• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej na pomorzu w XIX , XX , XXI

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
https://www.facebook.com/samorzadwo...261496601069/2219415721452296/?type=3&theater

Cytat ze strony:
"Wicemarszałkowie Ryszard Świlski, Wiesław Byczkowski - Wicemarszałek Województwa Pomorskiego i Andrzej Osipów z PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisali dziś umowy na dofinansowanie do dokumentacji projektowej. Unijne dofinansowanie wyniesie blisko 13 mln zł.

Brzmi skomplikowanie?
:) Już tłumaczymy!

Dzięki tej dokumentacji będziemy mogli zaplanować i oszacować koszty modernizacji kolei na Pomorzu.

Do końca 2020 roku powstanie dokumentacja dla:
• linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy – Sierakowice (rewitalizacja i ewentualna elektryfikacja),
• linii kolejowej nr 213 na odcinku Reda – Hel,
• linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork – Nowa Wieś Lęborska (rewitalizacja i elektryfikacja),
• linii kolejowej nr 211 na odcinku Lipusz – Kościerzyna,
• linii kolejowej nr 212 na odcinku Lipusz – Bytów,
• linii kolejowej na terenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo (włączenie w system Pomorskiej Kolei Metropolitalnej).

Kolejnym krokiem będzie realizacja poszczególnych inwestycji, latach 2021-2027."
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Kolejowa Apokalipsa odcinek. p.t. Postojowa-960.
 

Załączniki

Jarząbek

Znany użytkownik
Rok 1944. Prusy wschodnie, wycieczka studentów z wyższej szkoły technicznej w Gdańsku.
Pierwsze zdjęcia z koleją zaczynają się w 3:42, niemniej polecam cały film.
Bardzo ciekawy film. Min. 13.56 - widać, że jeszcze leży tor do starej stacji w Lubiczu.
Kapitalny ten drogowy pociąg, prowadzony walcem parowym.
Kilkakrotne ujęcie budynku dawnego urzędu celnego nad Drwęcą, na granicy prusko-rosyjskiej. Kilka lat temu ten budynek jeszcze istniał, a mieścił się w nim urząd pocztowy.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Ja tu żadnej apokalipsy nie widzę. Wręcz przeciwnie, ciągle, na szczęście, żyjąca kolej.
Tak, złudne to. Stacja do likwidacji (rozbiórki) w perspektywie około 2 może 3, lat z racji że główny użytkownik buduje sobie swoje zaplecze nieopodal. GP jest jedyną w Polsce stacją postojową pod zarządem PKP PLK.
PS. Tytuł to ogólna metafora i nie należy doszukiwać się ukrytych znaczeń ;)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No to może trochę konkretnych informacji i tej stacji i całej sprawy. Sorry, ale hasła "Postojowa-960" i "GP" mnie (i podejrzewam wielu innym) nic nie mówi. A fakt, że główny użytkownik (PKP Intercity?) buduje sobie nowe zaplecze, to chyba raczej świadczy o rozwoju, a nie zwijaniu się kolei - przynajmniej tam.
PS. Widać różnie rozumiemy słowo "apokalipsa"...
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Podczas służbowych podróży, przedstawiam miejsca gdzie kolej, o pewnej klasycznej formie, do której mam pewien sentyment, w przeciągu najbliższych lat, zwinie się całkowicie lub dalece przeobrazi w jakąś nową jakość. A Czy to dobrze, czy też źle, pozostawiam do oceny szanownym czytelnikom forum. Cieszę się też, że mamy różne pojęcia znaczenia apokalipsy, bo skłoniło to choćby do przeczytania mojego posta ;)

