• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
Pytanko mam co to za maszyna umiera na cmentarzysku w Lesznie?



Na marginesie: smutny widok z okien pociągów jest w tym mieście. Szczególnie parowóz (nie zdążyłem zdjęcia zrobić), który powinien stać gdzieś dumnie na zadbanej bocznicy...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Wagon silnikowy SN80-12. Powstało ich niewiele. Były produkowane w HCP. To jest jedyny zachowany egzemplarz, niestety nie sprawny.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
Szkoda, że Polska to kraj gdzie nie szanuje się historii techniki. Polak będzie po wieki pamiętał Niemcom Grunwald ale żeby zadbać o niszczejącą historię bliższą to już nie ma do tego głowy :niepewny: W normalnym kraju odrestaurowany egzemplarz robił by pieniądze gdzieś na turystycznej linii. Ech...
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.594 25 2
Święta racja, a jak zaczyna się chodzić wokół jakiegoś pojazdu to od razu znajduje się palnik i już po nim.
Przykład Wolsztyn. Jaka była parada? Super. Tylko 3 parowozy. No może patrząc na dzisiejsze już czasy, a nie sprzed 5 lat, to aż 3 parowozy.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.594 25 2
A jakiś pozostał? To co było jakiś 15-20 lat temu to pocięte. Przykład Jedlina Zdrój, same wraki pozostały. A gdzie pudła z Sierakowa pruskich świetlików i polskich hechtów?. Gdzie stalowy Schwerin ze Szczecinka?
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
No to na co Kolega czeka? Kupić lub wydzierżawić historyczny tabor i tłuc na nim tę mityczną kasę....
Przecież wiadomym jest, że nie wielu jest obywateli, którzy na własną rękę byli by w stanie taki eksponat uratować. Jednak są przykłady na świecie gdzie się to robi z powodzeniem. Tylko tam aktywność obywatelska jest dużo większa i bardziej dojrzała. Polakowi to tylko pełna micha i kufel piwa do szczęścia wystarczy i po za własny ogródek nie wygląda.

Dlaczego dworzec (wczoraj przejeżdżałem i mnie zauroczył) w Puszczykówku (ewentualnie ciut wcześniej w Puszczykowie) funkcjonuje, jest zmodernizowany, a dworzec w Gołonogu z równie potężną historią kolei iwanogrodzkiej umiera? Pipidówka pod Poznaniem ma dworzec, kasy biletowe, a duże miasto takie jak Dąbrowa Górnicza ma plastykowy kiosk bo główny budynek gnije od lat. Taki przykładów podać można wiele. Czemu w jednym środowisku coś się dzieje w drugim ludzie żyją w letargu i nic nie robią by to zmienić...
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
Przecież wiadomym jest, że nie wielu jest obywateli, którzy na własną rękę byli by w stanie taki eksponat uratować. Jednak są przykłady na świecie gdzie się to robi z powodzeniem. Tylko tam aktywność obywatelska jest dużo większa i bardziej dojrzała. Polakowi to tylko pełna micha i kufel piwa do szczęścia wystarczy i po za własny ogródek nie wygląda.
Zgadza się i to jest jedna strona medalu. Druga jest taka, że przy obecnej zasobności portfela przeciętnej polskiej rodziny niewiele osób stać na korzystanie z takich przyjemności. I ceny nie wynikają nawet z czyjejś pazerności tylko kosztów napraw i eksploatacji zabytkowego taboru.
 

paulinium

Znany użytkownik
Reakcje
29 0 0
Pół godziny temu w Poznaniu na Dworcu Głównym, taka niespodzianka stała na peronie, ten zapach i dźwięk.. bezcenny, kojarzy mi się z dzieciństwem.. szkolne wycieczki, kolonie itp :love::love:!!!

Obrazek_1431803825.jpg
Obrazek_1431803857.jpg
Obrazek_1431803870.jpg
Obrazek_1431803894.jpg
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
Trzeba było najpierw sfocic parę. .. a później sam parowóz. Do przewidzenia było ze wypuszcza go dopiero za 56100 ;)
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
W sumie długo się zastanawiałem, czy dopisać się w tym temacie, ale skoro wątek "brombergów" do przewozu ryb właśnie tutaj się rozwinął to chyba nie ma sensu zakładać nic nowego. Czytając powyższe wypowiedzi skojarzyło mi się, że na początku lat 90-tych robiłem na wagonowni w Gdyni zdjęcie takiego wagonu. Patrząc na negatyw wydawało mi się z kolei iż są tam dwie sztuki. Dopiero po zeskanowaniu okazało się że tak naprawdę wagony były aż trzy. Widać. że w trakcie eksploatacji wymieniono im oryginalne wózki na polskie. Na pierwszym zdjęciu widać baseny dla ryb i otwarte klapy załadunkowe w ścianie bocznej.

Pozdrawiam
Andrzej


Zobacz załącznik 291402
Zobacz załącznik 291403
Nawiązując do Twoich zdjęć - poniżej fotka z mordoksiążki Archiwum Państwowego w Gdańsku, przedstawiająca (chyba) jeden z takich wagonów w składzie z kilkoma chłodniami innego typu podczas załadunku w gdyńskim porcie:

Port wagony chłodnie rybne.jpg

Dokładny adres zdjęcia: https://www.facebook.com/1523853714...0.1432207397./600338836692754/?type=3&theater
 

Podobne wątki