• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
To, akurat doskonale wiem, ale w dalszym ciągu nie pokazuje dwóch odrębnych organizmów, zarządzanych przez dwóch różnych zarządców.
Jest jedna stacja, która się zwie Warszawa Wschodnia Osobowa, bez żadnych dodatkowych określeń.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Nikt nie neguje podziału obu stacji, W-wa Wschodnia i W-wa Zachodnia, na oddzielne układy torów dalekobieżnych i podmiejskich. Kiedyś była jedna stacja W-wa Wschodnia i jedna stacja W-wa Zachodnia. Ale na obu stacjach były oddzielne okręgi nastawcze dla grupy torów dalekobieżnych i podmiejskich. Na przełomie lat 70. i 80. XX wieku na Zachodniej układ podmiejski był nastawiany z nastawni przekaźnikowej (tzw. "grzybek"), a układ dalekobieżny ciągle jeszcze z trzech nastawni mechanicznych pędniowych. Tak, że na Zachodniej były wtedy trzy, jeżeli nie nawet cztery, okręgi nastawcze: jeden dla torów podmiejskich i dwa lub trzy dla torów dalekobieżnych (nie pamiętam, czy z nastawni dysponującej dalekobieżnej, znajdującej się na przedłużeniu peronu 5. od strony wschodniej, nastawiane były zwrotnice, czy wszystkie były obsługiwane z nastawni wykonawczej). W późniejszych latach układ dalekobieżny włączono również do urządzeń przekaźnikowych. Na Wschodniej w "grzybku" były oddzielne pulpity nastawcze dla układu podmiejskiego i dalekobieżnego. Między nastawniami czy pulpitami obsługującymi układ podmiejski i dalekobieżny na obu stacjach była blokada stacyjna.

Ale to wszystko nie oznacza, że były czy są dwie oddzielne stacje W-wa Wschodnia Podmiejska i W-wa Wschodnia Dalekobieżna, podobnie na Zachodniej. I o to tylko chodzi, jak się domyślam, koledze Jarząbkowi.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Bardzo Ci dziękuję Andrzeju za trafne i wyczerpujące wyjaśnienie tej sprawy. Właśnie o to mi chodziło. Sposób w jaki Harry Potter napisał nazwę jednoznacznie sugeruje nazwę własną i tym samym jakąś nową jednostkę organizacyjną.
Ostatnio coraz częściej pojawiają się na Forum jakieś "samoróbki" albo dziwne skróty, zrozumiałe tylko tym, którzy mają bezpośrednio styczność z daną jednostką lub ... sami je wymyślają. I dlatego zwróciłem uwagę, aby to co pojawia się w tekstach na Forum było zrozumiałe dla wszystkich a nie było jakimś nowomodnym bełkotem.
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
145 3 0
jakieś 8 lat tmu jak zwiedzałem w czasie Dni Transportu Szynowego "grzybka" na Zachodniej (pewnie dalej tak jest) były 3 pulpity:
- podmiejski
- dalekobiżny
- dla Warszawa - Wola (dziś Warszawa Zachodnia peron 8)

Przy pulpicie podmiejskim chwilę pod okiem czujnym okiem ruchem sterowała moja wtedy 5 lednia córka.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Andrzeju, po czasie przeczytałem raz jeszcze to co napisałeś i pojawiło mi się pytanie...
Na stacji Warszawa Zachodnia na wysokości przejścia pomiędzy grupami od strony wschodniej jest pomiędzy torami PKP PLK i WKD budynek wyglądający na starą nastawnię - czy dobrze wnioskuję, że to była nastawnia wykonawcza dla grupy dalekobieżnej w stronę Warszawy Centralnej?
Pamiętajmy o aktualnie reaktywowanej Warszawie Głównej... (obstawiam obsługę tego okręgu - wyjazd do Warszawy Głównej- z nastawni obok peronu piątego)
Czy dobrze rozumiem??

Pozdrawiam,...
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Ale nie przypominam sobie, żebym wchodząc na dworzec od strony ul. Kijowskiej widział napis "Warszawa Wschodnia Dalekobieżna". Jest "Warszawa Wschodnia". Bilety zdaje się, że po jednej i drugiej stronie można kupić zarówno na pociągi IC, jak i KM. W tym przypadku podział Dalekobieżna a Podmiejska wydaje się być po prostu ułatwieniem dla rozróżnienia dwóch budynków jednej stacji Warszawa Wschodnia.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
W Starym Bojanowie na przejeździe utknęła ciężarówka.
podobną sytuację miałem swego czasu, stojąc składem w peronie przystanku Międzyborów na linii Warszawa - Skierniewice.
Było to jeszcze przed przebudową tego przystanku, gdy był tam jeden peron wyspowy.
Przez przejazd za peronem usiłował przejechać samochód osobowy ciągnący małą przyczepkę.
Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale gościu chyba był bez wyobraźni, bo bezlitośnie załądował tą lekką przyczepkę stosem pni ściętego drzewa.
Przyczepka podskoczyła na nierówności przejazdu no i stało się to, co było nieuniknione - zarwało się zawieszenie i przyczepka spodem oparła się o bruk. Oczywiście autko nie było w stanie jej dalej pociągnąć. Chłopina miał jednak niesamowitego farta, bo zaraz za nim stał traktor z podnośnikiem widłowym. Ten uniósł przyczepkę i pomógł usunąć ją z przejazdu. Cała akcja trwała kilka minut i mogłem kontynuować jazdę moim EZT bez większego opóźnienia.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Szczęście w nieszczęściu Prezesie, że stałeś w peronie. Jakby to był towar lub pośpiech a nie Twój EZT to było by po gościu...

Pozdrawiam z"WCz1" i zielonych...



"WCz1" posterunek ruchu podległym pod "WCz" tj Warszawa Czyste... jakby kto pytał.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.626 15 0
Warszawa Praga 24.02.2019r
W ostatnią niedzielę, w rejonie górki rozrządowej, udało mi się uwiecznić takie oto zdarzenie:

10.JPG 20.JPG

Prawdopodobnie podczas rozrządu wagonów, na hamulcu torowym, w dwóch węglarkach wyskoczyły z szyn trzy wózki. Od miejsca, w którym stałem robiąc zdjęcie, do ekipy "ratunkowej" było zbyt daleko, aby zasięgnąć informacji dot. przyczyn zdarzenia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 82

Podobne wątki