• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
W ramach remontu warszawskiej linii obwodowej nr 20, modernizowany jest dawny przystanek Warszawa Wola, obecnie włączony do stacji Warszawa Zachodnia jako Peron 8.
Dziś zostało zagrodzone przejście dla pieszych łączące peron 8 z dworcem Zachodnim oraz Aleją Prymasa Tysiąclecia.
SM42-2622 SKPL z dostawą tłucznia, w tle dach jednego z budynków osiedla kolejarskiego przy ul. Prądzyńskiego 23, z którego wyjście zostało zasypane tłuczniem:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...eciochatki-odciete-od-komunikacji,227521.html
P1260773a_1.jpg


W okolicy krzątała się także SM42-2433 ustawiając wagony mieszkalne dla pracowników.
P1260791_1.JPG

Zdjęcia z 28.03.2017.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
No właśnie, ten remont z przebudową ma się zakończyć za około rok wedle szacunków PLK. Zapowiada się jednak ciekawie, bo linia z Gdańskiego na Zachodni per. 8 była w fatalnym stanie. Oby nowe przystanki rozładowały wypchaną obecnie komunikację miejską w rejonie Woli. Żałuję tylko, że PLK nie są w stanie odwrócić łuku przy per. 8 na Zachodnim tak, by pociągi mogły krążyć w pętli wokół centrum Warszawy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
PLK nie są w stanie odwrócić łuku przy per. 8 na Zachodnim tak, by pociągi mogły krążyć w pętli wokół centrum Warszawy.
Może jednak lepiej napisać, że praktycznie nie da się tego wykonać, a nie. że "PLK nie są w stanie". Jakby się lepiej przyjrzeć temu problemowi i chwilę zastanowić, to można stwierdzić, że wykonanie takiej przebudowy wymagałoby gigantycznej przebudowy całej stacji W-wa Zachodnia, co pochłonęłoby koszmarne pieniądze. Tak więc sugerowanie, że to brak dobrej woli lub umiejętności PLK jest przyczyną, iż tego się nie planuje (a ja tak odczytałem wypowiedź kolegi yahya"), jest chyba trochę niesprawiedliwe. Żeby takie przedsięwzięcie miało sens, należałoby tor od strony Woli wprowadzić w tory podmiejskie linii średnicowej bez kolizji z torami dalekobieżnymi, a to oznaczałoby tunele lub wiadukty. Łatwo sobie wyobrazić rozmiar takiej przebudowy i jej koszty.
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
Ja pozwolę się nie zgodzić. Nie ma rzeczy niewykonalnych. Wystarczy tylko trochę dobrej woli i kilka zdeterminowanych osób. W Polsce planowanych jest dużo kosztownych i skomplikowanych inwestycji, np. Centralny port lotniczy z dworcem kolejowym, więc dokonanie przebudowy w zasadzie nieużywanych torowisk po północnej stronie Dw. Zachodniego nie jest rzeczą niewykonalną, a na pewno tańszą niż budowa linii metra. Wg geoportalu, cała działka 1/13 należy do kolei, stąd odeszłyby koszty wykupu gruntów. Zgadzam się, że mogą pojawić się problemy z wykonaniem połączenia z torami średnicówki, ale już nie z torami prowadzącymi bezpośrednio na Centralny. W naszym kraju pokutuje nastawienie "sie nie da" (koniecznie bez haczyka w "ę"), a na różne ekstrawagancje pieniędzy jest w nadmiarze. A niestety miasta zagęszczają się i w przyszłości będą coraz większe zatory komunikacyjne (powodujące przy okazji większe skażenie środowiska niż obecnie), więc warto myśleć, jak je rozładować i poprawić jakość życia mieszkańców. Kolej miejska okalająca Centrum bardzo by się przydała, tym bardziej, że istnieje gotowa, naziemna infrastruktura. Czemu jej maksymalnie nie wykorzystać? Poza tym, w dużych instytucjach świadczących usługi powszechne problemem z czasem staje się bezwład i brak odrobiny przewidywania oraz empatii. Przykład: od lat na długich p.o. w Warszawie (ale w Polsce także) krótkie pociągi podmiejskie w stylu SKM zatrzymują się przy końcu peronu. Skutek jest taki, że nie wszyscy, szczególnie osoby starsze, z dziećmi, bagażem, wózkami zdołają przejść peron i dotrzeć do pociągu, a ten odjeżdża nie zabrawszy wszystkich zainteresowanych. Parę lat temu popełniłem w związku z tym pismo z wnioskiem do PKP PLK (z kopią do UTK i UOKiK), by to poprawili instalując znaki W32. O dziwo wkrótce po piśmie pojawiły się one na p.o. w Warszawie, lecz... maszyniści SKM i KM nadal ignorują je. Zatem: z małymi wyjątkami jest tak, jak było, bo opór materii jest za duży. Na nic zdały się monity do UTK i UOKiK, bo nie ma czegoś takiego jak "policyjna drogówka" na kolei, by wyegzekwować respektowanie znaków W32. Jeśli opór materii jest tak duży, to może trzeba budować od nowa? Przykład: na Wolę np. w rejon Obozowej chętnie bym z centrum podjeżdżał w parę minut pociągiem jeśli byłaby taka możliwość zamiast tłuc się tramwajem, bo autem nie lubię po Warszawie jeździć jak mam coś pozałatwiać w kilku miejscach. Za rok powinna być taka możliwość z Gdańskiego. Per. 8 na Zachodnim nie liczę, bo jest wówczas nie po drodze.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Gdyby chodziło tylko o połączenie z torami dalekobieżnymi to w zasadzie byłaby tylko odbudowa istniejącej niegdyś łącznicy, ale uważam podobnie tak jak Andrzej, że bezkolizyjne połączenie z torami podmiejskimi to budowa od początku całego węzła Warszawa Zachodnia.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.430 72 3
Yahya, co do W32 na p.o. Śródmieście to trochę się nie zgodzę, no ale to już odrębny temat raczej prv...
Innym problemem jest też "rozstawienie" ww wskaźników - pociąg Kolei Mazowieckich " Łukowianka" (7wagonów push pull) na odcinku Siedlce-Łuków jeśli jechał lokomotywą do przodu, to wagon sterowniczy wystawał częściowo poza peron na jakiejś stacji ( tu przepraszam za brak nazwy- brak znajomości szlaku;)) akurat pomostem dla matek z dziećmi w wózku/ niepełnosprawnych.
Od grudniowej korekty do marcowej skrócono skład. Przy ostatniej korekcie i po "przekopaniu" wskaźników znów jeździ 7 wagonów.

Linia Otwocka to też inna bajka - w zależności czy jedziesz składem 2x14WE czy 27/35WE czy 2x19WE też inaczej się ustawisz...
Z drugiej strony czasem stajesz wg wskaźników a ludzie stają stadem ( przepraszam za określenie) gdzie indziej to dla świętego spokoju stanie się wg stada bo inaczej będą skargi zaraz pisać...
A co do "drogówki" to takowa poniekąd można powiedzieć, że jest... konrolerzy z UTK i PLK'i...

Pozdrawiam z MMz:)
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Aby ktoś mi nie zarzucił, że się tylko czepiam tej instytucji zamieszczam znalezione dziś zdjęcie stacji Warszawa Główna Towarowa. Na tym zdjęciu widzimy potwierdzenie pracy lokomotyw spalinowych SM41 w węźle warszawskim (MD Odolany) a także jeszcze odolańską lub już praską czterdziestkępiątkę pracującą na górce rozrządowej.
http://www.cyfrowa.stacjamuzeum.pl/...orka-rozrzadowa-warszawa-glowna-towarowa#main

Neg. 1441 Górka rozrządowa Warszawa Głowna Towarowa.jpg
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
534 1 0
W rosyjskojęzycznej części internetu znalazłem zdjęcie opisane tak: "Budowa dworca kolejowego w Warszawie 1868". O jaki dworzec chodzi? Wiedeński? On zdaje się był budowany wcześniej... Błędna data w opisie?

Budowa dworca kolejowego w Warszawie 1868.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.430 72 3
Znów grzebałem w archiwum... lipiec 2006 rok - wycieczka po tunelu średnicowym, PRZED nieszczęsnym remontem...
Jakość różna...

DSCN4975.JPG

...zainteresowanie było spore, ale jeszcze czekamy na przejazd ostatniego pociągu...
DSCN4971.JPG

...oto ON..
DSCN4978.JPG

... kadr z tunelu dalekobieżnego...
DSCN4979.JPG

... tunel dalekobieżny...
DSCN4984.JPG

... po przejechaniu ostatniego pociągu i kilku uwagach organizacyjnych... ruszył tłum niczym na otwarciu jakiegoś marketu...
DSCN4992.JPG

... p.o. Powiśle i widoczny koniec ograniczenia do 20km/h (!!!)...
DSCN4995.JPG

... wiele złączy szynowych wyglądało tak... lub gorzej...
DSCN4999.JPG

... jedno z wielu wyjść ewakuacyjnych...
DSCN5000.JPG

... tu kończące się pod parkingiem przed dawnym "KC PZPR"...
DSCN5003.JPG

...semafor SBL dla kierunku niewłaściwego... tor 3S

...C.D.N.

Pozdrawiam z MMz:)
 

Podobne wątki