicy usytuowanej przy przejeździe, a nie z nastawni Marki, ale głowy nie dam.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Tak, to mniej więcej wyglądało jak piszesz. Zaraz za nastawnią była dwutorowa łącznica z Wwy Wileńskiej Marki do Targówka. Oczywiście mam na myśli Targówek na normalnym torze. Targówek Wąskotorowy był kilka metrów przed tą nastawnią. Zresztą, ta własnie nastawnia obsługiwała semafory i jedną zwrotnicę (jazda w upór|) na torze wąskim. Przecięcie łącznicy przez wąski tor.
Następnie jadąc w kierunku Wwy Wil. była zwrotnica, m/w w miejscu gdzie widać samochód na zdjęciu. Tu odgałęział się tor wąski do WMD Stalowa.
Zwrotnica a także rogatki w tym miejscu była obsługiwane ręcznie przez drużynę konduktorską. Wąski tor do WMD przebiegał tak jak widoczny chodnik.
Dalej była własnie bocznica do Schicht'a, WMD i WPHS.
Wrócę jeszcze do tej łącznicy Marki - Targówek, na krótko przed rozbiórką została zelektryfikowana. :(

Wiadukt - 17.01.96 r.-JS.jpg
 
No to jednak wspomnienie zjeżdżającego od Targówka EN57 było realne, a nie jakimś dziecięcym majakiem z 1 listopadowego Tour de Cmentarz*... :D
Z tego co pamiętam, to rogatki miały chyba postać rury stalowej w barwach słusznych z podwieszonym "płotkiem" w ilości czterech sztuk.

Pozdrawiam,...

*) powrót z Cmentarza Brudnowskiego
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Niestety, nie pamiętam. Co gorsza nie mam w tej chwili gdzie sprawdzić. Wydaje mi się, że w roku 1988 tej łącznicy już nie było.
No to jednak wspomnienie zjeżdżającego od Targówka EN57 było realne,
Moim zdaniem mało realne, ale mogę się mylić. Jedyny pociąg pasażerski, który jeździł tą łącznicą to był Leningrad Express, w tamtych czasach prowadzony praską, jedyną na sieci PKP - ST44-1500.
 

Podobne wątki