Tytułem uzupełnienia poprzedniego wpisu i dla wzbogacenia wątku, poniżej kilka fotek ode mnie.
Zdjęcia przedstawiają dawny wagon sypialny Gośa74 ostatnio należący do PKP Cargo i stacjonujący w Szczecinie. Niestety odstawiony na torach trakcyjnych lokomotywowni Szczecin Port Centralny stoi tak już kilka lat (o ile jeszcze stoi, bo ostatnio byłem tam kilka miesięcy temu - jesienią) i wszystko wskazuje na to, że przeznaczony jest na złom.
Wagon oznaczony jest numerem 63 51 99-80 053-6 i serią S. Niestety był nieco zastawiony bykiem, więc ujęcia nie są zbyt wyrafinowane Zdjęcia zrobiłem w 2013 roku.
Od strony korytarza:
Od strony przedziałów:
I na koniec jego tabliczka:
Jak widać wagon miał przeprowadzoną "modernizację" sposobem gospodarczym. Z oryginalnych pozostały jedynie okna w toaletach, a pozostałe zaadaptowano z (zapewne skasowanych) WLAB'ów rodem z Goerlitz, a okna awaryjne z polskich 111A. Taka to estetyka według kolejarzy polskich Otrzymał także polskie wózki typu 4AN.
Muszę jeszcze trochę poszperać w swoich zbiorach, bo mam gdzieś zdjęcie jeszcze jednego takiego wagonu, ale tym razem pracującego w jakiejś firmie remontującej tory.
Mam - znalazłem!
Wagon należy do PKP Energetyka - Zakład Pomorski. Niestety nie spisałem, ani nie sfotografowałem oznaczeń wagonu, ale jest przynajmniej foto tabliczki firmowej. Zdjęcia zrobiłem latem 2013 roku podczas przebudowy południowej głowicy rozjazdowej stacji Kliniska (linia nr 401 Sz-n Dąbie - Świnoujście Port).
Wagon posiada blaszane zabezpieczenia okien przed niepowołanymi osobami:
I oryginalne wózki:
Wagon ten o numerze fabrycznym (najprawdopodobniej) 4667 (lub ewentualnie 4657) wyprodukowany został w 1975 roku:
Zdjęcia przedstawiają dawny wagon sypialny Gośa74 ostatnio należący do PKP Cargo i stacjonujący w Szczecinie. Niestety odstawiony na torach trakcyjnych lokomotywowni Szczecin Port Centralny stoi tak już kilka lat (o ile jeszcze stoi, bo ostatnio byłem tam kilka miesięcy temu - jesienią) i wszystko wskazuje na to, że przeznaczony jest na złom.
Wagon oznaczony jest numerem 63 51 99-80 053-6 i serią S. Niestety był nieco zastawiony bykiem, więc ujęcia nie są zbyt wyrafinowane Zdjęcia zrobiłem w 2013 roku.
Od strony korytarza:
Od strony przedziałów:
I na koniec jego tabliczka:
Jak widać wagon miał przeprowadzoną "modernizację" sposobem gospodarczym. Z oryginalnych pozostały jedynie okna w toaletach, a pozostałe zaadaptowano z (zapewne skasowanych) WLAB'ów rodem z Goerlitz, a okna awaryjne z polskich 111A. Taka to estetyka według kolejarzy polskich Otrzymał także polskie wózki typu 4AN.
Muszę jeszcze trochę poszperać w swoich zbiorach, bo mam gdzieś zdjęcie jeszcze jednego takiego wagonu, ale tym razem pracującego w jakiejś firmie remontującej tory.
Mam - znalazłem!
Wagon należy do PKP Energetyka - Zakład Pomorski. Niestety nie spisałem, ani nie sfotografowałem oznaczeń wagonu, ale jest przynajmniej foto tabliczki firmowej. Zdjęcia zrobiłem latem 2013 roku podczas przebudowy południowej głowicy rozjazdowej stacji Kliniska (linia nr 401 Sz-n Dąbie - Świnoujście Port).
Wagon posiada blaszane zabezpieczenia okien przed niepowołanymi osobami:
I oryginalne wózki:
Wagon ten o numerze fabrycznym (najprawdopodobniej) 4667 (lub ewentualnie 4657) wyprodukowany został w 1975 roku:
Ostatnio edytowane: