• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
Co do Kobylnicy. Sytuacja wyglądała nastepujaco. Dyżurny ułożył przebieg I podał przelot dla 18103. W tym samym czasie sieciowy ruszył spod semafora wskazującego sygnał "stój", oraz rozprul rozjazd w torze nr 2. Tuż przed zderzeniem pracownicy sieciowego zdołali wyskoczyć. Maszyniści pociągu 18103 zdążyli uciec do maszynowni. Ranny został tylko pasażer (coś z nogami).

A żeby nie było nudno... To dzień po Kobylnicy (tj. 18.09.2017r) w Pobiedziskach też w torze nr 2 została potrącona przebiegająca kobieta przez 71001. Tak że wczoraj na linii było "wesoło".
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
W tym samym czasie sieciowy ruszył spod semafora wskazującego sygnał "stój", oraz rozprul rozjazd w torze nr 2. Tuż przed zderzeniem pracownicy sieciowego zdołali wyskoczyć
Czy ktoś się orientuje jakie konsekwencje mogą zostać wyciągnięte wobec zarówno załogi pociągu sieciowego jak i firmy do której należy pojazd? Czy są np przewidziane jakie kary za złamanie zasad BHP badz trudności dla TORPOLu w przyszłych przetargach ze względu na historii "wypadkowości" z okresu np ostatnich paru lat?
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
Prokuratura przeważnie uczestniczy gdy dochodzi do wypadku ze skutkiem śmiertelnym lub gdy kilka lat wstecz gdy na wjeździe do stacji Szczecin Dąbie wykoleił się pociąg z cysternami a w nich był amoniak. W tamtym czasie Szczecin chwilę grozy miał. Z początku myślano, że doszło do rozszczelnienia jednej z cystern. Ale tak się nie stało na szczęście. Sprawa tego wykolejenia ciągnie się po dzień dzisiejszy.
Przy takich wypadkach jak koło Łowicza przeważnie jest Urząd Transportu Kolejowego UTK.
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
145 3 0
prorok to wejdzie z automatu w tym przypadku.
- mamy poszkodowanego u którego roztrój na zdrowiu będzie dłuższy niż 7 dni (z tego przepisu ścigają przy poszkodowanych przy wypadkach na drogach np)
- tu mamy zagrożenie sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym
Zarzuty dostanie maszynista.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
Pantograf.

Tu się z tobą zgodzę, że pracownik który jest winny przejechania semafora stój S1 na stacji w Smętowie. Maszyniście grozi 5 lat więzienia, ale najciekawsze jest to że maszynista z tego pociągu towarowego był już dwa lata na emeryturze, pracował w Północnym Zakładzie PKP Cargo. A najciekawsze jest, że maszynista pochodził właśnie ze Smętowa 900 metrów od stacji mieszka.
I tu jest pytanie od innych maszynistów z PKP Cargo, mimo że ja sam jestem maszynistą w PKP Cargo tylko ze Szczecina " Jak to się k...a stało że maszynista pomimo znał regulamin techniczny stacji Smętowo doprowadził do katastrofy w ruchu lądowym". Maszynista z ponad 35 letnim doświadczeniem.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.445 72 3
Pantografie szanowny, o tym, że transport kolejowy jest złożonym procesem wszyscy wiemy. Problemem wg mnie jest znalezienie faktycznej przyczyny tych zdarzeń ( zmęczenie obsługi, za dużo roboty w jednostce czasu itp...)

Pozdrawiam z MMz:)
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.855 214 0
Niestety pogoń za zyskiem, redukują, podniesieniem, obniżeniem każdego wskaźnika w organizacji doprowadza do takich sytuacji, nie tylko na koleji, ale w większości przedsiębiorstw.
Tak jak napisał Harry Potter "za dużo roboty w jednostce czasu."
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
Akurat w przypadku orzeczenia winy nie spotkałem się od wielu, wielu lat z określeniem "zmęczenia, za dużo pracy" itp. Zawsze jest krótkie i zimne aż do szpiku kości "przejechanie sygnału stój". Gdyby doszukiwać się przepracowania, to 90% pociągów w jednym momencie musiałaby stanąć :) Doświadczenie, znajomość regulaminów, stacji linii ma niewielkie znaczenie w konfrontacji z rozkojarzeniem i nieuwagą. A co do znajomości regulaminu Smętowa - co on ma do przejechania semafora? Nic! Ludzie pracują na emeryturach, bo im się na to pozwoliło, efekty są przeróżne - o większości nawet się publicznie nie mówi...
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
ET41-031 PKP Cargo stacja Wałbrzych Miasto dnia 23.09.2017 skierowana 22.09.2017 około godziny 20stej na tor bez toru jak to mówią, a dokładniej brak obserwacji drogi oraz jazda na sygnał zastępczy-wina dyżurnej jak i maszynisty wg raportu:
ET41-031 Wałbrzych Miasto  23.09 (1).JPG
ET41-031 Wałbrzych Miasto  23.09 (2).JPG
ET41-031 Wałbrzych Miasto  23.09 (3).JPG
ET41-031 Wałbrzych Miasto  23.09 (4).JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 82

Podobne wątki