• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
Dorzucę jeszcze kilka zdjęć od siebie, wszystkie robione w Krakowie w listopadzie 2020 r.

zd1.jpg


zd2.jpg


zd3.jpg


zd4.jpg

Tu mnie jedna rzecz zastanawia, według opisu na tabliczce znamionowej to wagon typu 101C, ale czy one nie miały wyłącznie gładkich dachów? To fabryczny, jakaś przeróbka czy 304C?

zd5.jpg


zd6.jpg


zd7.jpg


zd8.jpg

Tu bardziej jako ciekawostka, sygnały końca pociągu starego typu. Natomiast wagon po prawej ma rewizję z 2016 r. a wygląda jak "trup na kołach".

zd9.jpg

Zdjęcie technicznie średnie, ale za to ładne porównanie "nowego" ze "starym". Chociaż "klasyczna" EP09 ma już odbieraki nowego typu.
 

poziomek72

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
NAMR
Reakcje
76 3 0
A takie cudeńko zza zachodniej granicy (jeszcze ciepłe) trafiłem podczas ostatniej, sobotniej, wyprawy w drodze na Bieżanów, czyli na terenie starej lokomotywowni w Płaszowie, 14.11.2020 r. Ciekawe czy ktoś już spotkał coś takiego i wie coś na jego temat.

Cudeńko to jest własnością firmy RAMATECH mieszczącej sie w tzw okrąglaku( czyli tym budynku obok) i specjalizującej się między innymi w budowie i montarzu hamulców stosowanych na górkach rozrządowych.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.223 3 0
To czym u licha różnią się te tarcze manewrowe od semaforów świetlnych, bo ja widzę tu jednak semafory. Ale może się nie znam, proszę więc o oświecenie mnie w temacie.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
To czym u licha różnią się te tarcze manewrowe od semaforów świetlnych, bo ja widzę tu jednak semafory. Ale może się nie znam, proszę więc o oświecenie mnie w temacie.
Budowa jest taka sama jak wszystkich sygnalizatorów świetlnych dwukomorowych ale tarcze manewrowe służą wyłącznie do manewrów - soczewka niebieska i matowo biała, analogicznie jak w "karzełkach". Z tego co pamiętam, udając się w lewo od tego zdjęcia stoją sygnalizatory świetlne dwukomorowe z soczewką czerwoną i matowo białą, z biało-czerwonym słupem ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
ja widzę tu jednak semafory.
Kolega widzi tu sygnalizatory świetlne. Jak już wspomniał kolega @old_jawa, wszystkie sygnalizatory świetlne mają taką samą budowę, jednak różnią się funkcjami, jakie realizują, dzięki różnym sygnałom na nich wyświetlanym. Sygnalizatory (świetlne) dzielą się na semafory (w tym obsługiwane i samoczynne), sygnalizatory powtarzające, tarcze ostrzegawcze (w tym także tarcze ostrzegawcze przejazdowe, które wyglądają trochę inaczej) i tarcze manewrowe. Różnią się, zależnie od potrzeb, liczbą komór świetlnych i kolorem lamp sygnałowych. Dla rozróżnienia, semafory obsługiwane mają maszty pomalowane w biało-czerwone pasy, semafory samoczynne (sbl) mają maszty białe, natomiast sygnalizatory powtarzające, tarcze ostrzegawcze i tarcze manewrowe mają maszty szare (tarcze ostrzegawcze przejazdowe mają maszty w biało-czarne pasy). Tarcze manewrowe często bywają niskie (tzw. karzełkowe), bez masztu. Ale karzełkowe mogą też by semafory, choć takie występują dość rzadko. Po więcej informacji warto zajrzeć do przepisów sygnalizacji, obecnie Ie-1, dawniej E 1.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
A tak na marginesie to ten "las" tarcz manewrowych znajduje się na stacji Kraków Prokocim Towarowy rejon PrD21, a dokładnie umożliwiają powrót z torów grupy kierunkowej w stronę aktualnie nieczynnej górki rozrządowej PrD21 i dalej na tory grupy przyjazdowej czyli PrD.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.223 3 0
Dzięki za wyjaśnienia, ale widzę tu jedną sprzeczność. Na zdjęciach słupy (maszty) tych "semaforów" mają biały kolor, tymczasem:
a następnie:
... semafory samoczynne (sbl) mają maszty białe, natomiast sygnalizatory powtarzające, tarcze ostrzegawcze i tarcze manewrowe mają maszty szare ...
Z tego by wynikało, że są to semafory samoczynne (sbl). Coś tu nie gra.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
To tarcze manewrowe, z całą pewnością nie są to semafory sbl. Jeżeli kolega @Gagar358 nie wierzy, to niech pójdzie w teren i sprawdzi, co jest napisane na tabliczkach. A że maszty mają niewłaściwy kolor, to już nie moja wina... Ale gwoli ścisłości dodam, że sprawdziłem w przepisach: kolor masztów jest podany tylko dla semaforów obsługiwanych (biało-czerwone pasu), semaforów sbl (białe) i tarcz ostrzegawczych przejazdowych (biało-czarne pasy). Dla pozostałych sygnalizatorów kolor nie jest określony. Dawniej stosowano zasadę, że wszystkie inne sygnalizatory mają maszty szare, teraz, jak widać, już nie zawsze się tego przestrzega.
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.249 9 0
Dodatkowo, to nie jest Kraków Bieżanów tylko Kraków Prokocim Towarowy grupa PrD głowica wjazdowa od strony podg. Gaj.
To jeszcze cechę szyn na których stoją, ostatnią rewizję obydwu maszyn, imię panieńskie żony maszynisty SM31 i nr fabryczny przetwornicy z SM42 bym prosił ;) Człowiek wrzuca ciekawe, ładne "krakowski" zdjęcie ale jak widać nie to się liczy . Strach coś pokazać , bez informacji na temat oznaczeń śrub do głowicy w silniku ...
 

Podobne wątki