• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
A ja mam pytanie o te tory które idą wzdłuż Dymka. Tam w krzakach powinny chyba jeszcze być wzdłuż osiedla Przemysława, za szkołą nr 55, potem przechodziły przez zakręt Piwna/Kobylepole i tak się zastanawiam dokąd dalej ? Bo za dzieciaka chodziłem do tej szkoły (lata 80-te) i tam czasem jakieś wagony stały...
A druga sprawa, pamiętam taką imprezę, festyn, bodajże pt "Lato z parą" właśnie na tych bocznicach w okolicy Dymka/ Żelazna, były jakieś parowozy, drezyny, ktoś to pamięta?
BTW tam koło ul Żelaznej tory były opłotowane, była brama, stały jakieś wagony naprawcze(?) Rozumiem że te budynki to były od stacji Kobylepole Wąskotorówa?

Pamiętam jak dziadek pokazywał mi jakiś samotnie stojący mostek nad rzeczką w Tulcach, niedaleko dzisiejszego wiaduktu nad autostradą, twierdząc że to od wąskotorówki, to była właśnie ta linia?

40 lat tutaj mieszkam i g**no wiem....
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
Tam gdzie była składnica opału, tj przed wjazdem do byłej szopy Kolejki Średzkiej a oddziałem zakaźnym szpitala wzdłóź ulicy Majakowskiego kilka lat były organizowane Dni Kolejarza. Były one we wrześniu a nie jak teraz z listopadzie. I niektóre pociągi organizowane z tej okazji tam wjeżdżały. Był nawet przejazd Ol-49 do ulicy Jedności Słowiańskiej i przez dzieciaki bawiące się zwrotnicą wykoleił się tender. Było to w latach chyba w pierwszej połowie lat 90-tych. A tor kończył się patrząc od miasta na szopie - bo tam była stacja normalnotorowa i wąskotorowa Kobylepole. Dalej szła tylko bocznica do browaru Kobylepole. Jednocześnie odchodził stamtąd tor wąskotorowy do Środy Wlkp. A w kierunku miasta tor szedł na Maltę i przy obecnej Galerii Malta skręcał na północ do stacji Główna. A ze stacji Malta tor łukiem odchodził na południe do Starołęki. Obecnie wjazd na te tory jest od strony Franowa i browaru, do którego z Kobylegopola odchodzi bocznica. A na samym Kobylimpolu jest zachowany taki mały budynek stacyjny byłej stacji.
 

piotrek092

Użytkownik
Reakcje
3 0 0
Cóż trzeba uważać na posty pisane telefonem a szczególnie oceny, małe te znaczki a robią zament,sam dałem ciała dając nie to ą ocenę i to komu - kol JARZĄBKOWI.Wstyd jak wuj.
 

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
Zarąbisty film, nawet na mapce jest ten mostek w Tulcach, o którym pisałem, że pokazywał mi go dziadek. Na tej mapce jest napisane, że kolejka miała bocznicę aż do Kruszewni? Ciekawe....
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
A czy wiadomo, czy ta modernizacja podniesie możliwość zwiększenia maksymalnej prędkości pociągów na tej trasie?
Nie , będzie 160 tylko tyle że nowa sieć trakcyjna pod pendolino oraz wymiana najstarszego podtorza. Modernizacja urzadzeń SRK polegajaca na likwidacji nastawni na rzecz LCS .tŁUMACZĄ ŻE ROBIĄ TO CO POWINNI ROBIĆ 20 LAT TEMU. Nastawni żal
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.940 386 20
No to szkoda, bo i teraz pociągi jeżdżą z prędkością 160 km/h i nie potrzeba tu żadnego Pendolino. Produkty z Bydgoszczy dają sobie radę na obecnych torach z obecnym podtorzem i z obecnie zamontowaną siecią trakcyjną. Jak dla mnie to wyrzucane pieniądze... No ale ja się na pewno nie znam... ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Na temat zasadności tej modernizacji się nie wypowiem, bo nie znam szczegółów. Jednak jeśli chodzi o zwiększenie prędkości, to wymagać to może korekty geometrii torów (zwiększenie promieni łuków), a z pewnością likwidacji przejazdów kolejowych i zastąpienie ich wiaduktami lub tunelami pod torami. Przejazdy w poziomie szyn są dopuszczalne tylko do 160 km/h. Pomijam tu sprawę instalacji ERTMS, bo to jest i tak konieczne ze względu na zaliczenie tej linii do najważniejszych europejskich korytarzy kolejowych.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.940 386 20
OK, to niech modernizują. Właściwie to dobrze, że w ogóle modernizują. :) Trzeba się i z tego cieszyć.
 

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
Jakiś remoncik robili koło mnie, od tego czasu nastawnia Nowa Wieś Poznańska ma zaciągnięte rolety w oknach. To jedna z tych , kiedyś zdaje się była z blachy falistej, potem ja ocieplili i otynkowali.
 

Bobik

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 3 1
Nic tak nie poprawia humoru mojego młodego, jak wizyta "na kolei". Dobudówka posterunku straży pożarnej, miejskiej i pogotowia, może się podobać lub nie, fakt jest taki, że dzięki temu odratowano dworzec.


20170507_131522.jpg
20170507_131148.jpg
20170507_115027.jpg
20170507_114930.jpg
20170507_114934.jpg
20170507_114912.jpg
20170507_115243.jpg
20170507_132013.jpg
 

Załączniki

Podobne wątki