• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.271 58 3
Cały czas się zastanawiałem czy te zdjęcia zamieścić. Jeżeli są drastyczne to niech moderator je usunie, ale dla niedowiarków pokazują one co znaczy kontakt z pociągiem 50 kg dzika. jeżeli nasze forum oglądają goście to da im do myślenia.

Zdjęcia zrobiłem jakiś czas temu może się zaszło w czasie z ASF itp

(Zdjęcia usunięte przez moderatora.)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Szwed, dodam od siebie...
Z czasów warsztatowych..., 27WE-004(SKMWA 404),szlak Warszawa Praga - Legionowo. Na cyferblacie ok 120-130km/h (szlakowa 130km/h),EZT dla równego rachunku110m...
Po bliskim kontakcie z Dzikiem, resztki delikwenta znakazłen na... pod 4tym wagonem... Dodatkowo zaraz za pierwszym wózkiem była osłona sprężarki - blacha wgnieciona (chyba blacha3-4mm, nie pamiętam)...

Pozdrawiam,...
 

dominik07317

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Niestety niewiele. Brała w nim udział EP05-14 skreślona z inwentarza PKP w listopadzie 1984 roku. Natomiast w komentarzach pod artykułem można dowiedzieć się ciekawych informacji. Jeden z nich:
Nie pamiętam jaki to był dokładnie dzień i rok (kojarzy mi się 1983, ale mogę się mylić), ale na pewno była to niedziela i było dość ciepło. Jak każde wtedy grzeczne dziecko zasuwałem rowerem do kościoła w Antoninku i zobaczyłem te wagony - dla takiego dzieciaka szok. W gazetach pisali, że nikt nie zginął i było tylko 7 osób rannych. Ludzie mówili, że jeden z maszynistów lokomotywy EP05 wyskoczył, a drugi uciekł do przedziału maszynowego, obydwaj się uratowali. Przyczyną katastrofy było zignorowanie sygnału "stój" na semaforze przez maszynistę pociągu towarowego jadącego od Franowa. Pociąg towarowy przewoził chlorek potasu - taka różowa sól, podobno wykorzystywana jako nawóz. Zawartość wagonów wysypała się na tory i okoliczni mieszkańcy wozili to całymi taczkami do siebie. Lokomotywa EP05 i Mitropa potem stały tam jeszcze długo i nikt ich nie pilnował, zdążyliśmy je z kumplami dokładnie zwiedzić. Czoła lokomotywy i wagonu były zgniecione, zaś środek wagonu był zdemolowany, ale cały. Środkowa część lokomotywy nie miała uszkodzeń. Zniszczone kabiny były przykryte plandekami, jedna z kabin miała otwarte prawe drzwi...
Jeszcze jedno - w momencie zderzenia, z dużego budynku przy torach (widać na zdjęciach) spadł cały tynk - czyli huk musiał być potężny.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
W zasadzie masz Jarząbku WWO (Warszawa Wschodnią Osobowa) dzielącą się na WSP i WSD (Warszawa Wschodnia Podmiejska i Warszawa Wschodnia Dalekobieżna), a o WWT ( Warszawa Wschodnią Towarowa) nie wspomnę...

Pozdrawiam,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Ogólnie przy dyktowaniu rozkazów po radiu słyszalny, więc raczej tak, ale teraz musiał bym w regulaminie grzebać... ( w celu dydaktycznym). W każdym razie na schemacie w semaforku widać obok nastawni te oznaczenia...

Pozdrawiam,...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
A moim zdaniem, jest to tylko wymysł pracowników. A jeżeli to jest to podział zatwierdzony w regulaminie, to w niedługim czasie każda krawędż peronowa będzie miała swoją nazwę - jest Dalekobieżna i Podmiejska, proponuję Podwiejską, Podstołeczną, Podklasztorną. Podwawelską i ... lekkopółśrednią i ... byłbym zapomiał ... Podmoskiewską.;)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Jarząbku, nie zapominaj, że pomiędzy Warszawą Wschodnią a Warszawą Zachodnią masz np. linie nr 448 stanowiącą szlak Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia czyli "średnica podmiejska" oraz szlak Warszawa Wschodnia - Warszawa Centralna czyli linia nr 2 i szlak Warszawa Centralna - Warszawa Zachodnia czyli linia nr 1 - "średnica dalekobieżna"

A co do
, to w niedługim czasie każda krawędż peronowa będzie miała swoją nazwę - jest Dalekobieżna i Podmiejska,
Chcesz, to masz...Warszawa Wschodnia peron 5 i Warszawa Zachodnia, peron 4... tu tak jest:cool::cool::cool:
Pozdrawiam,...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
To akurat to doskonale pamiętam a nawet więcej, gdyż pamiętam, że od Wschodniej do Zachodniej były tylko tor nr 1 i nr 2.
A to co napisałeś ostatnio o niczym nie przesądza. W dalszym ciągu twierdzę, że to co podałeś to tylko określenia slangowe - "pojedziemy mechaniku po dalekobieżnych".
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 82

Podobne wątki