• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Próbowałem poczytać na stronie, do której link podał kolega Meggido, ale nie doczytałem się skąd ten beton znalazł się na torach. Ale moja niemczyzna nie jest zbyt dobra.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Z tego co podają, to betonowe przęsło mostu, który był w budowie(?), (remoncie?), spadło na tory. Obecnie DB wspiera władze w wyjaśnieniu przyczyn wypadku.
Trzeba przyznać, że to nie pierwszy tego typu przypadek, w ostatnich latach.
Także w Czechach (Studénka), oraz w Polsce (tu akurat i na szczęście bez ofiar), też kilkukrotnie w ostatnich latach dochodziło do takich sytuacji.
Takie wydarzenia, że w obrebie infrastruktury kolejowej prowadzone są tego typu prace i dochodzi do braku koordynacji prac z ruchem pociągów,
dochodzi do zaniedbań, oraz braku należytego nadzoru, są nie do przyjęcia i powinno to zakrawać na miano sabotażu, o akcie terroru nie wspomnę!

Najszczersze wyrazy współczucia dla Rodziny tragicznie zmarłego Maszynisty. [*]
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Co do wydarzenia z Polski, zapewne mialeś na myśli to z udzialem Polregio ??

Pozdrawiam,...
Dokładnie tak Kolego, zgadza się(y); Oprócz tego bodajże w czerwcu 2012 (sobota to była), mniej wiecej około godziny 5:00, może pare minut po, jesli dobrze pamiętam, w Szczukowicach, na łącznicy (st) Sitkówka-Nowiny - (podg) Szczukowice, spadł wiadukt, budowanej obwodnicy Kielc, drogi ekspresowej S7. Akurat byłem niedaleko.
 
Ostatnio edytowane:

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Próbowałem poczytać na stronie, do której link podał kolega Meggido, ale nie doczytałem się skąd ten beton znalazł się na torach. Ale moja niemczyzna nie jest zbyt dobra.
Wiadukt był w remoncie, podparty tymczasowo. Płyta spadła na torowisko jeszcze przed przejazdem pociągu RoLa. Szczęśliwie kilka minut wcześniej przejeżdżały pod nim dwa pociągi pasażerskie i że wiadukt nie runął na jeden z nich. W tym miejscu na kilometrze 240 obowiązuje tzw. "Langsamfahrstelle" Przypuszcza się, że być może drgania spowodowały osunięcie się płyty wiaduktu. W akcji jest pociąg ratunkowy DBAG z Fuldy.
 

Marcin Sz

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 34 3
IMAG0791.jpg
IMAG0793.jpg

Znalazłem w moim archiwum domowym ( porządki robiłem ) ;)
Wypadek ET22-465.
Moim skromnym zdaniem i pamięcią było to w 1989r. w porannych godzinach , a nie jak propaganda pisze o 22:50.
Szykując się do szkoły widziałem przez okno mieszkania jak pod górkę na wiadukt wtacza się uw byczek i nagle kilkadziesiąt wagonów odczepia się i jadą same z górki w przeciwną stronę.....
Hmm myślę sobie coś musiało się stać.
Tego dnia zrobiłem sobie wagary i poszedłem zobaczyć co i jak ... ale człowiek był głupi , a zarazem odważny ( 10-cio latek).
Wycinek z Głosu Koszalińskiego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
No, ale to chyba był inny wypadek? W gazecie mowa, co widać też na zdjęciu, że wykoleiła się lokomotywa z kilkoma wagonami, a kolega Marcin pisze o wagonach, które uciekły w tył, w przeciwnym kierunku, niż jechał pociąg:
zykując się do szkoły widziałem przez okno mieszkania jak pod górkę na wiadukt wtacza się uw byczek i nagle kilkadziesiąt wagonów odczepia się i jadą same z górki w przeciwną stronę.....
 
Reakcje
3.349 16 0
Moim skromnym zdaniem i pamięcią było to w 1989r. w porannych godzinach , a nie jak propaganda pisze o 22:50.
Tego dnia zrobiłem sobie wagary i poszedłem zobaczyć co i jak ... ale człowiek był głupi , a zarazem odważny ( 10-cio latek).
Wycinek z Głosu Koszalińskiego.
Szanowny Marcinie.
Po pierwsze: ...a czemu to "propagandzie" miałoby zależeć na fałszowaniu godziny wypadku ?:niepewny:
Po drugie: czy jesteś pewien tego 1989 r. ? Bo wątpliwość moją wzbudził tytuł gazety z której zamieściłeś wycinek. W 1989 istniał "Głos Pomorza" (choć w latach 1952 - 1975 ukazywał się pod nazwą "Głos Koszaliński").
"Głos Pomorza" w 1991 został sprywatyzowany, wówczas dopiero powstała gazeta codzienna "Głos Koszaliński".
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82os_Pomorza
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82os_Koszali%C5%84ski

Poniżej artykuł o wypadku na stacji Miłobądz zamieszczony w gazecie "Dziennik Bałtycki" nr 160 (8699) z 7 lipca 1972 r (piątek).

Katastrofa na stacji Miłobądz (1).jpg


Katastrofa na stacji Miłobądz (2).jpg
 

Marcin Sz

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 34 3
Faktycznie niebieska obwódka na moim wycinku wskazuje Głos Pomorza , zdarzenie widziałem z okna mojego mieszkania w godzinach porannych jak opisuję , a w gazecie o 22:50 - jak myślisz co ludzie by pomyśleli, że do takiego czegoś mogło dojść za dnia ?? P.S. Do lipca 1989 roku mieszkałem przy ul.Rzemieślniczej.
 
Reakcje
3.349 16 0
Faktycznie niebieska obwódka na moim wycinku wskazuje Głos Pomorza , zdarzenie widziałem z okna mojego mieszkania w godzinach porannych jak opisuję , a w gazecie o 22:50 - jak myślisz co ludzie by pomyśleli, że do takiego czegoś mogło dojść za dnia ?? P.S. Do lipca 1989 roku mieszkałem przy ul.Rzemieślniczej.
Jak widzisz w artykule z prasy z okresu "Wczesnego Gierka" (1972), który zamieściłem wyżej, a więc z okresu PRL-u, dziennikarz bez problemu pisze o wypadku, który miał miejsce o 7.40 rano, w dodatku w którym zginęły dwie osoby, i jakoś nikt się nie martwił "co ludzie pomyślą". A wypadek o którym Ty wspomniałeś, nie dość, że był bez ofiar, to jeszcze w 1989 roku, a więc być może już po wyborach z czerwca 1989 r. kiedy dziennikarze niekiedy "do bólu" opisywali ówczesną rzeczywistość, bez żadnych "przeinaczeń i ubarwień" (pamiętam to z autopsji), co nie oznacza, że nie masz racji i faktycznie wypadek mógł mieć miejsce w dzień i nastąpił jakiś błąd dziennikarski...

Natomiast pytając się o tytuł gazety, głównie miałem na myśli to, że obecnie większość gazet można odszukać w jakiejś bibliotece cyfrowej, bo nie ukrywam, że zaciekawił mnie ten wypadek i chciałbym poznać dokładną datę kiedy miał miejsce. Niestety nie zapisałeś / zachowałeś wiedzy na temat numeru gazety, więc pozostaje przeszukać cały rocznik 1989 Głosu Pomorza (np w Bałtyckiej Bibliotece Cyfrowej).
https://bibliotekacyfrowa.eu/dlibra/results?q=G%C5%82os+Pomorza+1989&action=SimpleSearchAction&type=-6&p=0
 
Reakcje
3.349 16 0
Znalezione kiedyś w sieci (jeżeli były proszę usunąć):

Katastrofa kolejowa w Tczewie w 1935 r. (wg. internetowego opisu zdjęcia):

Tczew 1935 - katastrofa kolejowa.jpg


Katastrofa kolejowa w Poznaniu 23.11.1901 r., a dokładnie na Głównej w Poznaniu (Glowno bei Posen):

Posen 1901 - katastrofa kolejowa.jpg


Mam natomiast pytanie: Czy może ktoś z Kolegów dysponuje poniższą pozycją w wersji pdf i mógłby ją udostępnić (bezskutecznie "poluję" na nią od jakiegoś czasu, w tym na różnych aukcjach czy w antykwariatach):
https://tezeusz.pl/hachulski-piotr-kryminalistyczna-problematyka-katastrof-kolejowych-924320
lub może ktoś wie gdzie można ją namierzyć w sieci (jakaś biblioteka cyfrowa ogólnodostępna ?, bo np. w repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego jest zastrzeżona, podobnie na Google Books - brak dostępu)
http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/24274
https://books.google.pl/books/about...ka_katastrof.html?id=vUy5uAAACAAJ&redir_esc=y
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 82

Podobne wątki