• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
W związku z remontem linii od Krakowa Głównego do Płaszowa od 11 marca w godzinach porannych kilka pociągów omija Kraków Głowny i łacznicą przez Kraków Olszę dociera prosto do Płaszowa. Na zdjęciu pierwszy dzień kursowania objazdem IC Sukiennice z Kr. Płaszowa do Gdyni Gł.
ED 160 -? na moście przez Wisłę.
IC sukiennice kr pl -gd 110318.jpg
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
W niedzielę "obudziła się" dla ruchu pasażerskiego duża obwodnica Krakowa . Mój filmik ze składami Intercity jadącymi z średnią prędkością 40 km/h w okolicach Kościelnik i na moście w Podgrabiu w niedzielę 11 marca

 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
Przyglądając się szczegółom tej lokomotywy wypatrzyłem coś dziwnego owiniętego wokół poręczy ? Jak sądzicie co to może być?
170318001_11kadr.jpg
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
827 9 0
Od kilku dni możemy zobaczyć w Krakowie dwie newagowskie lokomotywy Griffin prowadzące pociągi Intercity.
E4DCUd -004 w z poc. EIC 3102 z Krakowa do Warszawy w Batowicach dziś koło 17.
Na uwagę zasługuje wagon barowy typu 113Alux włączony w skład pociągu. Spotkać je można głównie w roli zastępczej za planowe wagony restauracyjne typu Bautzen 89 i 406A. Rzecz o tyle ciekawa, że to ostatnie 4 wagony rodziny 113A w planowej eksploatacji.
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
Na uwagę zasługuje wagon barowy typu 113Alux włączony w skład pociągu. Spotkać je można głównie w roli zastępczej za planowe wagony restauracyjne typu Bautzen 89 i 406A. Rzecz o tyle ciekawa, że to ostatnie 4 wagony rodziny 113A w planowej eksploatacji.
Ostatnio wagony 113Alux dość często pojawiają się w Krakowie. Moim zdaniem te wagony są ciekawe również dlatego, że są to chyba jedne z nielicznych już i nadal czynnych wagonów, w których zachowały się charakterystyczne okna bez zaokrągleń.

WRouz 51 51 88-70 170-7 (113Alux) - Krakow Glowny (2018-02-15) - 180215_020_9310.jpg Kraków Główny (15.02.2018)
Wagon 113Alux numer 51 51 88-70 170-7 (WRouz) włączony w skład bezimiennego pociągu EIC 3103 (Kraków Główny - Warszawa Wschodnia). Tego dnia pociąg był opóźniony o ponad godzinę.

WRouz 51 51 88-70 171-5 (113Alux) - Krakow Plaszow (2018-03-12) - 180312_006_1442.jpg Kraków Płaszów (12.03.2018)
Wagon 113Alux numer 51 51 88-70 171-5 (WRouz) sfotografowany w składzie pociągu EIC 5350 GIEWONT (Gdynia Główna - Zakopane) podczas wjazdu do Krakowa Płaszowa. Pociąg jechał z pominięciem Krakowa Głównego z powodu zamknięcia odcinka Kraków Główny - Kraków Płaszów w związku z remontami.
 
Ostatnio edytowane:

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
Z Krakowa do Pragi jest bezpośrednie połączenie expresem Cracovia . Po wyjeździe z Krakowa pierwszą stacją na której się zatrzymuje jest Oświęcim.Pociąg jedzie na zachód przez Krzeszowice ,Trzebinię, Chrzanów do Oświęcimia i dalej Brzeszcze, Czechowice, Zebrzydowice do granicy. Ale wraca inną trasą! Z Oświęcimia do Krakowa jedzie przez Zator, Skawinę i do Krakowa Głównego wjeżdża ze wschodniej strony.
"Jadwiga" z poc. do Pragi sfotografowana w Mydlnikach Wapiennych 8 kwiecień 2018
fin_8362058.jpg

I przyjeżdzająca do Krakowa " Jadwiga"z poc z Pragi na przystanku Kraków Sanktuarium 07 kwiecień 2018
fin_8313.jpg
 

Adrian.P

Użytkownik
Reakcje
103 0 0
Po krakowskim "Prefabecie" co prawda już śladu nie ma,ale "coś" kolejowego (o dziwo) się zachowało :)

Widok ogólny na bocznice,w tle dwustanowiskowa lokomotywownia,odcięta od torów. Obecnie służy na jako magazyn,aczkolwiek wewnątrz zachował się wózek torowy. Jeszcze kilka lat wstecz można było spotkać 401Da-136,ale została prawdopodobnie sprzedana.Oprócz lokomotywowni stał też budynek socjalno-gospodarczy transportu kolejowego,ale wyburzony przeszło rok temu.
1.jpg

DSC_0552.JPG

I zakończenie bocznicy,z dość ciekawymi kozłami oporowymi
2.jpg


Może w niedalekiej przyszłości los okaże się łaskawszy i znów będzie okazja do ujrzenia tutaj wagonów.....

Druga sprawa to kolejny kolejowy akcent na mapie Krakowa,tym razem wagon G10 ustawiony przed siedzibą firmy Radionika.

DSC_0114.JPG

DSC_0116.JPG


Renowacja wagonu odbywała się w lokomotywowni Kraków-Prokocim,przez pracowników PKP Intercity Zakładu Południowego.

A tak wyglądał wagon kiedy dotarł na lawecie do Krakowa w 2016 roku.

DSC_0794.JPG
 

Podobne wątki