• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kaszuby - AD 1986

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
827 9 0
#61
Nie ma co potwierdzać Piotrze, to był zupełnie inny wagon który służył w parowozowni Lębork za magazyn i tam niestety dokonał swego żywota. W załączeniu fotka.
Dziękuję za wyjaśnienie i ciekawe zdjęcie wspomnianego wagonu bagażowego 1F z drugiej serii produkcyjnej (83W/1), lub 2F sądząc po ścianie czołowej. Gdzie te czasy, kiedy wagony tego typu spotkać można było na nocnym do Wiednia?

http://www.trains-worldexpresses.com/500/512-02m.JPG
Wrzesień '1958, nowiutki, bo raptem 2-letni 1F lub 2F jako pierwszy w składzie pociągu osobowego w miejscowości Stadlau, za nim dobrze widoczny także przestawczy sypialny typu Görlitz56 (mógł być polski, czechosłowacki albo radziecki). Fot. Gottfried Turnwald.

Co do samych 1F/2F, też zachowało się ich po dziś dzień jak na lekarstwo. Wspomniany 50 51 92-18 062-6 Dhxt ostatecznie trafił do Jaworzyny, a drugi, nierozpoznany do końca egzemplarz porasta krzakami w Zagórzu,

U.jpg
50 51 92-18 062-6 Dhxt / Jaworzyna Śląska / 13.08.2009

Zagórz:
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14823
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14824
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#62
Czy przypadkiem to nie jest ten wagon? Kościerzyna, 2012 r.
Zobacz załącznik 131341
Zdjęcie z mojej galerii - www.dargaj.strefa.pl
Nie, to nie ten sam wagon, ale taki sam.
Na Twoim zdjęciu widać wagon B-III z 1940 roku, który wcześniej przez wiele lat służył jako magazyn w wagonowni w Gdyni Leszczynkach.
Pod koniec lat 90. z nieznanych mi powodów przetoczono go z WGW do portu (st. Gdynia Port - rejon GPC) i tam powoli zaczął popadać w ruinę. Jakimś cudem udało mi się go tam namierzyć i zrobić kilka fotek. Później napisałem w jego sprawie krótką notatkę do Sygnałów lub Świata Kolei (teraz już nie pamiętam), co o dziwo poskutkowało jego przewiezieniem do Kościerzyny razem z postsowieckim kriegslokiem TE-7175 niszczejącym w Malborku, o którym z resztą taż napąknąłem.
O ile o parowozy w Kościerzynie jako tako dbają, o tyle wagonami sobie zbytnio głowy nigdy nie zawracali, więc ten bagaż i tak popadł w ruinę, podobnie jak i SNy61, które trafiły tam jako w pełni sprawne.
Jutro postaram się odnaleźć w moich notatkach numer tego wagonu i tu dopisać.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#63
Uzupełniając powyższy wpis, podaję dane wagonu:
Typ: B-III, nr: 50 51 92-20 188-5, seria Dhxt.
Producent (wg owalnej tabliczki zamontowanej pod drzwiami wejściowymi): Lilpop Rau (bez Loewensteina) nr fabr: 55765/1940.
Ostatnia rewizja: OP. 20.03.76.
Wagon zakwalifikowany na złom dnia 24.03.1977.
Zrobiłem mu kilka zdjęć jeszcze kiedy stał w Gdyni w całkiem dobrym stanie, ale teraz nie mam do nich dostępu. Jak do nich dotrę (i nie zapomnę :D) to je tu zaprezentuję.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#64
A gdzie się podział? ;) Wyskoczył na drinka? ;) Nie, nie .... był tylko w dolnym rzędzie. W okresie okupacji tabliczki fabryki LRL przybrały znormalizowany, owalny kształt i wymiary tabliczek firm niemieckich. Zniknęła oczywiście Warszawa, na części pojawił się napis Warschau ale najczęściej na tabliczkach umieszczano napisy -
w górnej części tabliczki Lilpop, Rau
w środkowej - rok i numer fabryczny.
w dolnej - & Loewenstein.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#65
Na tej tabliczce był/a (?) Warschau, ale Loewensteina nie było.
Przypuszczam że w czasie okupacji firmowanie produkcji czegokolwiek takim nazwiskiem było co najmniej niepoprawne politycznie, więc najpewniej z tego powodu zdjęto je z szyldu.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#72
Napisałem post wyżej sprostowanie :) faktycznie był to mój błąd. Aczkolwiek na tej stronce co kolega link podał jest trochę błędów jeżeli chodzi i podpisy pod zdjęciami (błędnie wskazane miejsca lub numery parowozów).
 

Drozdzik

Znany użytkownik
Reakcje
1.465 0 0
#74
25.07.2023 Jako że Somonino to wieś kaszubska to tu wkleję kilka zdjęć z naszej wycieczki podczas pobytu w Chmielnie. I jak w temacie o zapomnianych stacjach przyszedł kolejny słoneczny-deszczowy dzień. To znów podobna sytuacja - żona umówiła się na masaż kręgosłupa w Kartuzach, a my czyli dzieciaki i ja oraz pasażer na gapę. Mapa google w telefonie i co tu ciekawego. Trochę szperania i jest Stacja Somonino Linia Kolejowa 201 w kierunku Kościerzyny. Wpadamy na stację, a tu super widok czyli semafory kształtowe -jeszcze nigdy nie widzieliśmy je w ruchu - może działają? Tablica z rozkładem jazdy - pociąg do Kościerzyny za 20 min - czemu nie! A byliśmy tam jeden czy dwa dni wcześniej, ale autem w muzeum kolejnictwa. Za kawalera to pamiętam jak jechałem tylko pociągiem do Wieżycy na imprezę , a teraz trochę dalej przez między innymi stację Gołubie Kaszubskie. No to podjeżdża, ale to tylko szynobus:(. Więc w drogę nas zabrał SA 136-014 i z powrotem z pół-godzinnym odpoczynku w Kościerzynie. Po powrocie przy stacji jest monidło z plakatem z serialu Podróż za jeden uśmiech - był tu kręcony serial - tego to nie wiedziałem -Fajna przygoda:). Na pierwszym zdjęciu widok w stronę Kościerzyny. Następnie szynobus od strony Borkowa i powrót. Semafor kształtowy działał:)
s1.jpg
s2.jpg
s2a.jpg
s3.jpg
s4.jpg
s5.jpg
s6.jpg
s7.jpg
s8.jpg
monidło.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 10
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki