• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Jeszcze ktoś mi będzie mówił że jakiś wagon nie pasuje do składu czy loka? Skład 57106 Ukiel z niespodzianką na końcu. Poznań Główny 22.06.2017r.
Jak rozumiem, wagon był niedostępny dla podróżnych i jechał jako podsył? Pytanie dokąd? Czy został odłączony w Poznaniu (pociąg jechał do Zielonej Góry)?
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
To, że Olsztyn widocznie ma mały nadmiar, a przecież wagony są potrzebne na obsługę Kostrzyn - Gorzów Wlkp..
Bez urazy Kolego, ale czy potrafisz odpowiedzieć na zadane wyżej pytanie z sensem oczywiście? Kolega @kapsel2696 wspomniał iż wagony z Zielonej Góry poszły do Gdyni a ten co pokazałem w składzie 57106 jedzie na wymianę. Ja zadałem pytanie co ma Gdynia do Olsztyna. A ty wyjeżdżasz nam tu o linii Gorzów- Kostrzyn n. Odrą... Bez urazy. Uwierz ze zakłady między sobą nie są tak skore do wymiany taboru czy współpracy. To raz. Dwa. Linii Gorzów - Kostrzyn nie obsługuje zakład w Zielonej Górze. Tylko zakład Poznań, oddział Krzyż, poza tym ten odcinek jest obecnie obsługiwany KKZ. Trzy. Nie ma najmniejszego sensu przerzucać tabor przez pół Polski tylko po to by mikolom zrobić dobrze i dobrać im kolorki wagonikow pod kolor piasku i wody na Helu. Gdyby faktycznie chodziło o zapotrzebowanie taboru w Gdyni to po prostu by przetargali wagony z Olsztyna do Gdyni.
Jaki sens targac wagony z Olsztyna do Zielonej Góry po to aby z Zielonej Góry inne wagony targac do Gdyni??:confused::gwizd: Nie będę już wspominał o czym jest wyżej tj. O obsłudze linii Gorzów - Kostrzyn...
Przesłane zdjęcie piętrucha miało tylko przytrzec nosa tym co twierdzą że nie może jechać taki skład w takim układzie itd. Nie istnieje podział co może a co nie może (o ile technicznie jest to wykonalne oraz jest zapotrzebowanie). Tyle ode mnie w temacie tego podsyłu. A podejrzewam iż w tym sezonie będzie duuuuzo podobnych kwiatków :obcy:
 

kapsel2696

Aktywny użytkownik
Reakcje
9 0 0
Nie do końca precyzyjnie określiłem sytuację. Wagony PR Gdynia były w delegacji w Zielonej Górze, dlatego teraz wracają do Gdyni. A czemu do Zielonej jedzie wagon Olsztyński? - tego nie wiem.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Dwa. Linii Gorzów - Kostrzyn nie obsługuje zakład w Zielonej Górze. Tylko zakład Poznań, oddział Krzyż, poza tym ten odcinek jest obecnie obsługiwany KKZ.
KKZ jest na odcinku Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski. Od Krzyża do Gorzowa Wlkp. Wschodniego dojeżdżają szynobusy. A od Kostrzyna do Gorzowa Wielkopolskiego dojeżdżają składy wagonowe: http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=14144 i http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=14158
Co więcej, na obsługę tych pociągów zostały wysłane wagony z Chojnic, czyli właśnie z PR Gdynia: http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=14071
Skoro składy wagonowe jeżdżą między Kostrzynem, a Gorzowem, to podlegają zdaje się pod Zieloną Górę? Skoro jeden wagon poszedł do Gdyni na wzmocnienia, to skądś musieli przysłać wagon do obsługi pociągów. Widocznie to Olsztyn ma coś wolnego i pojechało do Zielonej Góry, a stamtąd zapewne Bohun trafi do Kostrzyna i na obsługę pociągów.
Ba! Normalnie nie obsługiwało trasy Kostrzyn - Krzyż PR Zielona Góra? To dlaczego jeździły tam szynobusy w malowaniu woj. lubuskiego, służące dla PR Zielona Góra?
Owszem, zakłady mogą nie być skore do wymian między sobą, ale jeśli poszedł rozkaz z góry to raczej nie mają za dużo do gadania. Oczywiście brak tu logiki, bo wydawałoby się, że prościej przesunąć wagon z Olsztyna do Gdyni, niż kombinować tak jak widzimy czyli z Kostrzyna do Gdyni, a z Olsztyna do Zielonej Góry (i dalej na Kostrzyn zapewne). Ale brak logiki na naszych kolejach też nie jest niczym nowym akurat :niepewny:
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
Na co dzień mam styczność z brakiem logiki na naszej kolei. Jednak nie ma ani sensu, ani logiki o czym już pisałem. Niestety nie było komu się zapytać po co i na co wagon jest targany. Wspomniałem wcześniej, że zdjęcie dałem jako dowód. Nic poza tym.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
Nowa Wieś Poznańska, nastawnia.
Dodam tylko, że miejscowość, od której wzięła się nazwa, obecnie jest częścią Swarzędza.
Zobacz załącznik 487743
Skoro już tu jesteśmy... To proponuje nie co inne spojrzenie dla uzupełnienia widoku podg, Nowa Wieś :)
5863738.jpg


Dla osób co nie bardzo znają węzeł poznański. W prawo jest odbicie w kier. Poznań Wschód (z pominięciem Swarzędza)- dzięki temu jest możliwe jeżdżenie w kółeczko po węźle bez konieczności zmiany kierunku jazdy. W lewo jest odbicie na południowy "objazd" Franowa omijając PF-y i inne wertepy ;) Na moście szlak w kierunku Kobylnicy i Karolina ( około 3km dalej jest odbicie- prosto do Kobylnicy, w lewo do Karolina). A na wprost nic innego jak Franowo :)
 

Podobne wątki