• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

KLUBA - Semafor 6-Komorowy

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Mam od Pana Kluby taki semafor 6-Komorowy. Jakie prawidłowe sygnały świetlne mogę nim wyświetlić? To, co jest na grafice pokazane, to tylko to, co ja przypuszczam. 6-Komorowe też miały migające światła?
6-Komorowy.png
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
#2
Zabkret.
1 semafor to sygnał wątpliwy;
2 semafor wskazuje sygnał stój;
3 semafor powinien świecić się następująco: czerwone na semaforze a na dole białe migające.I wtedy masz sygnał zastępczy na semaforze. Tak jak masz przedstawiony semafor ( jak wyżej ) to też jest sygnał zastepczy ( strona 24 w instrukcji ie1);
4 semafor ma następująca regułkę: wolna droga ze zmniejszoną prędkością lub wolna droga ze zmniejszoną prędkością następny semafor zezwala na jazdę;
5 semafor sygnał S10 jazda z prędkością nieprzekraczająca 40km/h a potem z największa dozwoloną;
6 semafor ostatni sygnał S13 jazda z prędkością nieprzekraczająca 40km/h a przy następnym semaforze sygnał stój.

Jak chcesz tu masz link od instrukcji sygnalizacji ie1:

http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i...kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/

Gratuluję zakupu od Pana Kluby takich semaforów.

Pozdrawiam
Przemysław Malinowski
ZKMK Szczecin
 
Reakcje
262 0 0
#3
Instrukcja E1 zatwierdzona zarządzeniem Ministra Kolei z dnia 16.12.1954 r. Nr 368 (wydana drukiem w 1958 roku - patrz skany poniżej), została zastąpiona kolejną edycją z dnia 5.05.1964 r Nr 81 (wydana w 1965 roku), która weszła w życie z dniem 1.01.1966 r. Dopiero w 1966 roku pojawiła się mniej więcej dzisiejsza postać sygnalizacji prędkościowej zgodna z zaleceniami OSŻD (migające światła zielone, pomarańczowe, zielone pasy itd.). To co widać na skanach obowiązywało między 1954 i 1966 rokiem dla budowanych na nowo i modernizowanych sygnalizatorów. Oczywiście w wielu przypadkach sygnalizatory te pracowały znacznie dłużej niż do 1966 roku, np. na W-wie Gdańskiej mniej więcej do końca lat 80-tych występowały wskazania złożone z dwóch świateł zielonych. Podobnie w Skierniewicach.

PS. Semafory 6-komorowe o takim układzie świateł są odpowiednie dla makiet w epokach III b i III c, choć na "upartego" można je stawiać w epoce IV.

semafor 1.jpg
semafor 2.jpg
semafor 3.jpg
semafor 4.jpg
semafor 5.jpg
semafor 6.jpg
semafor okładka.jpg
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
#4
Zabkret.
1 semafor to sygnał wątpliwy;
2 semafor wskazuje sygnał stój;
3 semafor powinien świecić się następująco: czerwone na semaforze a na dole białe migające.I wtedy masz sygnał zastępczy na semaforze. Tak jak masz przedstawiony semafor ( jak wyżej ) to też jest sygnał zastepczy ( strona 24 w instrukcji ie1);
4 semafor ma następująca regułkę: wolna droga ze zmniejszoną prędkością lub wolna droga ze zmniejszoną prędkością następny semafor zezwala na jazdę;
5 semafor sygnał wolna droga. nastepny semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę ze zmniejszoną predkością;
6 semafor ostatni sygnał S13 jazda z prędkością nieprzekraczająca 40km/h a przy następnym semaforze sygnał stój.

Jak chcesz tu masz link od instrukcji sygnalizacji ie1:

http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i...kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/

Gratuluję zakupu od Pana Kluby takich semaforów.

Pozdrawiam
Przemysław Malinowski
ZKMK Szczecin
[DOUBLEPOST=1411929149][/DOUBLEPOST]Sorry Zabkret. Prowadził bym cie w błąd z piątym semaforem jak pisałem wcześniej.
Wyżej masz poprawkę.
Ale na skanie instrukcji z 1958r masz też opisane sygnały.

Jeszcze raz przepraszam Zabkret.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 34
Buduję makietę 40
Buduję makietę 14
Buduję makietę 52
Buduję makietę 21

Podobne wątki