Przeiękny model i wspaniale wykonana diorama. Ponieważ też mam model lokomotywy tej serii w takiej samej epoce dlatego za zgodą autora wpisu też postanowiłem przedstawić moją lokomotywę.
Mój model to lokomotywa SU46-026 firmy K&W nr kat. 224101 a numer fabryczny 087.
Oryginał został wyprodukowany w HCP pod numerem fabrycznym 294 w roku 1977, jazda próbna 18.03.1977, odbiór PKP 01.04.1977. Przydzielona do Dolnośląskiej DOKP i lokomotywowni Jelenia Góra 02.04.1977- 19.12.1979, skreślona z inwentarza 20.12.1979, ponownie przyjęta na stan lok. Jelenia Góra 01.03.1980 gdzie stacjonowała do 22.12.1986. Dalsze stacjonowanie; Nysa 23.12.1986- 31.08.1991, Kamieniec Ząbkowicki 01.09.1991- 30.06.1997, Wrocław Zach. 01.07.1997- 31.07.1999 i od 01.08.1999 Wrocław (ostatnie trzy przydziały były tylko formalną zmianą w strukturach PKP). Tyle co udało mi sie wyczytać z książki "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP". Obecnie ta lokomotywa jest na stanie PKP Cargo i już ma malowanie niebieskie. Kiedy w chwili wolnego czasu w pracy w zeszłym roku sprawdzałem u dyspozytora w systemie komputerowym jest od kilku miesięcy wykazywana jako nieczynna z powodu awarii.
Wracając do modelu to wybrałem ten numer lokomotywy dlatego że chciałem mieć model lokomotywy, którą można było spotykać w Kędzierzynie (38km od mojego miejsca zamieszkania). Wybrałem przydział z Jeleniej Góry, gdzie stosunkowo długo stacjonowała z wyjątkiem krótkiej przerwy w życiorysie na czas wykonywania większej naprawy u producenta. Nie bez znaczenia był fakt że do końca grudnia 2002 roku lokomotywa zebrała całkiem przyzwoity przebieg 2 212 346 km.
Sam model jest wykonany perfekcyjnie z bardzo duzą ilością szczegółów, całkowicie z metalu. Do napedu służy wysokiej jakości silnik firmy Maschima z kołami zamachowymi. Wentylatory chłodnic napędzane mikrosilnikami. System oświetlenia sterowany własnym mikroprocesorem, dzięki któremu poszczególne lampy zapalaja sie "po kolei" a nie równoczesnie, i są duże możliwości osygnalizowania zgodnie z przepisami sygnalizacji E1. Oświetlenie przedziału maszynowego, oświetlenie kabiny i podświetlenie przyrządów na pulpicie. Dużo funkcji dźwiękowych, niektóre połączone z innymi funkcjami lokomotywy. Modele są wykonywane na indywidualne zamówienie i moga sie różnić wykonaniem i wyposazeniem ale w standarcie sa dwa zgarniacze z wycięciem na sprzęg i jeden zgarniacz bez wycięcia z pełnymi imitacjami sprzęgów pneumatycznych i sprzęgiem śrubowym. Można by tutaj jeszcze wiele pisać ale wpis stałby sie nudny dlatego przedstawiam kilka zdjęć modelu.