• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Romek

Nowy użytkownik
Tragedia z 11 maja. Śmiertelne spotkanie z M62. Przejazd bardzo niebezpieczny - po skręcie z głównej niewiele jest nawet miejsca na auto przed torami....
Ku przestrodze - ludzie..... uważajcie....
https://www.tvn24.pl/wideo-z-monitoringu-samochod-wjezdza-na-przejazd-pod-pociag,839448,s.html
Może, gdyby ktoś te 'szlabany' zrobił na całą długość jezdni... dało by się tego uniknąć?
Dałoby się uniknąć, gdyby kierowca było rozgarnięty, bo okoliczności potwierdzają, że jednak nie grzeszył inteligencją.
Gościu wjeżdża lewym pasem na prawidłowo działający przejazd, z dużym prawdopodobieństwem widząc ten pociąg wcześniej.

Chyba tylko takie rozwiązanie ma szanse uratować tych "nierozgarniętych" -
 
Ostatnio edytowane:
Ja już się dowiedziałem że maszynista żyje ma obie nogi połamane, kierowniczka pociągu żyje ma uraz kręgosłupa, konduktor to samo, kierowca zginął na miejscu. Jest ponad 28 osób rannych i ta liczba rośnie. Pociąg jaki uległ wypadkowi to był EN57AL - 2108 ps. tygrys. Jednostka na bank do kasacji. Linia 273 na odcinaku Gryfino - Szczecin Podjuchy zablokowana w całości. Pociągi do Gryfina odwołane, aby dostać się do Gryfina to trzeba jechać PKS - em jedynką na bilecie kolejowym.

To wszystko czego się dowiedziałem.
 
A ja się pytam, co ten samochód z drzewem robił na przejeździe ( o ile znów Janusze biznesu mieli prawo się tu znaleźć - jak w Ozimku) w chwili gdy nadjeżdżał pociąg???

Pozdrawiam i zielonych,
 

Gerson

Znany użytkownik
Wypadek miał miejsce na przejeździe niestrzeżonym, który był wyposażony w znaki: G-4 "Krzyż św. Andrzeja" i B-20 "STOP". Z tego co pamiętam droga nie ma ograniczenia ruchu dla samochodów ciężarowych.

P.S. Teraz wychodzi krótkowzroczność PLK związana z likwidacją kolejnych linii kolejowych. Linie: Gryfino - Sobieradz - Szczecin i Godków - Myślibórz - Pyrzyce zlikwidowane, Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyż remontowana na odcinku Gorzów - Krzyż (wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa). Nadodrzanka stoi i praktycznie ani w województwie Zachodniopomorskim, ani w północnej części województwa Lubuskiego nie ma możliwości wyznaczenia jakichkolwiek objazdów.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Ja już się dowiedziałem że maszynista żyje ma obie nogi połamane, kierowniczka pociągu żyje ma uraz kręgosłupa, konduktor to samo, kierowca zginął na miejscu. Jest ponad 28 osób rannych i ta liczba rośnie. Pociąg jaki uległ wypadkowi to był EN57AL - 2108 ps. tygrys. Jednostka na bank do kasacji. Linia 273 na odcinaku Gryfino - Szczecin Podjuchy zablokowana w całości. Pociągi do Gryfina odwołane, aby dostać się do Gryfina to trzeba jechać PKS - em jedynką na bilecie kolejowym.

To wszystko czego się dowiedziałem.
I mamy efekty super modernizacji jednostek. Większe zderzenie i kabina zniknęła :( Szkoda, że przez kierowcę ucierpiało tyle osób, oby szybko wróciły do zdrowia, choć połamane nogi czy urazy kręgosłupa nie brzmią zbyt optymistycznie :ostrozny:
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Takie zniszczenia, stanowiące zagrożenie dla życia załogi i pasażerów są zawsze obserwowane, kiedy przeszkoda znajduje się powyżej poziomu belki zderzakowej. Tak kiedyś koparka rozpruła SN61, tak zniszczony został jeden Fiat, który uderzył w naczepę z węglem, autobus szynowy który uderzył w lawetę z elementem elektrowni wiatrowej itp. Oglądałem kiedyś film o próbach zabezpieczeń jakie stosuje się teraz, aby w razie czołowego zderzenia z pociągiem nie doszło do spiętrzenia się składu, kiedy to jeden wagon zrównuje wszystko co jest nad podwoziem drugiego, a także o tym po co wydłuża się kabinę maszynisty. Chodzi o to, aby zastosować wznoszące się wzmocnienia pudła tak, aby siła uderzeniowa nie miażdżyła kabiny, tylko rozeszła się na obwód "klatki", w której znajduje się załoga. Właśnie PESA stosuje tę metodę (są filmy z crash testu) w Elfach i Gamach. Także sławny wypadek w Ozimku pokazał jak zabezpieczyć kabinę maszynisty przed zmiażdżeniem - w sumie w Pendolino wszystko poodpadało ale kabina została. (a przeszkoda była konkretna). Szkoda, że nie ma zdjęć z wnętrza kabiny.
Co do EN57 już kiedyś ktoś mi przykro odpisał (chyba przy okazji pocałunku ELFA SKM w zadek EN57KM pod Sulejówkiem), że modernizacja nie obejmuje głównych elementów nośnych. Kilkudziesięcioletnie elementy stalowe są wstępnie oceniane i albo idą dalej do "modernizacji" albo kasacji. EN57 i chyba większość taboru w Polsce powyżej belki zderzakowej ma poszycie podobne jak w autobusie, może tylko z nieco grubszą blachą, co przy takich zderzeniach (jak pokazują zdjęcia) nie ma żadnego znaczenia.
 
Poza tym EN57 ma konstrukcyjnie "wyznaczone" miejsca przełamania pudła w celu pochłonięcia energii co było widać choćby w W-wie Wesołej na przykładzie EN57-1623 i 27WE-009.
Ciekawi mnie ta sprawa w kontekście ED72 modernizowanego w ZNTK MM. Teoretycznie ma to spełniać wymogi TSI w tym temacie, a pudło to samo co 57 classic.
IMG_20180613_180147.jpg

Pozdrawiam,
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ciekawi mnie ta sprawa w kontekście ED72 modernizowanego w ZNTK MM. Teoretycznie ma to spełniać wymogi TSI w tym temacie, a pudło to samo co 57 classic.
Niekoniecznie. W wypadku odnowienia lub modernizacji nie zawsze wszystkie parametry muszą być zgodne z wymogami TSI. Zależy to od zakresu robót i decyzji właściwych władz. To dość złożony temat i trudno tu wchodzić w szczegóły, ale to nie jest tak, że automatycznie zmodernizowany pojazd ma spełniać wszystkie wymagania TSI.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 0
Prawdziwa kolej 32

Podobne wątki