• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

KKK czyli kolejowy kącik Kovala

OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.477 56 5
#42
Ten projekt trochę się odleżał ,ale chyba nadszedł czas na realizację. Co prawda dekali jeszcze nie ma (są zamówione) ,ale odczegoś trzeba zacząć. Na początek baza i jak to wygląda po 30 min i zniknięciu napisów ,jeszcze w tym tygodniu wezmę się za węglarkę Roco i na lakiernie. Sam już nie mogę się doczekać efektu końcowego. Jeżeli jest ktoś tym projektem zainteresowany proszę o kontakt. Dekale będą na węglarkę E/Es 2-3 numery i na Ggs /Gye ep.IVa 1970-1975. też minimum 2 numery.
DSC03839.JPG
DSC03843.JPG
Roco dawca Es-228372.jpg
MAV-Ggs..jpg
MAV-Es..jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#43
Na ogół traktuję chemią i owszem, rozpuszcza ona krawędzie, dociskam pędzlem, jednak kalki są zbyt sprężyste, i na rowkach tak czy siak widać spłycenie, stąd pytanie, czy rozcinać kalkę wzdłuż rowka, by ją znów namoczyć płynem, by lepiej przywierała.
Wiem, temat ma kilka lat, ale gdyby Kolega @KoVaL nic nie wpisał, nie znalazł bym. Ja musiałem na kilku projektach nacinać, po prostu nie dało się inaczej przeskoczyć przez problem. I owszem po kilku eksperymentach skapowałem się że najlepiej trochę poczekać aż kalka nieco wyschnie, lekko wtedy potraktować Microsolem aby nie naruszyć położenia kalki, po tem półmat, cały czas sprawdzając położenie kalki.
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.477 56 5
#47
Bardzo cenna uwaga, co do blach to nawet Węgrzy w modelach tego nie odwzorowują ,owszem można by zrobić blaszki ,ale baza może być różna i może nie pasować. Dzięki za uwagę ,przekaże ją do "biura projektowego" .
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#54
MAV preferuje hamulce Knorr nie Oerlikon dlatego na ramie powinno być oznaczenie KE-GP.
Powinno być jeszcze MC przy numerze i jeszcze w okręgu z prawej strony. E w ramce z prawej strony dla wagonów przestawczych na tor 1524 mm, (jest to określone w kodzie wymiany 02 dla OPW i 22 dla wagonów nie włączonych do OPW. Tu trzeba zdecydować czy zostaje OPW, to wtedy kod wymiany trzeba zmienić na 02 lub jeśli pozostaje kod wymiany 22 to trzeba zlikwidować OPW.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#56
Wygląda na to że jest wszystko OK. Napis Tivelux myślę że należy traktować jako opcję. W zasadzie to spotkałem się z nim tylko na modelu firmy Klein i w zasadzie nie wiem co oznacza.
Jeszcze by się przydał zestaw oznaczeń z OPW
 
OP
OP
KoVaL

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.477 56 5
#58
Kiedy jak nie w święta ,dziś przy okazji konserwacji lokomotyw ,zrobiłem fotkę lokomotywy znanej i lubianej ze zmienionym numerem. Prosty zabieg ,a ile radości.
DSC03865.JPG
DSC03863.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki