ja widzę tu jednak semafory.
Kolega widzi tu sygnalizatory świetlne. Jak już wspomniał kolega
@old_jawa, wszystkie sygnalizatory świetlne mają taką samą budowę, jednak różnią się funkcjami, jakie realizują, dzięki różnym sygnałom na nich wyświetlanym. Sygnalizatory (świetlne) dzielą się na semafory (w tym obsługiwane i samoczynne), sygnalizatory powtarzające, tarcze ostrzegawcze (w tym także tarcze ostrzegawcze przejazdowe, które wyglądają trochę inaczej) i tarcze manewrowe. Różnią się, zależnie od potrzeb, liczbą komór świetlnych i kolorem lamp sygnałowych. Dla rozróżnienia, semafory obsługiwane mają maszty pomalowane w biało-czerwone pasy, semafory samoczynne (sbl) mają maszty białe, natomiast sygnalizatory powtarzające, tarcze ostrzegawcze i tarcze manewrowe mają maszty szare (tarcze ostrzegawcze przejazdowe mają maszty w biało-czarne pasy). Tarcze manewrowe często bywają niskie (tzw. karzełkowe), bez masztu. Ale karzełkowe mogą też by semafory, choć takie występują dość rzadko. Po więcej informacji warto zajrzeć do przepisów sygnalizacji, obecnie Ie-1, dawniej E 1.