• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

(Kolej nie-realna) Pm37 prezentuje

Reakcje
1.115 50 6
Nie no te oliwkowe zwężaki i te inne stare wagony wyszły Ci kozacko. Może byś kiedyś rozważył odtworzenie Lubska z jego najlepszych czasów. Jako miłośnik nocnych, kolejowych klimatów chętnie bym też coś nocnego obejrzał w Twoim wykonaniu. Masz?
 
OP
OP
P

Pm37

Znany użytkownik
Reakcje
99 0 0
Sęk tkwi w tym, że Trainz nie jest zbyt urokliwy nocą. Podejmowałem się prób odtworzenia czegoś w nocy - efekt jest koszmarny. Jeśli uda mi się w końcu stworzyć coś sensownego - podzielę się. Raczej szybciej bym się spodziewał wieczornej pory niż czystej nocy...
Pm372_20171008_0019.jpg
Nakladka pm37.jpg
 
OP
OP
P

Pm37

Znany użytkownik
Reakcje
99 0 0
Staram się nie osiadać, ale...
Pm372_20171009_0004.jpg
Pm372_20171013_0000.jpg
Pm372_20171013_0002.jpg
Pm372_20171013_0006.jpg
Pm372_20171013_0011.jpg
Pm372_20171013_0030.jpg
Pm372_20171014_0010.jpg
Pm372_20171014_0019.jpg
Pm372_20171014_0024.jpg
Pm372_20171014_0028.jpg


Mam zły okres w życiu, ostatnio robię przez to masę screenshootów. Coraz trudniej mi podjąć decyzję, który kadr jest najlepszy. Hołduję zasadzie, żeby nie wyeksploatować miejscówki, ale jednak ciężko mi powstrzymać się od zrobienia kolejnego screena. Do koloru, do wyboru. Pm37
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Świetne te obrazki, ale mam pytanie: dlaczego na wielu z nich słupy sieci trakcyjnej są takie wysokie? I to nie są pojedyncze słupy, ale wszystkie po kolei: górna część wystaje bardzo ponad wysięgniki. Przykład jest na drugim obrazu w powyższym poście, tam, gdzie jest EP09. I druga sprawa: na obrazku z SN61 semafor kształtowy i tarcza manewrowa stoją tak blisko toru, po którym jedzie ten Ganz, że sprawiają wrażenie, iż odnoszą się do tego właśnie toru, co jest oczywiście niemożliwe (pomijając już, że wydają się wchodzić w skrajnię tego toru). Ten semafor powinien stać bliżej toru po lewej stronie, bo tylko tego toru może dotyczyć.
 
OP
OP
P

Pm37

Znany użytkownik
Reakcje
99 0 0
Ten konkretny przypadek to są słupy, które stosuje się na obszarach zagrożonych szkodami górniczymi. Znam wiele szlaków z Górnego Śląska, gdzie taka sytuacja to nic nadzwyczajnego - ba, częściej widać za wysokie słupy niż za niskie i te drugie mogą uchodzić za fenomen :) Oczywiście są różne rodzaje słupów i bramek - rewelacyjne są bramki sieci z okolic Sosnowca Dańdówki (niestety je akurat mizernie odtworzyłem).

Co do semaforu - tu jest mój błąd. Faktycznie powinien stać tutaj typ płaskownikowy, który niejako jest bardziej "przytulony" do toru, do którego się odnosi. Jednakże semafory kształtowe w większości przypadków są stawiane po prawej stronie toru, ramionami odsuniętymi w prawo od osi toru. Wyjątek powinien być oznakowany wskaźnikiem W15 o ile się nie mylę, więc niezależnie od tego, którego toru jest bliżej, semafor odnosi się do toru, dla którego ten semafor stoi po prawej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Dzięki za wyjaśnienie w sprawie słupów. Ja akurat rzadko bywam na Śląsku (niestety) i jakoś nie zapamiętałem takich wysokich słupów, a w innych rejonach one raczej nie występują. A semafor niekoniecznie musi być płaski, jeżeli jest miejsce, to także na międzytorzu ustawia się semafory kratowe. Mnie bardziej chodziło o niesymetryczne jego umiejscowienie: robi wrażenie, jakby stał tuż koło toru środkowego, a w większej odległości od tego skrajnego, do którego się odnosi.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Ten konkretny przypadek to są słupy, które stosuje się na obszarach zagrożonych szkodami górniczymi. Znam wiele szlaków z Górnego Śląska, gdzie taka sytuacja to nic nadzwyczajnego - ba, częściej widać za wysokie słupy niż za niskie i te drugie mogą uchodzić za fenomen :) Oczywiście są różne rodzaje słupów i bramek - rewelacyjne są bramki sieci z okolic Sosnowca Dańdówki (niestety je akurat mizernie odtworzyłem).
Natomiast ja słyszałem ,ze te wysokie poniemieckie slupy miały służyć do mocowania siatek maskujących w sytuacjach wojennych,
zamaskowanie/ukrycie składu czy coś podobnego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Tylko, że to nie są poniemieckie słupy. Na Górnym Śląsku nie było elektryfikacji przed wojną. A na Dolnym Śląsku chyba nie było takich wysokich słupów (ale głowy nie dam), poza, rzecz jasna, bramkami (czy raczej zawieszeniem wieżowym sieci trakcyjnej), których tam było sporo. Rozwieszenie siatki maskującej byłoby dość skomplikowaną operacją i z pewnością wymagałoby wyłączenia napięcia w sieci.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Bardzo fajne klimaty:) i wreszcie Sputniki, zwezaki i ryflaki. Referujac do komentarzy Pana @Andrzej Harassek , wysokie maszty sieci elektrycznej wystepuja na Dolnym Slasku, jak i na Gornym. Wystepuja wlasnie najwiecej w okolicach kopalni wegla. Jak sie domyslam mialo to chyba na celu mozliwosc przesuwania wysiegnikow w stosunku do zniszczen podziemnych i zmiany w wysokosci terenu. Co ciekawe, elektryfikacja na Dolnym Slasku jeszcze za Niemcow posiadala podobne cechy. W okolicach i w samym Walbrzychu wystepowaly wysokie slupy i ogromne masywne fundamenty (ktore sa jeszcze do dzisiaj).
[DOUBLEPOST=1508239370,1508239028][/DOUBLEPOST]
Jeżeli to ma pokazywać realne sytuacje to najczęściej lokomotywa EP23-001 prowadziła pociągi z Warszawy Głównej do i z ZNTK Pruszków z wagonami piętrowymi i sypialnymi do i z naprawy. Tą lokomotywą obsługiwano także jazdy próbne wagonów po naprawie wykonywane na odc. Pruszków - Koluszki (najczęściej)- Pruszków, a także służbowe i zdawcze na terenie węzła warszawskiego.
Czy nie wykorzystywano tej lokomotywy takze do prowadzenia pociagow ekspresowych? Z tego co wyczytalem (a jest tego skapo), problemy z niespokojnym biegiem ujawnily sie wlasnie przy duzych predkosciach.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
363 2 0
Dzięki za wyjaśnienie w sprawie słupów. Ja akurat rzadko bywam na Śląsku (niestety) i jakoś nie zapamiętałem takich wysokich słupów, a w innych rejonach one raczej nie występują. A semafor niekoniecznie musi być płaski, jeżeli jest miejsce, to także na międzytorzu ustawia się semafory kratowe. Mnie bardziej chodziło o niesymetryczne jego umiejscowienie: robi wrażenie, jakby stał tuż koło toru środkowego, a w większej odległości od tego skrajnego, do którego się odnosi.
Dodam jeszcze taką informację. Semafory w tym symulatorze stawia się w sposób konkretnie powiązany z torem, do którego się odnosi. Czyli - przepisy skrajniowe obowiązują ściśle tylko przy tym torze - jeśli ustawiona jest odległość 3,5 metra to ten semafor będzie o tyle odstawał od osi toru (bez względu na to, że włazi w skrajnię sąsiedniego). Budowniczy tejże mapy (o ile się nie mylę) dość niekonsekwentnie stosował się do skrajni/zygzakowania sieci/dróg hamowania. Trzeba pamiętać, że jest to tylko gra i że jesteśmy tylko ludźmi (stąd też są "zboczeńcy" stosujący każdy cm instrukcji i każde wytyczne. Nie mam tutaj złych intencji Panie Andrzeju ale chciałem tylko wytłumaczyć jak to w symulatorze tym wygląda.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Dziękuję za wyjaśnienia i linki do fotek, to rozwiewa moje wątpliwości. Jak wyżej wspomniałem, nie za dużo podróżowałem pociągami po Śląsku, zwłaszcza w ciągu ostatnich lat i nawet, jeżeli widziałem kiedyś takie wysokie słupy, to tego nie pamiętałem. A w grach komputerowych to już jestem zupełnym laikiem. Moje komentarze do tych obrazów formułuję wyłącznie na podstawie swojej wiedzy o kolei (jak widać, nie zawsze pełnej), zupełnie (z konieczności) nie biorąc pod uwagę technicznych możliwości ich tworzenia.
 

Podobne wątki