• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Warszawie i okolicach

rossi

Nowy użytkownik
Chodzi mi właśnie o odcinek od Dworca Wiedeńskiego (potem od tymczasowego Dworca Głównego przy ul. Chmielnej) do Warszawy Zachodniej. Zastanawiam się, czy tory DŻWW na tym odcinku były używane jeszcze w czasie II wojny światowej równolegle z linią średnicową. Zapewne po klęsce Powstania Warszawskiego i podczas wycofywania się Niemców z Warszawy obie linie: DŻWW i średnicowa zostały zniszczone, a po wojnie odbudowano już tylko średnicówkę.

nac.jpg

https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/83526/0c02676d0840c55f20019004cf0a7e36/
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Chodzi mi właśnie o odcinek od Dworca Wiedeńskiego (potem od tymczasowego Dworca Głównego przy ul. Chmielnej) do Warszawy Zachodniej. Zastanawiam się, czy tory DŻWW na tym odcinku były używane jeszcze w czasie II wojny światowej równolegle z linią średnicową.
Tylko, że Dworzec Wiedeński był w miejscu nowego Dworca Głównego (nigdy nie skończonego) i razem ze swoimi torami został rozebrany w latach 30. XX wieku, bo w jego miejscu powstał najpierw wykop pod nową linię średnicową, a potem nad nim rozpoczęto budowę budynku Dworca Głównego. Widać to na powyższym zdjęciu. A prowizoryczny Dworzec Główny powstał w miejscu torów towarowych i pocztowych, zbudowanych później, niż główna linia warszawsko-wiedeńska i jej piękny dworzec, znany ze starych ilustracji. Były tam dawniej też warsztaty DŻWW i parowozownia (bliżej ulicy Żelaznej i Towarowej). Czy można to nazwać "torami DŻWW", pozostawiam już do odrębnej dyskusji.
 
Kolejowy most Gdański (ex przy Cytadeli ) do remontu
Ogólnie to w rozkładach służbowych na szlaku Wwa Gdańska - Wwa Praga jest 80ka, ale robić most na 120 to ich chyba po ...ten teges...
Z Gdańskiej łuk po 1 rozkładowo 80, po 2 rozkładowo 80 (ok, trasowanie po torze nr 2, bo 1 zamknięta), od Wwa Zoo zakładając jazdę po torach właściwych to złapiesz 120km/h i już hamujesz bo drastyczne obniżenie prędkości do 60 lub 40 na WPT (Warszawa Praga) lub WG ( Warszawa Gdańska) do 80km/h... Pewnie znów będzie jak ze szlakiem Warszawa Podskarbińska - Warszawa Rembertów gdzie zrobili 120km/h jako drogową, ale po około pół roku postawili zwolnienia doraźne do 100km/h i tak zostało..., bo nikt tyle nie jeździł bo strach, a taborem rzucało już na łukach
kostucha.gif
kostucha.gif
kostucha.gif


Dla porównania dodam tylko, że na średnicy dalekiej jest 80ka, na podmiejskiej 60ka...
Co do Pruszkowa...hurrraaaa...., w końcu...dali radę
mixtura.gif
mixtura.gif
mixtura.gif


Pozdrawiam,
 

SM03-422

Znany użytkownik
Czekając na wjazd w stację Wwa Praga...
ET41-198 z węglarkami... jakoś dziwnie świerzymi i nowo wyglądającymi... Jak ktoś ma pojęcie to niech potwierdzi lub sprostuje czy jest to produkt Wagony Świdnica S.A (Greenbrier Europ)???
Zobacz załącznik 609368

Pozdrawiam,..
Owszem, produkt świdnicki odbierany 31.08.2018 na stacji Świdnica Przedmieście z adnonacją o transporcie do Sokółki:
DSC_3951.JPG
DSC_3960.JPG
DSC_3962.JPG
DSC_3963.JPG
 

Podobne wątki