• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kaszuby - AD 1986

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#22
Znalazłem jeszcze jedno zdjęcie z Lęborka - niestety, na razie to ostatnie. Na resztę trzeba poczekać, aż kiedyś uda mi się je poskanować. Na fotce, choć tego za bardzo nie widać, jest jedna z nielicznych w Polsce, dwuczęściowa obrotnica: na części obwodu ma większą średnicę. Na tym większym fragmencie okręgu do pomostu doczepiany był krótki segment wydłużający pomost. Niestety, obrotnica w Lęborku już dawno nie istnieje.

017.jpg
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#23
Ty2 , w ostatnich latach swojej służby w Skierniewicach, były przykładem totalnego "brudastwa"....:D. Osobiście pamiętam jak nie raz pytałem Tatę jak przejeżdżaliśmy tamtędy , czemu parowozy są takie szaroczarne ( parowozownię i wachlarz z lokomotywami idealnie było widać z okien pociągów ). Parowozy w Sierpcu, w ostatnich latach służby, też do czyścioszków nie należały, ale tam zdarzały się "świecidełka".... Nieraz zresztą można było w latach 90tych zobaczyć parowozy ze Skierniewic czy z Sierpca, które przejeżdżały łącznicą z Warszawy Odolany do Warszawy Gdańskiej lub czasem na obecnej łącznicy Warszawa Gdańska - Warszawa Zachodnia. Nieraz z kolegami czatowałem na polance w lasku na Kole w Wa-wie lub na górce na Moczydle , na jadące pociągi i zdarzało się właśnie widzieć dość często te "lśniące" mazowieckie maszyny.:)
Danielu piszesz o latach siedemdziesiątych czy 80-tych?
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#24
Dziękuję koledze Andrzejowi za wrzucenie zdjęć maszyn tak sercu bliskich. Pamiętam Twój artykulik z ostatniej strony “Sygnałów” sprzed wielu lat, w którym wskazywałeś na to, iż warto podczas wyjazdów zwracać uwagę na oryginale elementy infrastruktury. Dołączyłeś wówczas szkic i fotkę, bardzo podobną do tej, którą i ja pozwalam sobie tutaj zamieścić. Pomyślałem sobie, iż faktycznie tamta obrotnica może zainteresować modelarzy. Dla bardziej wnikliwych podaję informację, że na obrotnicy znajduje się Ty2-967, w tle zaś Ty2-634. Informacja specjalna dla Adriana: w drzwiach stoi pan Kaziu Grunwald. Na drugim zdjęciu w tle widzimy zaś Ty2-1193. Oba powstały 10 września 1987 roku. Natomiast na zdjęciach kolegi Andrzeja widzimy Ty2-650 na przetoku, sfotografowanego z nastawni Lb2, oraz Ty2-986 na obrotnicy.
95.jpg
98.jpg
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#26
Darek W., jednak wróciłeś na forum?:)
Darek W. nie wrócił. Jako Kriegslok zaistniałem tu ja, Krzysztof Brychczyński, urodzony w Lęborku, choć obecnie zamieszkały w Yorkshire. Aczkolwiek znam pana Darka W., podobnie jak i drugiego pana W., i znana jest mi jego sympatia dla niegdysiejszego naszego maszynisty, pana K. Grunwalda.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#29
Tak, bywało że trochę się trochę „produkowałem” w ówczesnych „Sygnałach”, aczkolwiek nie były to jakieś wiekopomne dzieła. Tutaj raczej też niczego wielkiego nie wniosę, ale temat Lęborka i jego parowozów nigdy nie będzie mi obojętny.
Ówczesne Sygnały czytało się z wypiekami tu i tam, oprócz Młodego Technika jedyne źródło wiedzy i jedyna gazeta, którą się czytało od ostatniej strony.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#30
Dziękuję koledze Andrzejowi za wrzucenie zdjęć maszyn tak sercu bliskich. Pamiętam Twój artykulik z ostatniej strony “Sygnałów” sprzed wielu lat, w którym wskazywałeś na to, iż warto podczas wyjazdów zwracać uwagę na oryginale elementy infrastruktury. Dołączyłeś wówczas szkic i fotkę, bardzo podobną do tej, którą i ja pozwalam sobie tutaj zamieścić. Pomyślałem sobie, iż faktycznie tamta obrotnica może zainteresować modelarzy. Dla bardziej wnikliwych podaję informację, że na obrotnicy znajduje się Ty2-967, w tle zaś Ty2-634. Informacja specjalna dla Adriana: w drzwiach stoi pan Kaziu Grunwald. Na drugim zdjęciu w tle widzimy zaś Ty2-1193. Oba powstały 10 września 1987 roku. Natomiast na zdjęciach kolegi Andrzeja widzimy Ty2-650 na przetoku, sfotografowanego z nastawni Lb2, oraz Ty2-986 na obrotnicy.
Witam Kolegę Krzysztofa,

Miłe zaskoczenie, bo nie myślałem, że jest tu ktoś, kto pamięta te historie sprzed ponad ćwierć wieku. Ta ostatnia strona "Sygnałów" to nie był zły pomysł - w tamtych czasach nie było innego miejsca na materiały hobbystyczne i modelarskie. Rzeczywiście trochę się wtedy tam udzielałem. Dzięki za zamieszczenie fotek obrotnicy. Na mojej niewiele widać, a opisywanie tego ciekawego rozwiązania słowami jest dość trudne. Moje inne fotki, jak już pisałem, są gdzieś w szafach i trudno się do nich teraz dobrać. No i uznanie za rozpoznanie parowozów na moich zdjęciach, ja sam nie wiedziałem, jakie to numery. Być może z oryginalnych zdjęć da się to odczytać, ale chwilowo nie mam do nich dostępu.

Pozdrawiam
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#31
Tak, to prawda, że ta ostatnia strona „Sygnałów” była wtedy jedynym ciekawym kącikiem dla nas, hobbystów. Mimo beznadziejnej często poligrafii. Było nas więcej, którzy – jak pisze kolega Zbyszek – zaczynali lekturę od tejże ostatniej strony.
No cóż, będę w niecierpliwością oczekiwać ewentualnych dalszych fotek z Lęborka i Kościerzyny, którą ze względu na niegdysiejsze uwarunkowania zawsze uważałem za moje drugie miasto rodzinne. Może nawet wrzucę tu kiedyś jakiś obrazek z tamtych stron.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.219 8 0
#32
Dzięki uprzejmości Piotra, dziś kolejna porcja fotek z Jego "krajoznawczych wojaży po sieci PKP".

Numerów inwentarzowych - niestety nie odszyfrowałem. Zdjęcia wykonane w Skórzewie, Kościerzynie i Somoninie.
 

Załączniki

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#36
To prawda - jeśli już to w Skorzewie, a nie Skórzewie, ale tutaj akurat Skorzewa nie ma – w przeciwieństwie do tych wcześniejszych zdjęć z podwójną trakcją. Pierwsze zdjęcie to ewidentnie Kartuzy, kolejne to przejazd w kierunku Starej Piły, którą to stację widać na następnych zdjęciach, i skąd zapewne pociąg wyruszył do Kokoszek.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#37
Na moim zdjęciu, które jest parę lat późniejsze (23.05.1990), widać na tej stacji kościerskie maszyny Ty42-56 i Ty42-126. Z kolei na drugim zdjęciu widzimy Ty42-103 na moście nad Radunią, między Starą Piłą a Leźnem. To zdjęcie powstało – choć barwy terenu na to nie wskazują – 5 grudnia 1989 r.
578.jpg
386.jpg
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.219 8 0
#38
Piotr podesłał kolejną "porcję" fotek - więc zamieszczam (ale bez komentarza ;)). W roli głównej Ty42-126.
 

Załączniki

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#39
No i wszystko jasne ;) . Manewry na stacji Kokoszki i powrót przez Starą Piłę do Kościerzyny. Jeżeli kolega Bartz załapał się na jazdę na Ty42-126, to niewykluczone, że stało się tak dzięki uprzejmości śp. pana Zbigniewa Pałubickiego – znanego powszechnie jako Flouma - i jego pomocnika Konrada Magulskiego. Też miałem nieraz przyjemność na niej gościć u tych panów.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.219 8 0
#40
Dziś kolejny odcinek - fotki z Lęborka. Numerów parowozów nie znam (bo nic nie widać), może ktoś "obeznany w temacie" dopisze resztę.
Widoczek na fotce "22", do złudzenia przypomina linię górską.

Ponieważ Piotrek wcześnie zaczął "przygodę z koleją" (a co za tym idzie, ma sporą kolekcję zdjęć), istnieje realne zagrożenie, że resztę swego życia spędzę na obróbce i zamieszczaniu Jego fotek na forum ;)
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 10
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki