• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jugosłowiańskie wagony sypialne na PKP

#42
@Bodek bardzo ciekawa sprawa, ta Energetyka po wnikliwszym przyjrzeniu się to owszem Gosza ale restauracyjna '76! Nie spotkałem się z tym, żeby przebudowywano restauracje, Bardzo ciekawe!
Pozdrawiam!

Mam - znalazłem!
Wagon należy do PKP Energetyka - Zakład Pomorski. Niestety nie spisałem, ani nie sfotografowałem oznaczeń wagonu, ale jest przynajmniej foto tabliczki firmowej. Zdjęcia zrobiłem latem 2013 roku podczas przebudowy południowej głowicy rozjazdowej stacji Kliniska (linia nr 401 Sz-n Dąbie - Świnoujście Port).

Zobacz załącznik 273955
Wagon posiada blaszane zabezpieczenia okien przed niepowołanymi osobami:
Zobacz załącznik 273956

I oryginalne wózki:
Zobacz załącznik 273957

Wagon ten o numerze fabrycznym (najprawdopodobniej) 4667 (lub ewentualnie 4657) wyprodukowany został w 1975 roku:
Zobacz załącznik 273958
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#43
Faktycznie - masz rację!
Dopiero teraz, jak porównałem go z wagonem restauracyjnym w oryginalnej wersji, widzę że jest tak jak napisałeś.
Ja też nie przypuszczałem, że jakikolwiek restaurant Gośa się uchował.

Z kolei ten drugi, zielony z Portu Centralnego jeszcze kilka tygodni temu stał wśród odstawionych byków i innych lokomotyw PKP-Cargo w Szczecinie.
 
#44
Ciekawe co się stało z Goszami z Krzeszowic, tam była jedna restauracyjna i jedna sypialna. Parowozy poznajdowały swoje nowe domy a te wagony? Ktoś? Coś?
 

Kanclerz

Znany użytkownik
#50
Jeszcze dorzucę kamyczek do ogródka wagonów typu Gosa, który pewnie skomentuje kolega kilanziom. Otóż, w 2016 roku miałem przyjemność spotkać dwa wagony typu Gosa na swoich kolejowych podróżach.

Pierwszy, w sierpniu, znany już "Wlk" z Zabrzega - Czarnolesie. Wbrew złowieszczym wróżbom nie został pocięty na złom i stoi w tym samym miejscu. Stan niezmienny, powiedziałbym, że doskonała wizualna jakość blach pudła pomimo tak długiego postoju w trudnym terenie Zabrzega (podmokłe lasy niosące duże pokłady wilgoci).

Natomiast drugi wagon, to przyłapany w Trzemesznie podczas powrotu z wapienno - chemicznego - spożywczego szlaku wagon należący do spółki PKPE o dawnym numerze fabrycznym 4619

 

KoVaL

Znany użytkownik
#51
Pytałem kol. Jarząbka ,niestety nie potrafił mi pomóc .Chodzi o ten wagon salonka z Rozwadowa nazywany "niebieskim", na oznaczenia nie natrafiłem . Co wiadomo, wagon był -jest salonką z klimatyzacją. Znalazłem go szukając zdjęć wagonów produkcji Gosa Palanka.
 

Załączniki

#55
Białostocka Gosza, zdjęcia z 04.03.2017. Od ostatnich zdjęć tego wagonu, które widziałem w tym temacie, wiele się nie zmieniło. Zapewne nic dobrego ją już nie czeka, ale jej stan ogólny nie jest najgorszy.
 

Załączniki

Bodek

Aktywny użytkownik
#59
Mamy już 2020 rok a na torach trakcyjnych lokomotywowni Szczecin Port Centralny w dalszym ciągu na lepsze czasy oczekuje sypialna Gośa74 pokazana już tym wątku. W niedoli towarzyszą jej dwie salonki na bazie YB Bautzen i jedna polskiej budowy (coś a'la 110A).
Może ktoś się pokusi na zakup?
 

Podobne wątki