• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Kilka przemyśleń z Przemyśla

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#1
W zeszły weekend wybrałem się do Przemyśla i Medyki z nadzieją zrobienia fotek taboru szerokotorowego, który się tam pałęta. Pokażę tu kilka ujęć z tego wypadu.

W piątek 22 lutego wsiadłem w Poznaniu do Przemyślanina o 23:05 z przekonaniem, że ok. 9tej rano zamelduję się w Przemyślu i zrobię fotki wtaczającego się w przemyskie perony kilka minut przed 10tą pospiesznego z Odessy. Ok. 8mej rano otworzyłem oko i wyjrzałem przez okno z nadzieją, że oczom mym ukaże się Jarosław, a to była... Bochnia ... Zapytałem o przyczynę opóźnienia i okazało się, że " no nazbierało się po drodze, bo to Panie, w Lublińcu mijanka była, w Katowicach się trochę dołożyło, i w Krakowie jeszcze trochę ... generalnie remonty, Panie...". No i dojechałem do Przemyśla o 10:40. Ponad 100 minut w plecy.

Efekt był taki, że przy peronie 3 nie było już śladu po lokomotywie, która przyprowadziła pociąg z Odessy. Wieczorem odkryłem, że była to ВЛ10-1313, ale o tym później. Wagony - 4 stodoły - stoją sobie przez cały dzień przy peronie i oczekują tam na wieczorny kurs powrotny wesoło sobie dymiąc ...

P1000059-2.jpg

P1000061-2.jpg
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#2
Skoro polowanie na wjazd pociągu z Odessy się nie powiodło, udałem się na autobus do Medyki odjeżdżający o 11:15. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że po przejściu przejściem podziemnym za perony natrafiłbym od razu na miejsce, z którego co chwilę odjeżdżają busy w tym kierunku. W Medyce powędrowałem na stację, z której odjeżdżają osobowe do Przemyśla (bodaj dwa dziennie). Trwa tam remont torowiska, dojście do torów przed samą stacją jest mocno utrudnione, leżą góry podkładów, stoją maszyny budowlane i ściana z kontenerów firmy budowlanej i toitoi'ów. Zastałem tam ВЛ11-065, skład węglarek i pospieszny EZT relacji Kijów - Przemyśl produkcji Hyundai Rotem. Było też wielu mundurowych, więc ujęcia są, jakie są ... Chciałem dojść wzdłuż stacji do miejsca, w którym mógłbym sfotografować ten skład Hyundai'a od drugiego czoła, ale zostałem grzecznie zawrócony: "Proszę się udać w kierunku Medyki"... No to niepocieszony się udałem ... I tyle z Medyki :(

P1000063.jpg

P1000064.jpg

P1000067.jpg

P1000069.jpg

P1000070.jpg

P1000073.jpg

P1000071.jpg
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#3
Po odjeździe Hyundai'a z Medyki udałem się w miejsce, skąd odjeżdżają busy i odmówiwszy kilkunastu babciom (było ich kilkadziesiąt) zakupu papierosów czy flaszki udałem się w pogoń za tym składem.
Czekał w Przemyślu na torze między peronami 4 i 5. Przyjechał pełniutki, by odjechać w podróż powrotną do Kijowa pustawym ...
Nie lubię EZT, ale ten mi się podoba

P1000077.jpg

P1000079.jpg
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#4
Wracając do tematu ВЛ10-1313, która uciekła mi rano ... Przydybałem ją wieczorem, gdy parę minut przed 18:39, kiedy to pospieszny Przemyśl-Odessa ma odjazd, podstawiła się pod skład Ammendorfów nudzących się cały dzień przy peronie. Muszą być ciężkie te stodoły, skoro taki dwuczłon musi je ciągać ...

P1000094.jpg

P1000086.jpg

P1000091.jpg
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#5
No i odjazd powyższego składu. To był mój pierwszy "kolejowy film" w skali 1:1 i teraz już wiem, że zabawy zoomem w takim momencie nie są wskazane :mad: Ale uczę się na błędach :)
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#6
Co się odwlecze ... Dnia następnego, 24 lutego, udało mi się nie zaspać na wjazd pospiesznego z Odessy. Przyprowadziła go ВЛ10-1338. Pogoda już niestety nie była taka łaskawa (zachmurzenie). Z samego wjazdu nie mam fotek, tylko z manewrów, bom się uparł na filmik ...

P1000103-2.jpg

P1000106-2.jpg


P1000111-2.jpg

P1000115-2.jpg

P1000117-2.jpg
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#8
I na koniec najfajniejsze wg mnie ujęcie, takie z "podwójnym dnem" :). Niestety wyszło nieostre, ale cóż, zdarza się ....

P1000116-2.jpg


Jeśli ktoś ma ochotę zamieścić tu fotki czy filmiki z tych rejonów taboru szerokotorowego, zapraszam :)
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#9
Zabłądź do Przemyśla kiedy będę w swoich rodzinnych stronach na urlopie (w 2019 to będzie chyba sierpień). Weźmiemy firmowe pomarańczowe kamizelki i oprowadzę Cię po wszystkich dziurach kolejowych w okolicy. A jest tam tego wiele. Pracowałem tam w telekomunikacji na PKP w latach 1978-2001 (obecnie w Krakowie), wciąż mam przepustkę na tereny PKP PLK bo i nadal łażę po torach, teraz jako TK Telekom grupa Netia.
Innym chętnym do focenia w tych stronach także chętnie pomogę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#10
Zachęcony zaproszeniem kolegi Bronco_Billy odgrzebałem zdjęcia ze swojej wizyty w Przemyślu w lipcu 2002 roku. Byłem tam służbowo i nie miałem za dużo czasu na łażenie i pstrykanie, ale parę fotek udało się zrobić. ВЛ10-1313 wyglądała wtedy trochę inaczej:

Przemyśl 2.jpg

Przemyśl 3.jpg


Przyprowadziła pociąg, na którego końcu były trzy sypialne WARS. Nie zanotowałem, co to był za skład.

Przemyśl 1.jpg

Przemyśl 18.jpg

Przemyśl 19.jpg


Trochę się pokręciłem przy przestawce, ale nie miałem czasu, żeby czekać na zakończenie operacji wymiany wózków. Manewry prowadziła szerokotorowa SM48-052.

Przemyśl 5.jpg

Przemyśl 6.jpg

Przemyśl 7.jpg


Budynek dworca był wtedy świeżo po remoncie i prezentował się świetnie.

Przemyśl 4.jpg

Przemyśl 8.jpg

Przemyśl 9.jpg
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#11
Dworzec był po pierwszym remoncie spartolonym własnymi rękami przez - wtedy jeszcze jedno wielkie - PKP.
A przed kolejnym kosztującym bodajże ok. 200 mln zł. Robionym już przez firmy zewnętrzne.
Jest jeszcze ładniejszy, iluminowany ale pusty...

Na piątej fotce Andrzeja (niebieskie wagony) część peronu czwartego za siatką to miejsce po czymś co się szumnie nazywało "pawilon odpraw paszportowo - celnych" a było bardzo długą budą z blachy o standardzie garażu blaszaka. Służył prawie pół wieku ogrzewany grzejnikami wagonowymi podłączonymi do 3000 V z sieci trakcyjnej.
A potem - jeszcze za moich czasów - zbudowano nowoczesny budynek z halą odpraw przykrytą bezpośrednio dachem z plexy. W lecie przy umiarkowanym słońcu temperatura wewnątrz przekraczała 60 st. C. Tak się popisał projektant...

Po przejściu przez tory widocznym przed Tamarą biegła moja droga do pracy.
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#13
Jeździłem takim pociągiem z datami na maźnicach 1908, 1912... Skład: SP30, 2 x Bi, Ai, 2xBi, SP30.
Tylko w tym Ai nikt z kolejarzy nie jeździł: w fotelach w których się siedziało jak na pierzynach były tabuny wygłodniałych pcheł...
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#15
Podobno niedawno w końcu uruchomiono znowu w tej pięknej sali z ostatniej fotki, z malowidłami Mariana Strońskiego na ścianach, restaurację.
Złocenia to nie żaden "złotol" a prawdziwe złoto w postaci arkusików folii tak cienkiej że widać przez nią przedmioty podkolorowane na zielonkawo. Złoto jest jedynym metalem z którego można uzyskać tak cienką folię, nawet 0,01 mikrometra.
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#16
A to moja letnia rezydencja w Przemyślu. Willa w stylu wiedeńskim wpisana do rejestru zabytków, zbudowana w 1906, pierwszym właścicielem był radca C. K. Sądu p. Hesse a myśmy ją odkupili w 1977 od jego byłej służącej i synowej. Normalny mezalians, jak to wtedy bywało.
 

Załączniki

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
490 20 1
#17
Jako, że do Przemyśla mam rzut beretem (80km, pociągiem 87), to często zdarza mi się bywać w tamtych rejonach (ostatnio praktycznie co tydzień), więc jest dużo okazji do zrobienia zdjęć i filmów tamtejszego taboru. Na początek rzucę kilkoma ujęciami pociągu D36 z Odessy, a także widokiem z okna wehikułu, którym najczęściej jest mi dane do "Peremyszlia" jeździć :) (oczywiście pierwsze dwa zdjęcia zepsute kompresją, żeby w ogóle dało się je opublikować... pozostałe zrobiłem telefonem, który na szczęście nie jest "pożeraczem kart pamięci")
P1200469km.jpg

P1200573kl.jpg

IMG_20190309_101355.jpg

IMG_20190309_122238.jpg


Muszą być ciężkie te stodoły, skoro taki dwuczłon musi je ciągać ...
ВЛ10 nie obsługuje tego składu planowo, teoretycznie powinna z nim jeździć lwowska ЧС2 (ta na zdjęciach wyżej)

Efekt był taki, że przy peronie 3 nie było już śladu po lokomotywie, która przyprowadziła pociąg z Odessy
Miał Kolega pecha, ale jazda Przemyślaninem, żeby zdążyć na "Odessę" to trochę karkołomny wyczyn :) Oczywiście nie mam zamiaru szydzić, to raczej forma rady na przyszłe wizyty - lepiej dostać się wcześniej do Rzeszowa lub Tarnowa i pojechać Regio. Przemyślanin od zmiany rozkładu 9 grudnia był punktualnie w Przemyślu raptem kilka razy...
Lokomotywa natomiast odpina się od wagonów zaraz po przyjeździe i praktycznie od razu odjeżdża, także po 5-6 minutach jest już po wszystkim.
 
OP
OP
Bronco_Billy

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#18
ВЛ10 nie obsługuje tego składu planowo, teoretycznie powinna z nim jeździć lwowska ЧС2 (ta na zdjęciach wyżej)
ЧС2 złapałem komórką 26 grudnia 2017 r., gdy już uciekała - Przemyślanin się spóźnił :ROFL:

P_20171226_095732-2.jpg


A prawda taka, że poleciałem po przyjeździe na jajecznicę do przydworcowego baru (lubię to miejsce), a gdy wróciłem było już po wszystkim :)
 
Ostatnio edytowane: