• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Krakowie i okolicach

Dzisiejszą rewelacją była bezwątpienia jest "wizyta" serii SU45 w Krakowie,o numerze 194,która na co dzień stacjonuje w Brzesku. Na zdjęciu uchwycona nieopodal posterunku PrC31.
DSC_6581.JPG


Drugą ciekawostką jest platforma przegubowa z chorzowskich zakładów KONSTAL, najprawdopodobniej typ 624Z,ale dość przebudowana.Może ktoś z Was pomoże mi ją poprawnie zidentyfikować?
DSC_6626.JPG
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Nie "rejon stacji Kraków Podgórze" - bo takiej stacji nie ma (jest przystanek), ale na posterunku odgałęźnym Kraków Krzemionki. Skład jedzie jeszcze torem Nr 2 (przeciwnym do zasadniczego) od Krakowa Prokocimia PrA w kierunku stacji Kraków Bonarka i za kilka metrów wjedzie na tor 1 linii Kraków Płaszów - Oświęcim.
 
O, to jednak nazwa Kraków Krzemionki jeszcze nadal gdzieś się zachowała. Z ogólnie dostępnych informacji wynikało, że nazwa posterunku odgałęźnego została zmieniona razem z przystankiem.
 

lokfan

Znany użytkownik
A skąd wiadomo, że do Huty? Ja widzę, że jedzie w kierunku Olszy!
Widzę że kolega alfa i omega w jednym! Mógł oczywiście stanąć za mostem, ja wracać podałem kierunek w którym jechał, a nie miejsce docelowe. Wiedza rzeczą niezwykle ważną ale przekazywanie jej w tak idiotyczny sposób jest co najmniej dziwne! Nie lepiej wstać od klawiatury i iść w teren zrobić parę ciekawych zdjeć niż kontestować co inni pokażą lub napiszą z pozycji wszechwiedzącego? No chyba że należy wszystko co się zamierza pokazać wcześniej z kolegą konsultowac by nie narażać się na dziwne zaczepki. W takim przypadku odpadam. Bez odbioru!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
O ile ja znam kolejową topografię Krakowa, to do Huty można dotrzeć jadąc przez ten most w obu kierunkach: tak, jak ten skład przez Olszę, za którą się skręca w prawo, na linię warszawską (w kierunku Słomnik) i potem znowu zjeżdżając w prawo, albo w drugą stronę, przez Płaszów i Podłęże (z głowy nie podam nazw posterunków ruchu). Tak więc informacja "w stronę Huty" jest raczej mało precyzyjna. Jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie, a nie złośliwości. Zamiast wystawiać negatywy, obrażać się i wypisywać mało eleganckie teksty, lepiej wyjaśnić, co się miało na myśli. Proszę o opanowanie emocji.
 

lokfan

Znany użytkownik
O ile ja znam kolejową topografię Krakowa, to do Huty można dotrzeć jadąc przez ten most w obu kierunkach: tak, jak ten skład przez Olszę, za którą się skręca w prawo, na linię warszawską (w kierunku Słomnik) i potem znowu zjeżdżając w prawo, albo w drugą stronę, przez Płaszów i Podłęże (z głowy nie podam nazw posterunków ruchu). Tak więc informacja "w stronę Huty" jest raczej mało precyzyjna. Jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie, a nie złośliwości. Zamiast wystawiać negatywy, obrażać się i wypisywać mało eleganckie teksty, lepiej wyjaśnić, co się miało na myśli. Proszę o opanowanie emocji.
Oczywiście w końcu post kolegi był jak jak najbardziej "cenny i merytoryczny" Pomijając już bezsensowność tego typu wpisu, bo ani ja nie wiedziałem gdzie ten "zestaw " jedzie , a zapewne kolega T o tym nie ma zielonego pojecia sprawa choć błacha dotyczy wyłącznie FORMY przekazu! Może jednak odwrócic sytuację, w której "broniony" nie wiedzieć czemu kolega T mógł (jeśli już MUSIAŁ reagować) napisac troszkę mniej lekceważąco. Np. Może jedzie nie do Huty a bliżej ,na Olszę? Gwarantuję brak mojej reakcji. Tego typu idotyczne bębnienie w klawisze by tylko być mądrzejszym, raczej zniechęcają do uczestnictwa i aktywności na forum. Na tym kończe tę nie wiadomo dlaczego rozdmuchaną choć błachą sprawę. Bez względu na dalsze pouczenia i połajanki. Natomiast jeśli używanie oceny negatywnej w momencie, kiedy nie podoba mi się reakcja kogoś innego jest powodem do oburzenia, to po cóż ona wogóle jest dostępna?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Czy Kolega Meteor, zamiast oprócz dania mi negatywnej oceny ("jestem na nie") mógłby napisać, co nieprawdziwego napisałem, a jeżeli zrobiłem błąd, to podać jego sprostowanie?
 

lokfan

Znany użytkownik
Dzisiejszy spacer po okolicach Prokocimia i Bieżanowa zaowocował sporą ilością materiału foto. Zdjęcia ze znanych milośnikom lokalizacji , co jakiś czas sie tutaj pojawiająca ale w coraz to nowej odsłonie taborowej :) Może nie będę opisywał każdego zdjęcia bo w końcu oglądają je ludzie z "branży" zaś po ostatnich "rozmowach" nie chce mi sie udowadniać czy skład jedzie "aż" do Tarnowa tylko do Bieżanowa czy Biadolin , ale chcę Wam zwrócić uwagę na krzyżówkę torów niedaleko z szopą w Płaszowie! Myślalem że takie cudo bylo tylko w Orzyszu a tu takie znalezisko pod samym nosem! :) Oprócz tego po raz enty "obfociłem" znane i nieszczęsne wraki w Płaszowie. Nie mogę ne to patrzeć jak niszczone i unicestwiane są unikaty. Moze choć ta EP 02 znajdzie jakiegoś godnego właściciela! Ciekawe ile czasu jeszcze będzie gnić ! "Złapałem" także skład specjalny Bahn Touristik , "Fiata" z Brzeska i inne.:)

IMG_5390.jpg
IMG_5398 — kopia.jpg
IMG_5402 — kopia.jpg
IMG_5480.jpg
IMG_5485.jpg
IMG_5504.jpg
IMG_5510.jpg
IMG_5513.jpg
IMG_5514.jpg
IMG_5522.jpg
IMG_5542.jpg
IMG_5548.jpg
IMG_5554a.jpg
IMG_5568.jpg
IMG_5587.jpg
 

lokfan

Znany użytkownik
No i jeszcze jedna transza . Wraki z Płaszowa. Co ciekawe nie stoją już tam "Hechty" vel "szczupaki" które tam przez lata stały. Moze ktoś wie co znimi zrobiono? Być może były to wagony polskiej produkcji?
IMG_5596.jpg
IMG_5598.jpg
IMG_5599.jpg
IMG_5602.jpg
IMG_5608.jpg
IMG_5611.jpg
IMG_5614.jpg
IMG_5623.jpg
IMG_5636.jpg
IMG_5644.jpg
IMG_5384.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki