• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Krakowie i okolicach

salio

Aktywny użytkownik
Ciekawostka! , wałęsając się po lini 97 między Radziszowem a Wolą Radziszowską zauważyłem ślad po dawnym nasypie na łuku torów DSC_0720.JPG stary nasyp widać po prawej stronie. DSC_0717.JPG a tu widok z drugiej strony.
[DOUBLEPOST=1488734753][/DOUBLEPOST]oto corpus delicti DSC_0718.JPG że to ślad poi torze , i pytanie kiedy to było w sieci nie ma żadnej wzmianki(n)
 

kptkloss

Nowy użytkownik
Przy okazji elektryfikacji odcinka Skawina - Sucha Beskidzka w 1974 r. dokonano korekty osi toru pomiędzy Radziszowem i Wolą Radziszowska, przesuwając ją o kilkadziesiąt metrów.
 

salio

Aktywny użytkownik
Tak myślałem , a Kolega potwierdził że faktycznie na tym odcinku bliżej Radziszowa łuk był zbyt ostry pod drut.A wie coś Szanowny Pan o korekcie linii 94 na odcinku za Spytkowicami , też znalazłem tam ślady starotorza przed mostem na Skawie? Pozdrawiam
 

michalkrk

Aktywny użytkownik
KKMK
Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej w tym tygodniu przebiegały przez Kraków rozpoczynając tegoroczny cykl przejazdów pociągów retro prowadzonych taborem z Chabówki. W piątek pociąg kursował na lotnisko Balice, a w sobotę do Wieliczki.

Zdjęcia ze stacji Wieliczka Park.
ty42_107.jpg


ty42_107_1.jpg


Krzyżowanie pociągów i epok:
retro_wieliczka_2.jpg
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Niestety z powodu pracy zawodowej nie mogłem się wybrać do Wieliczki (Jedynie słyszałem jadący parowóz z zakładu:() to mam pytanie do kolegów czy odbywały się tam jakieś manewry? Bo na fotce powyżej widać parowóz na bocznym torze:rolleyes:.
 

lokfan

Znany użytkownik
Niestety z powodu pracy zawodowej nie mogłem się wybrać do Wieliczki (Jedynie słyszałem jadący parowóz z zakładu:() to mam pytanie do kolegów czy odbywały się tam jakieś manewry? Bo na fotce powyżej widać parowóz na bocznym torze:rolleyes:.
Tak w piątek i w sobotę w drugim kursie nie było na popychu EU07, za to był oblot i jazda do Krk tendrem do przodu :)
IMG_2784.JPG
IMG_2794.JPG
IMG_2796.JPG
IMG_2812.JPG
IMG_2827.JPG
 

salio

Aktywny użytkownik
W sobotę wybrałem się na wycieczkę do Kłaju DSC_0741.JPG w oddali Impuls który mnie przywiózł. w prawo bocznica 3 regionalnej bazy logistycznej DSC_0743.JPG ciekawa sygnatura na szynie DSC_0744.JPG "PKP 1948 Huta Kościuszko", wchodzimy śladem bocznicy do lasu i po prawej zarośnięta suwnica ramowa i pod nią resztki wąskiego toru DSC_0745.JPG ,
[DOUBLEPOST=1492947086,1492946369][/DOUBLEPOST]widok z suwnicy, po lewej tory wojskowe DSC_0746.JPG idąc dalej resztki splotu wąskiej szyny DSC_0748.JPG dalej długa prosta, widać że po bocznicy dawno nic nie jeździło choć tory zadbane na bieżąco jest odchwaszczana i są usuwane powalone drzewa DSC_0750.JPG i dochodzimy do bramy bazy. ciekawe czy w widocznej szopie coś ciągle stoi? DSC_0754.JPG
 

salio

Aktywny użytkownik
odnośnie wąskiego toru w Kłaju to ciekawy jest pietyzm z jakim zachowano przejazd przez świeżo wyremontowaną szosę obok bramy tartaku( mały zonk ze znakiem stopu , ale co tam:confused:)gdy tymczasem 50 metrów dalej w lesie torowisko jest w stanie szczątkowym .Ten wyremontowany przejazd może świadczyć że jeszcze jest pomysł na jakąś reaktywację(n) DSC_0760.JPG
 

salio

Aktywny użytkownik
Wycieczka do Niedźwiedzia pod Krakowem:p. Korzystając z wolnej Soboty postanowiłem zobaczyć ową stację z bliska . DSC_0767.JPG pesa która mnie tu przywiozła. DSC_0768.JPG widok stacji od strony Krakowa po lewej zrujnowany posterunek manewrowego, w środku walały się raporty ze służby ,ostatnie z 2006 roku. DSC_0771.JPG rampa załadowcza kawałek dalej coś z niej nie dawno korzystało bo tory wytarte, z lewej widoczny budynek wagi. stacja posiada dwa tory przelotowe i trzy odstawne z czego jeden w użyciu DSC_0774.JPG widok od strony Miechowa , z lewej bocznica do trzeciej regionalnej bazy materiałowej w Niedzwiedziu. Układ torów nie pozwala na wjazd na nią składów dłuższych niż dwieście metrów. Według pani z nastawni nic po niej nie jeździło przynajmniej od dwóch lat DSC_0775.JPG a to sygnatura z szyny DSC_0776.JPG bocznica ładnie utrzymana , odchwaszczona gałęzie wchodzące przycinane DSC_0777.JPG dochodzimy do wiaduktu nad lokalną drogą . barierki ładnie odmalowane DSC_0779.JPG a to widok z dołu DSC_0784.JPG przepraszam ale nie potrafię obrócić , wiadukt przynajmniej z czasów z których są szyny , dziś nikt by się nie bawił w układanie kamieni tylko by odlali monolit z żelbetu. DSC_0781.JPG i brama jednostki za krzakami po prawej stronie nowo postawiony garaż na torach( pytanie czy coś w nim stoi)
 

Podobne wątki