• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Juljan buduje z kartonu

OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#21
Farba fallera dotarła, już nic się nie świeci:p muszę przyznać, że robi robotę i mi się podoba już surowy efekt(y) a jak dojdzie lekka (mam nadzieję) patynka to będzie całkiem fajnie.
IMG_20200929_172813.jpg
Wczoraj udało mi się machnąć lepik na główną połać dachu, ale jak widać cała papa się zwichrowała :( Koledzy, da się to jeszcze jakoś uratować, czy muszę zrywać cały dach?
IMG_20200929_172913.jpg
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#22
Papa bardzo dobra. Po prostu nie jest świeżo położona i trochę się pofalowała, zrobiły się tzw. bąble. Może fachowiec źle przygotował podłoże bo pracę wykonywał w poniedziałek;).
Zrobiłbym tylko jeszcze podziały poprzeczne.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.810 301 15
#23
papę bym zostawił, pewnie wrzuciłbym nieco mchu i liści i byłoby cacy, ale zlikwidowałbym te maziole od pędzla na schodach na rzecz wbitej pędzlem lub gąbką farby
 
OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#24
Strasznie długo mnie tu nie było, ale wracam do żywych w końcu :D Robota stała, a projektów coraz więcej, w tak zwanym międzyczasie zajmowałem się składaniem ciężarówki Gaz AA od Zvezdy, ale to inna skala i dziedzina modelarska, a na walentynki dostałem jeszcze brytyjski czołg, który leży nierozpakowany:p
Wracając do tematu mleczarni wczoraj zacząłem na nowo dłubać przy niej i niestety pojawił się problem. Nałożyłem nieco lakieru z połyskiem pod kalkę maskując całość taśmą, położyłem kalkę przy użyciu płynów MIGa i chciałem zmatowić wszystko co się po kalce błyszczało. Użyłem do tego lakieru Vallejo 62.062 ale niestety efekt jest niezadowalający co widać na zdjęciu:
IMG_20210421_160741.jpg
W tym właśnie miejscu pojawia się pytanie cóż można jeszcze z tego uratować by efekt był przynajmniej znośny.
to kółko wokół kalki to nie jest kalka tylko właśnie lakier z połyskiem, robiąc to nie posiadałem jeszcze aerografu.

Z uwagi na powiększający się warsztat i tworzący się przy tym bałagan postanowiłem sprezentować sobie takie pudełka:p
IMG_20210323_201156.jpg
Tyle w temacie i z góry dziękuję za wszelkie porady i konstruktywną krytykę.
Koledze @Astro dziękuję za uwagę dotyczącą schodów i wklepałem farbę pędzlem, mam też pytanie z czego ten mech najlepiej zrobić bo byłby to fajny dodatek.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.810 301 15
#26
Jeśli użyłeś lakieru satynowego, to masz lekki połysk. Psiknij całość lakierem matowym i będzie git.
Mech robię na dwa sposoby:
1. Gruby mech - czyli taki wieloletni, jak nieraz jest na dachówkach robię tak by był przestrzenny - mam taką gąbkę florystyczną, która się kruszy jak diabli, więc na grubym papierze ściernym ścieram na zielony pył, na wikol nanoszę ten pył i dodaję rzadkiej rdzawej farby, bo ten mech rzadko jest zielony.
2. Druga opcja to mech jako nalot, więc zielona akrylowa farba, gąbka i na półsucho wbijam gąbka farbę. Ale warto popróbować na boku by nie zepsuć sobie modelu.
 
OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#27
Żeby nie było, że nic się nie dzieje w tym wątku:p Przeprowadzka trochę mi pokrzyżowała plany, ale do rzeczy, dodałem podziały poprzeczne jak polecił kolega @BORUCH , lekko przybrudziłem dach zielonym nalotem i użyłem również gąbki florystycznej za radą kolegi @Astro choć nie do końca gdyż zapomniałem o rdzawej farbie stąd trochę sztuczny efekt, ale tak jest jak człowiek po dłuższej przerwie chce coś szybko zrobić (przyda się więcej nauki cierpliwości do tego hobby):p Na pewno mech wymaga poprawy i cały dach będzie jeszcze waloryzowany, podobnie jak reszta budynku :)
IMG_20210608_204808.jpg IMG_20210608_204856.jpg IMG_20210608_204927.jpg IMG_20210608_204951.jpg
Pozostały jeszcze 2 kwestie, które chciałbym poruszyć:
-czy jest sens wrzucić trochę liści na dach i czy posypka Fallera 171410 się do tego nadaje?
-chciałbym własnoręcznie w celach edukacyjnych wykonać kany do mleka, ale nie posiadam takowych na wzór, czy któryś z kolegów mógłby poratować wymiarami, rysunkiem (oryginał lub w H0) czy czymś co by mi pozwoliło takowy przedmiot wykonać. Wiem, wiem można za małe pieniądze kupić takie cuda, ale jak wspomniałem praca ta ma charakter edukacyjny.
 
OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#29
@Kingjuljan Widzę, że sąsiad ruszył z budownictwem...
Gratuluję, bo pierwsze kroki są naprawdę obiecujące.
Ja jeszcze się z tym wstrzymuję (niestety).
Ruszam, aczkolwiek bardzo powoli jak widać po datach:p Brak wprawy i mało czasu nie pozwala trenować z taką intensywnością jakby człowiek chciał, ale jest kilka kolejnych pomysłów do których się przygotowuje powoli ;)
 
OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#30
W końcu udało się ukończyć zlewnię mleka, a miało być szybko :p
Poniżej mała prezentacja, niestety pogoda nie dopisała i oświetlenie jest średnie:
IMG_20210725_172542.jpg IMG_20210725_172723.jpg IMG_20210725_172828.jpg IMG_20210725_172859.jpg IMG_20210725_172921.jpg IMG_20210725_173035.jpg IMG_20210725_173117.jpg

Brakuje jeszcze jednego detalu nad którym jeszcze pracuje, ale chcę też zacząć kolejny budynek ;)
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.810 301 15
#31
No, bardzo przepięknie, patynka rewelacja,, jednak schodki wyglądają jak trochę przeskalowane. Na oko stopnie mają ok 25 cm wysokości i 50 cm głębokości. Przepisy wtedy mówiły o schodach zewnętrznych (o ile mnie pamięć nie myli) maks 17 cm wys. i głębokość ze wzoru, który obowiązuje do dziś 65 < 2h+s < 65, czyli przy 17 cm powinny mieć między 26 a 31 cm głębokości. jeśli zastosujesz schody niższe np 15 cm, to głębokości stopnia pomiędzy 30 a 35 cm, ale takie schody stosowało się (i nadal stosuje) w budynkach użyteczności publicznej.

Jeśli moje pomiary na oko są oczywiście właściwe (bo mogę się mylić) to dokleiłbym stopnie jakby pośrednie... Będą trochę zbyt małe, ale lepsze za małe niż za duże. Mniej razi po oczach, a i roboty wtedy jest mniej niż z nowymi schodami.
schody.jpg

Z kolei w kwestii informacyjnej jeszcze - konstrukcja komina wynikała z wielkości cegły kominowej i była dobierana pod tym kątem. Wielkość cegły LxSxH = 25x12x6,5 cm, fuga 1cm, tynk 2cm. czyli najmniejszy wymiar komina murowanego z przewodem spalinowym, dymowym lub wentylacyjnym z cegły to 42cm, otwór to 13x13 cm dla komina nietynkowanego wewnątrz. Dla większych kominów stosuje się wielokrotność otworu czyli następny 13x26 cm potem 26x26cm itd.
unnamed (1).jpg
A wysokość, jakbyś robił skośne dachy albo zabudowę zwartą to wg normy kominowej, bodaj z 1974 roku:
gf-n3V9-M77g-UQcf_nasada-kominowa-664x442-nocrop.jpg
Sorki za zaśmiecanie, usuń jeśli stwierdzisz, że psuje ci wątek... swoją drogą może zrobię taki poradnik, gdzie zbiorę te przydatne materiały, by nie było niespodzianek po zbudowaniu np schodów.
 

kelo83

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
154 0 0
#33
Astro dwie małe poprawki:
1) wzór na "wygodne schody" - tu masz literówkę, powinno być 60 < 2h+s < 65
2) kominy a w zasadzie przekroje kanałów:
a) kanał wentylacyjny 14 x 14 cm (25 - 12 +1) - przeważnie kanały wentylacyjne są przykryte od góry, a wyloty są z boku komina pod tzw. czapą
b) kanał dymowy 27 x 14 cm (1+ 25 +1)
Przy kanale dymowym (spalinowym) koniecznie musi być kanał wentylacyjny (u Juliana są 2 dymowe :p)

To tak już dla poprawności, jeżeli ma to służyć szerszemu gronu kolegów ;)
 
OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#34
Chciałbym podziękować kolegom @Astro i @kelo83 za rady dotyczące zasad budownictwa, schody na pewno poprawię, a nad kominem się zastanowię ;) Czas na kolejny budynek, zwłaszcza, że poprzedni zajął zdecydowanie za dużo czasu.
Przedstawiam szanownym kolegom doskonale znany magazyn odcinka drogowego z pewnego czasopisma :p
Na początek formatka (tak wiem, tektura nie ta, ale to już dawno wypalałem),
IMG_20200909_172455.jpg
oraz złożony budynek z wyszpachlowanymi łączeniami (szpachlówka akrylowa Wamodu). Wcześniej też pomalowałem na gotowo ściany od wewnątrz (emalia Humbrol 3 i 7 w połysku).
IMG_20210216_181139.jpg IMG_20210216_181139.jpg
Brakuje tylko podłogi, którą muszę wyciąć ręcznie gdyż źle to rozrysowałem i nie pasuje tak jak powinno :p
 

Załączniki

OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#35
Budowa trwa dalej, tynk już położony, farba też no i jest stolarka okienno drzwiowa, ale to zaprezentuje przy kolejnych zdjęciach. Wstawiłem też mebelki, niestety pochodzą z pierwszej partii wiec ich jakość jest dyskusyjna. Przez małe okna niewiele będzie widać, więc postanowiłem ich użyć. Na pewno dojdą jeszcze jakieś plakaty, póki co biorę się za konstrukcję dachu i elektrykę.
IMG_20210803_102937.jpg IMG_20210803_103025.jpg
 
OP
OP
Kingjuljan

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 1 0
#36
kombinując z oświetleniem w środku postanowiłem wykonać lampę, klosz z papieru nie jest prima sort, ale pocieszam się faktem, że jest to lampa wewnętrzna. W przyszłości robiąc lampę na zewnątrz na pewno będę musiał się bardziej postarać. Również przede mną długa nauka lutowania:p
IMG_20210824_192657.jpg
Mając lampę wykonałem całą konstrukcję dachu, dodałem oświetlenie wraz z okablowaniem. Uchwyty kabli są mocno przeskalowane, ale póki co mój warsztat jest bardzo ubogi
IMG_20210901_185343.jpg IMG_20210901_185511.jpg
 

Podobne wątki