Dzień dobry.
Mój kolega kupił dekoder DigiSound 4.1, zamontował w lokomotywie podłączając tylko światła. Wgrany ma tam schemat dźwiękowy. Po postawieniu na torach pięknie gra, jeździ, świeci także, ale... JMRI nie potrafiło mi wyszukać tego stwora, nie rozpoznaje dekodera, a co za tym idzie nie mamy wglądu w funkcje, odpowiadające im CV i ich wartości. Jestem w stanie przy użyciu z21 i aplikacji na telefonie weryfikować CV. Jednak pojedyncze szukanie i klikanie jest trudniejsze niż wgląd kompleksowy i możliwość konfiguracji. Węgierskojęzyczna instrukcja ogólna jest trochę trudna... Poza tym zostało do wykorzystania wyjście AUX2 ( fioletowy przewód), pod który chciał podłączyć generator dymu. I tu kolejna "górka". Według "kulawego" tłumaczenia instrukcji z Węgierskiego wynika, że za aktywowanie tego wyjścia odpowiada CV130, domyślnie F22. Wydaje się, że parametry są właściwe, jednak podłączony pod "niebieski" i "fioletowy" miernik nie wykazuje życia . Czy brak jakiegokolwiek napięcia na wyjściu wskazuje na uszkodzone wyjście, czy jakaś konfiguracja do wklepania? Czy ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić, gdzie, co mam wklepać w jakie CV? Czy ma ktoś "normalną" ( nie Węgierską ) , najlepiej polskojęzyczną instrukcję i mógłby mnie nią pocieszyć? No i co z tym JMRI? Nie umiem zaktualizować, nie da się, czy nie można tej rodziny doczepić? Za wszelką pomoc będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam.
Mój kolega kupił dekoder DigiSound 4.1, zamontował w lokomotywie podłączając tylko światła. Wgrany ma tam schemat dźwiękowy. Po postawieniu na torach pięknie gra, jeździ, świeci także, ale... JMRI nie potrafiło mi wyszukać tego stwora, nie rozpoznaje dekodera, a co za tym idzie nie mamy wglądu w funkcje, odpowiadające im CV i ich wartości. Jestem w stanie przy użyciu z21 i aplikacji na telefonie weryfikować CV. Jednak pojedyncze szukanie i klikanie jest trudniejsze niż wgląd kompleksowy i możliwość konfiguracji. Węgierskojęzyczna instrukcja ogólna jest trochę trudna... Poza tym zostało do wykorzystania wyjście AUX2 ( fioletowy przewód), pod który chciał podłączyć generator dymu. I tu kolejna "górka". Według "kulawego" tłumaczenia instrukcji z Węgierskiego wynika, że za aktywowanie tego wyjścia odpowiada CV130, domyślnie F22. Wydaje się, że parametry są właściwe, jednak podłączony pod "niebieski" i "fioletowy" miernik nie wykazuje życia . Czy brak jakiegokolwiek napięcia na wyjściu wskazuje na uszkodzone wyjście, czy jakaś konfiguracja do wklepania? Czy ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić, gdzie, co mam wklepać w jakie CV? Czy ma ktoś "normalną" ( nie Węgierską ) , najlepiej polskojęzyczną instrukcję i mógłby mnie nią pocieszyć? No i co z tym JMRI? Nie umiem zaktualizować, nie da się, czy nie można tej rodziny doczepić? Za wszelką pomoc będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam.