• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej na pomorzu w XIX , XX , XXI

norbis97

Znany użytkownik
Reakcje
304 6 1
W dniu 13 kwietnia 2019 na stacji Starogard Gdański pojawił się zabytkowy parowóz Ol49-69 z Wolsztyna z pociągiem specjalnym "Zając" z Gdańska Głównego jadący docelowo do Kościerzyny w ramach projektu Pomorze organizowanego przez Turkol .

 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
11 kwietnia miałem trochę czasu jeszcze w Lęborku wiec zajechałem na stację kolejową. Widok ogólnie dość ponury, mimo że budynek główny jest wyremontowany i jego otoczenie to już reszta pozostawia wiele do życzenia. Wystarczy zejść trochę w bok i widać bajzel i totalny nieład.
Co z resztą będzie widać na zdjęciach.
Widok w kierunku Słupska
IMG_20190411_154845.jpg

... i w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_154848.jpg


Po lewej stronie były wieże ciśnień a ten budynek ?
IMG_20190411_154957.jpg


Dworzec od ulicy
IMG_20190411_155047.jpg
IMG_20190411_155050.jpg


Widok w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_155202.jpg

... i Słupska
IMG_20190411_155206.jpg


Hala drezyn po remoncie w lewo Wejherowo.
IMG_20190411_155521.jpg


Budynek stacji z peronu
IMG_20190411_155526.jpg


Słupek ze wskaźnikiem W4. nitowana konstrukcja
IMG_20190411_155549.jpg


Widok w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_155627.jpg


Wydłużanie tunelu pod torami do ulicy
IMG_20190411_155824.jpg


Nastawnia dysponująca Lb
IMG_20190411_155913.jpg
c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
c.d.
Widok w kierunku Słupska
IMG_20190411_155959.jpg


IMG_20190411_160056.jpg


Po parowozowni ani śladu
IMG_20190411_160103.jpg


Roboty remontowe i taki mały przesmyk dla pasażerów
IMG_20190411_160331.jpg
IMG_20190411_160355.jpg


Kierunek Wejherowo
IMG_20190411_160510.jpg


Ani żurawia, ani wieży
IMG_20190411_160535.jpg


Przy nastawni Lb stała drezyna.
IMG_20190411_160553.jpg


Kierunek Wejherowo
IMG_20190411_160615.jpg


Wskaźnik W4 przy nastawni "Lb" widok w kierunku Słupska
IMG_20190411_160628.jpg
IMG_20190411_160634.jpg


Impuls PR w kierunku Słupska
IMG_20190411_161051.jpg

c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
c.d.
Magazyn i bałagan wokół niego, widok w kierunku Słupska.
IMG_20190411_161423.jpg

... oraz w kierunku Wejherowa
IMG_20190411_161656.jpg

... w głębi nastawnia "Lb2"
IMG_20190411_161756.jpg


Magazyn od strony drogi w lewo kierunek Wejherowo
IMG_20190411_161907.jpg


Magazyn nie jest w takim tragicznym stanie. Lecz bez remontu to może podzielić los parowozowni.
IMG_20190411_161954.jpg
IMG_20190411_162013.jpg


Dworzec od ulicy
IMG_20190411_162641.jpg

Od strony Wejherowa dwa budynki dawniej pracowników kolei
IMG_20190411_162736.jpg
IMG_20190411_162742.jpg


Nastawnia "Lb1" od strony Wejherowa
IMG_20190411_162954.jpg


Po drugiej stronie torów sporo poukładanych szyn.
IMG_20190411_162956.jpg
IMG_20190411_181031.jpg
IMG_20190411_181037.jpg

Koniec.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
20 0 0
Bajzel jest dlatego, że zaczyna się tam budowa całego węzła przesiadkowego,więc za rok nie poznasz tego miejsca.Mały budynek to była kiedyś kolejowa straż pożarna.Fragment budyku pompowni wież stoi 50 m dalej
 

PygocentrusSL

Nowy użytkownik
Reakcje
26 0 0
Panowie z prośbą przybywam. Przygotowałem artykuł na konferencję, która odbędzie się na początku lipca w Słupsku i liczę na na Waszą wiedzę i pomoc w uzupełnieniu drugiej części, czyli wskazania mniej pojemnego taboru, który można wykorzystać po modernizacji nadmorskiego odcinka LK 405. Pytam, bo to linia zelektryfikowana z mniejszymi potokami poza szczytem i sezonem, a elektrycznych wagonów silnikowych w ostatnim czasie w naszej części Europy chyba nie użytkowano zbyt wiele. Pytam oczywiście o tabor, który jest użytkowany obecnie - choć pewnie będzie to okazja do wspomnień np. Laury z czasów miasta Stolp :) I drugie pytanie: jak podchodzicie do technologii wodorowej? Liczę na głosy w dyskusji i pozdrawiam.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
liczę na Waszą wiedzę i pomoc w uzupełnieniu drugiej części, czyli taboru, który można wykorzystać po . . .
Przeczytałem ten krótki referat (o ile jest to całość) i jeśli można, odniosę się do niego nie jako miłośnik kolei,
ale tak z realnego punktu mego widzenia.
Coś mi się wydaje, że jest to tylko próba postulatu w kierunku ogólnie pojętych władz samorządowych i regionalnych.
Proszę się nie urazić, ale jak dla mnie, brzmi ten referat jak garść pobożnych życzeń.
Nie znajduję w nim ani słowa o jakichkolwiek nawet próbach dyskusji z tymi władzami.
Czy ktoś z tych władz w ogóle na tą konferencję przybędzie ?
Czy przypadkiem już nie jest przygotowany gotowy rozkład jazdy, sporządzony wspólnie przez władze regionalne i PLK ?
Czy ta konferencja może na w/w rozkład i podjęte już decyzje mieć jeszcze w ogóle jakiś wpływ ?
Jeśli jednak rozkład nie jest gotowy i władze czekają na postulaty, to proszę samemu zastanowić się nad przedstawieniem propozycji skąd wziąć i kto ma wyłożyć wymagane fundusze.
Proszę policzyć ile to będzie pociągów w tym rozkładzie, dla ruchu w takcie, oraz przy ustaleniu ich obiegów, ile na to potrzeba składów.
Teraz najważniejsze - ile potrzeba pieniędzy na :
- zakup nowego taboru dla pokrycia tych obiegów,
- zatrudnienie odpowiedniej liczby personelu do obsługi pociągów w takcie co 1 lub nawet co 1/2 godziny,
Przy potrzebie zatrudnienia dodatkowego personelu, skąd go wziąć ? ( personelu przeszkolonego )
- jak wysoka będzie opłata za dostęp do infrastruktury PLK dla tej ilości pociągów.
- przy zwiększonej liczbie taboru, kto będzie go utrzymywał i serwisował ?

W dzisiejszych czasach, liczą się tylko pieniądze i efekty ekonomiczne.
Spojrzenie na potrzeby regionalne jest ostrożne, gdyż zawsze jest ryzyko, że ilość pasażerów będzie mała, bądź zbyt powoli rosnąć.
Przy obecnym zaspokojeniu potrzeb na własny samochód, ludzie po prostu odwrócili się od komunikacji zbiorowej.
Dochody z ruchu pasażerskiego nie pokrywają wydatków i potrzebne jest dofinansowanie z budżetu regionalnego.
Samorządy mają obecnie obowiązek to czynić, ale jeśli nie mają zbyt wiele w kasie, to ?

Pomarzyc o pociągach co godzinę, a nawet co pół, to sobie można.

A tak na marginesie, nie radziłbym, aby dyskusja na konferencji zeszła na tory opowiadań o "Laurze" z czasów Stolper Kreisbahnen,
bo tylko na wspomnieniach o dawnej kolei się ta konferencja może zakończyć.
Gdy kursowała Laura, to były zupełnie inne realia i możliwości przewozowe.

A jaki to mógłby być nowy tabor do obsługi ruchu na tej linii, to jest w tym aspekcie najmniej ważne.
 
Ostatnio edytowane:

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Myślałem że mi się wydawało, a tu czynne semafory.
Kolego ile tam szyn, i z pewnością były jakieś ciekawe, a nawet bardziej ciekawe, nawet nie spojrzałeś:mad:.
 

norbis97

Znany użytkownik
Reakcje
304 6 1
Myślałem że mi się wydawało, a tu czynne semafory.
Kolego ile tam szyn, i z pewnością były jakieś ciekawe, a nawet bardziej ciekawe, nawet nie spojrzałeś:mad:.
Jeszcze nie raz tam zajrzę , do tej linii mam blisko,więc temat będę badał dalej.
Nie sposób objąć w jednym krótkim filmie całej linii, owszem można, ale zamysł był taki aby zarejestrować ogólny stan linii na dzień kiedy tam byłem,taka swoista eksploracja.

Powiem że nigdy w szczególny sposób samymi szynami się nie interesowałem, choć moją uwagę zwróciła ta z 1943 roku, choć z pewnością były tam inne, w bliższej przyszłości zbadam dokładniej, póki jest taka możliwość.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
27 lipca 2019 r. zmiana linii kolejowej na km 39,413 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492) stacja Zblewo
Budynek magazynowy adaptowany na mieszkalny widok w kierunku Chojnic
IMG_20190727_091429.jpg

... oraz w kierunku Tczewa
IMG_20190727_091434.jpg
IMG_20190727_091550.jpg


Mała szopa najprawdopodobniej dla drezyny długość szopy ok 10-12 m. Brak torów do bramy wjazdowej
IMG_20190727_091758.jpg

...a jej konstrukcja jest mieszana częściowo murowana, częściowo drewniana obita płyta pilśniową
IMG_20190727_091854.jpg

... oraz wnętrze
IMG_20190727_091915.jpg
IMG_20190727_091918.jpg


Wieża ciśnień budynki przylegające do wieży są zamieszkałe.
IMG_20190727_092003.jpg

Szopa przy wieży
IMG_20190727_092022.jpg

... z brakującymi drzwiami od strony peronu
IMG_20190727_092036.jpg
IMG_20190727_092043.jpg


Widok w kierunku Chojnic
IMG_20190727_092110.jpg
IMG_20190727_092122.jpg

... oraz w kierunku Tczewa
IMG_20190727_092236.jpg


Wzornictwo na budynku WC typowe dla tej linii kolejowej (jak na stacji w Swarożynie, Starogardzie Gdańskim.) oraz wykonanie z żółtej cegły. Niestety tojowe wzornictwo pasuje jak świni siodło
IMG_20190727_092318.jpg


Budynek stacji od ulicy w lewo Chojnice
IMG_20190727_092412.jpg

c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
c.d.
Część budynku WC od strony ulicy to zabudowa gospodarcza
IMG_20190727_092416.jpg
IMG_20190727_092455.jpg


Wnętrze stacji przez okno
IMG_20190727_092537.jpg

Jak widać budynek wc i stacyjny jest zaniedbany
IMG_20190727_092557.jpg
IMG_20190727_092631.jpg


Do poczekalni można wejść. Czysto brak menelskich śladów imprez.
IMG_20190727_092652.jpg
IMG_20190727_092656.jpg
IMG_20190727_092704.jpg


A i załapałem się na koleje wielkopolskie.
IMG_20190727_092740.jpg
IMG_20190727_092749.jpg

Wieża od ulicy
IMG_20190727_092915.jpg
IMG_20190727_092924.jpg


A to chyba dawne budynki pracowników stacji.
IMG_20190727_092950.jpg
IMG_20190727_092957.jpg


Po prawej stronie widać miejsce po którym biegły tory do drezynowni
IMG_20190727_093133.jpg

koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
Ostatnia stacja którą odwiedziłem 27.07.2019 r. to Czarna Woda na tej samej linii kolejowej co Zblewo
Magazyn identyczny jak w Swarożynie
IMG_20190727_122837.jpg
IMG_20190727_122845.jpg


Widok w kierunku Chojnic
IMG_20190727_122850.jpg


Oraz w kierunku Zblewa
IMG_20190727_122920.jpg
IMG_20190727_122958.jpg
IMG_20190727_123122.jpg

Tu "rekin" się załapał nadjeżdżający od strony Zblewa
IMG_20190727_123228.jpg
IMG_20190727_123238.jpg

Wnętrze stacji już nie takie zadbane jak w Zblewie
IMG_20190727_123401.jpg
IMG_20190727_123409.jpg
IMG_20190727_123413.jpg
IMG_20190727_123433.jpg
IMG_20190727_123452.jpg


Widok w kierunku Chojnic
IMG_20190727_123520.jpg


Zabudowa gospodarcza za budynkiem stacji
IMG_20190727_123547.jpg

c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
c.d.
IMG_20190727_123557.jpg


Budynek stacji od strony ulicy
IMG_20190727_123610.jpg


Jak czarna Woda to Zakłady produkcji dawniej płyt pilśniowych a teraz prefabrykatów drzewnych tu jest szczegółowo https://www.steico.com/index.php?id=31&L=3
Jak widać w płocie są szyny wszystkie z cecha KRUPP 1906
IMG_20190727_123948.jpg


Dojazd do zakładu widok w kierunku Zblewa
IMG_20190727_124113.jpg


.. i tu :( w końcu muszę kupić aparat fotograficzny żeby mieć dobre zbliżenia. na terenie zakładu stały wagony i lokomotywa.
IMG_20190727_124119.jpg

Nastawnia Cw w prawo Chojnice
IMG_20190727_124302.jpg


Koniec
 

Podobne wątki