• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Warszawie i okolicach

rossi

Nowy użytkownik
Chodzi mi właśnie o odcinek od Dworca Wiedeńskiego (potem od tymczasowego Dworca Głównego przy ul. Chmielnej) do Warszawy Zachodniej. Zastanawiam się, czy tory DŻWW na tym odcinku były używane jeszcze w czasie II wojny światowej równolegle z linią średnicową. Zapewne po klęsce Powstania Warszawskiego i podczas wycofywania się Niemców z Warszawy obie linie: DŻWW i średnicowa zostały zniszczone, a po wojnie odbudowano już tylko średnicówkę.

nac.jpg

https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/83526/0c02676d0840c55f20019004cf0a7e36/
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Chodzi mi właśnie o odcinek od Dworca Wiedeńskiego (potem od tymczasowego Dworca Głównego przy ul. Chmielnej) do Warszawy Zachodniej. Zastanawiam się, czy tory DŻWW na tym odcinku były używane jeszcze w czasie II wojny światowej równolegle z linią średnicową.
Tylko, że Dworzec Wiedeński był w miejscu nowego Dworca Głównego (nigdy nie skończonego) i razem ze swoimi torami został rozebrany w latach 30. XX wieku, bo w jego miejscu powstał najpierw wykop pod nową linię średnicową, a potem nad nim rozpoczęto budowę budynku Dworca Głównego. Widać to na powyższym zdjęciu. A prowizoryczny Dworzec Główny powstał w miejscu torów towarowych i pocztowych, zbudowanych później, niż główna linia warszawsko-wiedeńska i jej piękny dworzec, znany ze starych ilustracji. Były tam dawniej też warsztaty DŻWW i parowozownia (bliżej ulicy Żelaznej i Towarowej). Czy można to nazwać "torami DŻWW", pozostawiam już do odrębnej dyskusji.
 
Kolejowy most Gdański (ex przy Cytadeli ) do remontu
Ogólnie to w rozkładach służbowych na szlaku Wwa Gdańska - Wwa Praga jest 80ka, ale robić most na 120 to ich chyba po ...ten teges...
Z Gdańskiej łuk po 1 rozkładowo 80, po 2 rozkładowo 80 (ok, trasowanie po torze nr 2, bo 1 zamknięta), od Wwa Zoo zakładając jazdę po torach właściwych to złapiesz 120km/h i już hamujesz bo drastyczne obniżenie prędkości do 60 lub 40 na WPT (Warszawa Praga) lub WG ( Warszawa Gdańska) do 80km/h... Pewnie znów będzie jak ze szlakiem Warszawa Podskarbińska - Warszawa Rembertów gdzie zrobili 120km/h jako drogową, ale po około pół roku postawili zwolnienia doraźne do 100km/h i tak zostało..., bo nikt tyle nie jeździł bo strach, a taborem rzucało już na łukach
kostucha.gif
kostucha.gif
kostucha.gif


Dla porównania dodam tylko, że na średnicy dalekiej jest 80ka, na podmiejskiej 60ka...
Co do Pruszkowa...hurrraaaa...., w końcu...dali radę
mixtura.gif
mixtura.gif
mixtura.gif


Pozdrawiam,
 

Podobne wątki