• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kaliscy dróżnicy jak stara kolej też odchodzą do lamusa

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#1
Przedwczoraj pojechałem na stację a tam oczywiście remont. SNV34295.JPG
Kalisz zyska piękny dworzec i upodobni się do tych pięknie odrestaurowanych budowli kolejowych z innych miast Polski. Wiedziałem o przerabianiu zapór przejazdowych na linii 14 w obrębie stacji i chciałem po raz ostatni choć zobaczyć jak dróżnik zamyka zapory korbą.
Pojechałem na przejazd przy ul. Sąsiedzkiej a tam już zamontowane, owinięte w folię nowe zapory. Stare nadal w czynnej służbie, prawdopodobnie do 10 września br., tak mi powiedziała miła Pani dróżnik. Linia modernizuje się i czas już na inną myśl techniczną, zobaczcie sami: SNV34306.JPG SNV34307.JPG SNV34309.JPG SNV34311.JPG Stare zapory nadal w dobrej formie: SNV34314.JPG .

Nowe urządzenia sterujące pracą zapór już zamontowane, skrzynki skrywają przełączniki i diody itp.. ustrojstwa. SNV34325.JPG

Na koniec stara korba uruchamiająca za pomocą kół pędni zapory:
SNV34330.JPG
Zdjęcia robione około godziny 20:00 i z każdą minutą było coraz ciemniej, szkoda :(
Pointa:

Stare są zasady kierowania ruchem kolejowym na przejazdach strzeżonych. Na drugim zdjęciu są resztki klombu z kwiatami wzdłuż płotka odgradzającego jezdnie od terenu kolejowego, szkoda że też i takie zachowanie jak dbałość o miejsce pracy i otoczenie odchodzą w zapomnienie jak te stare zapory i dróżnicy.
 
OP
OP
MAnTonI

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#2
Minęło kilka lat i dopiero w tym tygodniu spostrzegłem, że na linii 14 jest jeszcze przejazd kolejowy obsługiwany ręcznie. W Skalmierzycach, ul. Dąbkowa właśnie przeprowadzana jest modernizacja tego przejazdu, kolejni dróżnicy pójdą do innej roboty, a czujniki, elektronika i prąd przejmą władzę nad przejazdem. Kilka fotek ode mnie.
Widać na nich przebieg pędni, stare elementy szlabanów i nowe podmurówki wraz ze stelażem pod nowe elektryczne zapory na przejeździe
20201002_161726 I.jpg 20201003_125723 I.jpg 20201003_125734 I.jpg 20201003_125747 I.jpg