Linia 960 Gdynia Głowna - Gdynia Postojowa... Posiada nieco ponad 4 km długości, dwa tory, jest zelektryfikowana. Jej tory szlakowe podlegały częściowej modernizacji w roku 2014 (do ok km 3,200). Na stacji rozpoczynają lub kończą bieg wszystkie pociągi dalekobiezne do/z Gdyni. Urządzenia srk nie zmodernizowane od czasu jej budowy. Nawierzchniowo jest to skansen starych (ale wciąż użytecznych) typów rozjazdow (głównie składanych z kilku różnych producentów), także typów lżejszych niż S49 (o zamknieciach hakowych). Z mojej strony mogę powiedzieć, że lubię jej tor 64 (na którym stoi wagon sypialni Wars na zdjęciu)
;)
PS. Podejrzewam że koziołek latarni zwrotnicowej może pamiętać początki kolejnictwa w Gdyni...
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Kolejowa Apokalipsa odcinek - Osowskie relikty. Linia 235 jest raczej mało znana szerszej grupie osób zainteresowanych koleją... Oficjalna nazwa do Linia nr 235 Kokoszki - Gdańsk Osowa. Po ukończeniu lotniska w Rębiechowie, pas startowy przeciął ją zaraz za Kokoszkami. Od tego czasu wykorzystywana była jedynie jako tor dojazdowy do bocznicy GPRD, bocznicy Lotniska (paliwo lotnicze) oraz przesypowni cementu. Obecnie jedynie ten trzeci klient korzysta z usług kolei i to bardzo rzadko... Linia eksploatowana jest zatem tylko w km 8,119 do km 10,058, z czego 2/3 to tor stacyjny w stacji Gdańsk Osowa (po remoncie w ramach linii 201). Pierwotnie linia była pierwszym połączeniem Gdyni z siecią kolejową PKP, prowadzącą nie przez Wolne Miasto Gdańsk.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Ostatni odcinek Kolejowej Apokalipsy na jakiś czas: Stacja Gdańsk Zaspa Towarowa... Dawna stacja rozrządowa zlokalizowana na linii nr 227 i 249. Niegdyś wielka parowozownia, po której zachował się dosłownie jeden budynek... Integralnym elementem stacji do roku 2005 była linia 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno (dawniej Gdańsk Nowy Port) obsługiwana przez SKM Gdańsk. Tu na fotografiach przedstawiona w postaci przystanku Gdańsk Kolonia. Niesamowicie klimatyczne miejsce, które jest elementem wspomnień z dzieciństwa... Niestety po zamurowanej kasie biletowej przystanku Gdańsk Kolonią nic nie zostało, ktoś zrobił sobie tam pokój...W dni meczowe Linia 249 jest eksploatowana w ruchu pasażerskim... Linia 227 obsługiwała oprócz rejonów portowych Nowego Portu, także Elektrociepłownię Gdańsk II, Olvit, oraz terminal kontenerowy na stacji Gdańsk Wiślany (linia 722)... Pojazd do stacji Gdańsk Wiślany odbywał się w ruchu ulicznym i krzyżował z linią tramwajową. odcinek ten został zamknięty w 2006 roku, a stacja dołączona do sieci od strony bocznicy EC II (tor do tej stacji widoczny jest na fotografii na peronie przystanku SKM Gdańsk Kolonia po lewej stronie)...
 

Załączniki

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Godętowo 11 IV 2019 r. Mała stacja na lk nr202 Gdańsk - Stargard

Czekając na podniesienie rogatek
IMG_20190411_151149.jpg


Widok w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_151657.jpg


... oraz w kierunku Lęborka. Jak widać bardzo popularny jest dojazd samochodem do stacji a następie pociągiem do pracy.
IMG_20190411_151701.jpg


Rampa tu chyba był kiedyś budynek magazynowy ? Kierunek Lębork
IMG_20190411_151947.jpg
IMG_20190411_152007.jpg


... oraz widok w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_152040.jpg


W oddali nastawnia Gt1
IMG_20190411_152045.jpg


W tartaku obok stacji także wykorzystywane są pojazdy szynowe ciekawe jaki mają rozstaw. Jakby kogoś interesowało to pojazd do sortowania i cięcia dłużycy w tatarkach firmy Baljer Zembrod
IMG_20190411_152341.jpg


Stacja od strony wjazdu na wyładownię
IMG_20190411_152709.jpg


Magazyn od strony Wejherowa
IMG_20190411_152717.jpg


Widok na budynek stacji od strony torów.
IMG_20190411_152757.jpg


Dawny budynek pracowników stacji.
IMG_20190411_152812.jpg


IMG_20190411_152845.jpg


Budynek stacjny - nastawnia Gt
IMG_20190411_152908.jpg


Widok w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_152948.jpg


Zdjęcie kozła niewyraźne. Poszedłem z drugiej strony zrobić zdjęcia wszedłem na rampę i cyk fotografia ale ta jakaś też do dupy, więc zlazłem w poszukiwaniu cech i... widzę cechę, wtedy otwiera się okno i słyszę "chodzisz pan po Mojej stacji bez kamizelki" więc dalsze fotografowanie kozła najzwyczajniej nie wyszło:cenzura:.
IMG_20190411_153021.jpg
 

Podobne wątki