• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

. . . , jakby w handlu była ta książka dostępna.
ano właśnie, też sobie myślałem, ze w dzisiejszych czasach będzie wszystkiego pod dostatkiem, a nie jak za tzw. komuny, gdzie był powszechny brak wszystkiego, co było jedną z cech tego ustroju.
Ciekawe dla nas książki trzeba jednak kupować niemal od razu, gdy tylko się ukażą, gdyż nakłady nie są imponujące a miłośników kolei przybywa.
Dodatkowo wyśmienita jakość edytorska dopinguje do ich posiadania w swych zbiorach.
Identycznie jest z modelami, tymi w wersji PKP. Tu firmy modelarskie wypuszczają edycje też ograniczone i pomimo wrażenia, że są - bo reklamy powtarzają się, to nagle budzimy się, że oto nie mogę już dostać nigdzie danego modelu, czy też w oznaczeniach z danej epoki.
Co wtedy ? rynek wtóry ... i tu nagle ze zdziwieniem odkrywamy, że oferent chce dwa-trzy razy tyle niż była cena sklepowa.
Takie przypadki w odniesieniu do niektórych książek spotykam też na niemieckim Ebay.
 
Nie ma nigdzie zdjęć z okresu powojennego z parowozem.
Na stacji Osowa Góra w okresie do elektryfikacji byłem co najmniej 200 razy. Jeździliśmy tam z rodzicami i dziadkami do ogrodu za sanatorium od strony Krosinka. Dziadek wiózł dla mnie nawet łóżeczko pociągiem.
Jak byłem większy to musiałem dopilnować prawidłowości objazdu parowozu na drugi koniec pociągu.
Później pamiętam, że przed właściwą stacją końcową z sąsiednim torem nawrotnym, był podobny układ terenu i ślad po torach tak, jakby pierwotnie stacja była wcześniej. Ale może takie skojarzenie było wytworem mojej wyobraźni.
Z racji zafascynowania mechanizmami i tajemniczością parowozu nie bawiłem się nigdy innymi zabawkami - tylko kolejka.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
ALA

ALA

Aktywny użytkownik
Po kilku miesiącach prac, oddany został do użytku przebudowany i zmodernizowany peron piąty dworca Poznań Główny.

ALA_2018_03a.jpg


Wczoraj, podczas mojej krótkiej wizyty na nim, udało mi się trafić dwie ciekawostki, stojące akurat przy wspomnianej "piątce":
1. EP08-001 w historycznych barwach.

ALA_2018_03b.jpg


2. EP07-537 (ex EU07-537, ex ET41-036-B)

ALA_2018_03c.jpg
 

dariuszz94

Znany użytkownik
31.03.2018, Poznań Starołęka - Poznań Dębina, ET22-1154 ze składem kontenerów zjeżdża z mostu Dębińskiego. Jednocześnie zbliża się do pozostałości po przystanku osobowym, który od 21 maja 1877 roku nosił nazwę Luisenhain, aby 1 lutego 1883 roku zmienić ją na Eichwald. Był czynny prawdopodobnie do 1929 roku, aby zostać rozebranym wkrótce po II wojnie światowej. Informacje o przystanku zaczerpnąłem z rozdziału "Poznańskie dworce" autorstwa Pana Roberta Kromy, umieszczonego w Kronice Miasta Poznania nr 2013/4.

Zdjęcie na galerii SM42.pl :)
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Wolę jednak ufać literaturze, jeśli mam do niej dostęp i takowa istnieje, niż temu, co jest wpisane w internet.
Choć niby na Wikipedii się powołują na książkę m.in. także Pana Kromy "Poznański Węzeł Kolejowy. Wczoraj i dziś".
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Nie odnoszę się do tego przypadku, ale często stwierdzam, że literatura niby fachowa coraz częściej przypomina ... beletrystykę. Autorzy, próbując ukryć swoją niewiedzę ... "sadzą kartofelki.".
 

Podobne wątki