• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w świętokrzyskim

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#88
Jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko ofertę pociągów, które mają do dyspozycji mieszkańcy Włoszczowy i okolic, to takiej oferty mogą pozazdrościć mieszkańcy wielu, dużych miast w Polsce, w tym stolica województwa Kielce.

Dzisiaj już mało kto naśmiewa się z decyzji o otwarciu stacji pasażerskiej na CMK, na peryferiach Włoszczowy. Nigdy nie byłem zwolennikiem otwierania stacji na liniach, które przeznaczone są do obsługi pociągów, których podstawowym atutem jest łączenie dużych aglomeracji i jak najkrótszy czas przejazdu. Jednak stacja pasażerska Włoszczowa Północ pokazała, że wszędzie istnieje potencjał na pozyskanie nowych pasażerów w znaczącej liczbie. I to jest poważny argument ... a poza tym nie wszystkie pociągi, mknące po CMK zatrzymują się na stacji Włoszczowa Północ :p

Więcej na blogu Kolejowe Kielce

ep07-318_2_.jpg
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#89
Dzisiaj już mało kto naśmiewa się z decyzji o otwarciu stacji pasażerskiej na CMK, na peryferiach Włoszczowy. Nigdy nie byłem zwolennikiem otwierania stacji na liniach, które przeznaczone są do obsługi pociągów, których podstawowym atutem jest łączenie dużych aglomeracji i jak najkrótszy czas przejazdu. Jednak stacja pasażerska Włoszczowa Północ pokazała, że wszędzie istnieje potencjał na pozyskanie nowych pasażerów w znaczącej liczbie. I to jest poważny argument ... a poza tym nie wszystkie pociągi, mknące po CMK zatrzymują się na stacji Włoszczowa Północ :p
Chyba się nie zgodzę z Tobą tym bardziej że chcesz nas przekonać zdjęciem pociągu, do którego mógł nikt nie wsiąść, zdjęć pociągu przy peronie we Włoszczowej, mam kilkadziesiąt i nic z tego nie wynika, obaj wiemy że ta stacja powstała tylko i wyłącznie dlatego że miejscowy kacyk obiecał to motłochowi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#90
Wydaje mi się, że obaj koledzy mają po części rację. Faktem jest to, co napisał kolega Paweł, jeśli chodzi o genezę powstania peronów we Włoszczowie, ale chyba i w Opocznie. Ale faktem też chyba jest, że powstanie tych peronów wygenerowało spory ruch pasażerów wsiadających i wysiadających na tych stacjach. W ciągu ostatniego roku miałem okazję cztery razy jechać CMK pociągami, zatrzymującymi się w Opocznie i Włoszczowie i za każdym razem spora grupka pasażerów tam wsiadała i wysiadała, głównie w relacji do i z Warszawy. Ostatnim razem był to wieczorny pociąg do Warszawy w niedzielę i po odjeździe z Opoczna tłok zrobił się taki, że ludzie stali w przejściu między siedzeniami w bezprzedziałowej jedynce. Nie twierdzę, że tak jest codziennie, ale w moim odczuciu, pomimo moich początkowych wątpliwości i sceptycznego podejścia do tej sprawy, uznaję, że nie był to chyba taki najgorszy pomysł.
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#91
chcesz nas przekonać zdjęciem pociągu
Wielkość wymiany pasażerskiej na stacji jest duża. W piątki po południu wysiada tutaj z każdego pociągu od 50 do 100 osób. Jeżeli chodzi o zdjęcie, to unikam publikacji zdjęć z ludźmi, ale proszę bardzo - coś znalazłem z tym pociągiem. Widać tylko część z pasażerów, oczekujących na peronie na pociąg.

eu07.JPG
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#92
W uzupełnieniu informacji dot. potoków pasażerskich na stacji Włoszczowa Północ:

Na stacji Włoszczowa Północ i Opoczno Południe wymiana pasażerska (liczba osób) jest podobna - szacunki wg UTK - w skali roku od 36 500 osób do 182 500 osób. Biorąc pod uwagę pozycję w zestawieniu UTK, można z dużym prawdopodobieństwem szacować wymianę na wyższą niż 100 000 osób rocznie?

Jako ciekawostkę mogę podać, że na stacji Włoszczowa (61) wymiana pasażerska jest około 2-3 razy mniejsza, niż na stacji Włoszczowa Północ - są to jednak moje szacunki, wynikające z własnej wiedzy, co potwierdzają też pozycje tych stacji w zestawieniu UTK (w zestawieniu obie stacje są klasyfikowane w tym samym przedziale)

Metodologia opracowywania tych szacunków nie jest mi znana, ale może ktoś, coś na ten temat wie?

Największa wymiana pasażerska w Polsce to stacja Warszawa Śródmieście - 19 345 000 osób. Podobna Poznań Główny, potem Wrocław Główny.
/ dane z 2017 roku /

Ponieważ dane pochodzą z 2017 roku, a od 2018 roku to już trochę inna stacja, więc szacuję, że w 2019 roku wymiana pasażerska przekroczy lub zbliży się do 200 000 osób rocznie?
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
160 6 0
#93

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#94
To nie jest tak do końca. Znana mi jest postawa mieszkańców Włoszczowy dotycząca odmiany przez przypadki nazwy Włoszczowa. Jednak wolę w tym temacie odmianę przymiotnikową. Sprawa nie jest jednoznaczna, więc ... niech każdy odmienia tak, jak chce. Ortograficzny słownik języka polskiego (wyd. Wilga, rok 2000) notuje odmianę: Włoszczowej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#96
Dziękuję za tę informację. Mnie też jakoś bardziej pasuje forma przymiotnikowa, ale jeżeli oficjalnie stwierdzono, że należy używać formy rzeczownikowej, to się do tego zastosuję, a swój wpis poprawiłem.
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#99
Korzystając z asfaltowych, szutrowych, polnych i leśnych ścieżek i dróg oraz licznych dróg poprowadzonych pod wiaduktami kolejowymi linii 568, możemy bez trudu przejechać między Szczukowicami i stacją Sitkówką-Nowiny ... licząc się jednak z tym, że od czasu do czasu stracimy kontakt z "bazą"... więcej: Jesienne reminiscencje z linii 568

568_3.jpg
 

Podobne wątki