• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofa kolejowa pod Lęborkiem

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.511 33 3
#2
Taaaak, kierowca TIRa......
Jeśli badania lekarskie i dochodzenie wykażą, że jest zdrowy (np. nie zasłabł) i świadomie wjechał na przejazd, to oprócz odsiadki powinien stracić prawo jazdy do końca życia. Za śmierć dwóch osób to i tak marna rekompensata.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#4
Nigdy nie ufałem anglikom (choć to już chyba nie "anglik" bo 07). Wylatują z szyn kiedy tylko trafią na jakąkolwiek przeszkodę. Są chyba za lekkie. Z drugiej strony są na tyle ciężkie, że pociągają za sobą wagony, które później gną się jak papier. Z moich obserwacji wypadkowych podobnie zachowuja się moje ukochane Fiaty (tyle, że podobno ich wózki mają predyspozycję do wykolejania się). A ciężar wydaje się mieć duże znaczenie. Wypadki z "bykami" i TIR-ami o których słyszałem kończyły się dla wszystkich szczęśliwie - pociąg z pasażerami zostawał na torach, mechanik uciekał do przedziału technicznego, a kierowca TIR-a zdołał uciec przed nadjeżdzającym pociągiem. Natomiast te nasze wagony, to chyba w ogóle nie maja konstrukcji dynamicznej, żadnycn stref zgniotu. Wygląda to makabrycznie. A czy wiadomo kto zginął? Czy obsługa pociągu? czy pasażerowie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#10
bstok70 napisał(a):
Nigdy nie ufałem anglikom (choć to już chyba nie "anglik" bo 07). Wylatują z szyn kiedy tylko trafią na jakąkolwiek przeszkodę. Są chyba za lekkie.
Na jakiej podstawie Kolega wyciąga takie wnioski? EU07 z pierwszej serii mają masę 80 ton, co daje nacisk na oś 20 t. Mało które linie w Polsce pozwalają na przejazd taboru z większym niaciskiem osiowym. Maszyny z drugiej serii (a taka uległa wypadkowi w Mostach koło Lęborka) sa nawet cięższe, mają nieco ponad 83 tony i w zasadzie minimalnie przekraczają dopuszczalny na większości szlaków nacisk osiowy. Czy faktycznie wylatują z szyn przy byle przeszkodzie, nie wiem, nic o tym nie słyszałem.
 
Reakcje
0 0 0
#11
Kierowca kierowca, lokomotywa lokomotywa, naciski, normy, tonarze i inne *******y, ale nikt nie napisze dlaczego do jasnej cholery nie ma w wiekszosci przejazdow w kraju najnormalniejszych szlabanow?!!! Jak zwykle dyskusja o dupie marynie, a przejazdy jakie sa kazdy wie, i to mnie dziwi ze takie sa!
 

ogest

Użytkownik
Producent
Reakcje
28 0 0
#14
eh.. z tego co dwa razy widziałem na własne oczy to i szlabany nie pomogą... A tak jak to kiedyś powiedział pewien fizyk -

"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
299 1 0
#15
- O godz. 6.54 brodnicki dyżurny policji otrzymał zgłoszenie wypadku na przejeździe kolejowym w miejscowości Jabłonowo Zamek - mówi sierż.Agnieszka Szczucka, oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Brodnicy. - Policjanci, którzy pojechali na miejsce zdarzenie, wstępnie ustalili, iż kierowca renault laguny na niestrzeżonym przejeździe kolejowym, uderzył w pociąg osobowy.
Znaczy że wjechał na przejazd, na którym już sę znajdował pociąg :LOL: :?:
Ach Ci dziennikarze...
 

Podobne wątki