• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
Wrzesień 1997 roku, szlak Poznań Wola - Kiekrz. Poznańska SU46-022 prowadzi dwuwagonowy skład poc. osobowego 44031 do Międzychodu przez Rokietnicę, Pniewy Szamotulskie.
Na krótkim odcinku linii szczecińskiej "pod drutem" poznańskie SU45 i SU46 miały okazję rozpędzić się do 100 km/h.
Pozostałe 64km trasy od Rokietnicy do Międzychodu to był "spacerek" w tempie 40km/h
_111125_RAIL_0011.jpg
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Na 2009 rok służbowe RJ pokazują na odcinku od km 3,87 (między POD a Wolą) do 18,17 (czyli kawałek za Rokietnicą [17,74]) 100 km/h, 120 jest dopiero za Rokietnicą. Nie wiem jak to wyglądało 12 lat wcześniej.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
Za stacją Poznań Wola była "setka" do Rokietnicy, z kilkoma WOSami po drodze.
Miałem okazję jechać wielokrotnie tym pociągiem i to była naprawdę przyjemność za Wolą na leśnym odcinku wsłuchiwać się w otwartym oknie w brzmienie diesla próbujacego utrzymać rozkład ułożony na EZT.
Z dwoma lub trzema wagonami na haku dynamika nie była najgorsza.
Za to rozkład jazdy, po zawieszeniu przewozów pomiędzy Międzychodem a Skwierzyną, z nocowaniem składu i lokomotywy w Międzychodzie był lekkim nieporozumieniem...
Podobnie jak tabor wagonowy wystawiany w ostatnich latach składający się z bardzo zniszczonych wagonów przedziałowych 2 klasy - pocięte fotele, powyrywane półki na bagaż, brak wyposażenia: zasłon, śmietniczek, pokręteł, uchwytów, zdemolowane toalety, a do tego graffiti na burtach wagonów. Nic dziwnego, że frekwencja była słaba.

Na zdjęciu SU45-092 z poc. 44043 Poznań - Międzychód pomiędzy Przybrodą a Kaźmierzem Wlkp. w ostatnim tygodniu kursowania, 27-09-1999,

_120105_RAIL_0558.jpg
 

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
Szkoda że jadąc w rajdzie nie mam czasu na robienie zdjęć, z tego co kojarzę to ta stacja jest pośrodku niczego, na pewno są tory, bo jechałem po nich Uazem i o mało nie spadłem z wiaduktu kolejowego. Na wiosnę pewnie będę tam znów, teraz rejestruję wyjazdy kamerką w aucie, może da się kilka przyzwoitych klatek z tego wyciągnąć.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Czy na tendrze jest drewno ?
- nie, na tendrze nie ma drewna.
Słaba jakość tego skanu nie pozwala od razu na prawidłową odpowiedź, ale najlepiej posiłkować się w takich przypadkach np. zdjęciami zamieszczonymi na stronie: https://www.bazakolejowa.pl
Ze zdjęć tam zamieszczonych widać dokładnie, że za tendrem jest attyka przybudówki dyżurnego ruchu. To rząd takich sterczyn jakby z murów obronnych średniowiecznego zameczka.
- tak, to parowóz pruskiej serii P3.
Widać numer 1608, więc z uwagi na jego obecność na stacji Konotop, zaryzykowałbym stwierdzenie, że ten konkretny egzemplarz to parowóz 1608 Posen, produkcji firmy Vulcan, Stettin Nr fabr. 1128 z 1889 roku.
Numer 1608 po trzecim przenumerowaniu.
 

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
Dzisiaj przejeżdżałem przez Czerwonak, otoczenie dworca wyremontowano, a sam dworzec przechodzi gruntowny remont, akurat wymieniana jest więźba dachowa. Niezmiernie mnie to cieszy, bo sam budynek zawsze mi się podobał. Niestety nie miałem możliwości zrobienia zdjęć...
 

Podobne wątki