• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

JGT & Jan-Kol - małoseryjne modele taboru

JGT

Nowy użytkownik
#1
Witam,
Temat założyliśmy aby pokazywać tutaj najnowsze ukończone i dostępne już modele. Na wstępie pierwsza premiera - model wagonu chłodni 202Lc.

Modele będą dostępne dla epoki III, IV, i początku V. Jeszcze w tym miesiącu w ofercie naszego sklepu http://www.pkpmodele.pl pojawi się cały przekrój numerów w podanych wyżej epokach. Tymczasem chciałbym zaprezentować zdjęcia modelu "fabrycznego" oraz poddanego patynowaniu.
 

Załączniki

A-K

Nowy użytkownik
#2
Tylko przydałoby się parę poprawek
1.Po stronie hamulca ręcznego poręcz pomostu ma inny kształt niż po drugiej
2.Pomost z siatki to może być na ep V wcześniej to nie koniecznie. (fabrycznie to były 3 deski).
3.Brak uchwytów na tablicę kierunkową (z niej tez byłyby zacieki)
I kilka wątpliwości co do oznakowania
1.Dlaczego 21 a nie 22
2.Dlaczego 811 chociaż wg literatury zakres numerowy dla 202Lc zaczyna sie od 824 (jak pamiętam)
3.Dlaczego w głównym oznaczeniu jest RIV a z prawej nie ma?
Poza tym na okres z przed 1990 radzę przemyśleć kolor bo białej chłodni to nie widziałem a trochę to jednak tego jeździło :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#3
A-K napisał(a):
Poza tym na okres z przed 1990 radzę przemyśleć kolor bo białej chłodni to nie widziałem a trochę to jednak tego jeździło
Owszem, jeździło, i to właśnie w kolorze białym (no, może raczej szaro-buro-brudno-kremowym, jak te modele). W latach 1980 na Pomorzu bardzo często widywałem takie wagony wykorzystywane do przesyłek ekspresowych (nie wiem, czy jako chłodnie, czy po prostu jako zwykłe kryte wagony), wlączone do pociągów osobowych.
 

A-K

Nowy użytkownik
#4
No właśnie nie białym. Białe to one może były jak wyjeżdżały z ZNTK Ostrów. Potem to robiły się żółte (pewnie od temperatury i/lub ultrafioletu).
Jak ktoś chce zobaczyć jak to wyglądało to jest fotka Geoffa Plumba z Ty2 który ciągnie 202L. O tym kolorze można sporo powiedzieć ale nie że jest biały. To nie tylko brud i wygląda zdecydowanie inaczej niż model.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#5
A-K napisał(a):
No właśnie nie białym. Białe to one może były jak wyjeżdżały z ZNTK Ostrów. Potem to robiły się żółte (pewnie od temperatury i/lub ultrafioletu).
Jak ktoś chce zobaczyć jak to wyglądało to jest fotka Geoffa Plumba z Ty2 który ciągnie 202L. O tym kolorze można sporo powiedzieć ale nie że jest biały. To nie tylko brud i wygląda zdecydowanie inaczej niż model.
Myślę, że jest też w tym dużo zasługi filmów fotograficznych z tamtych lat..., jak oglądam zdjęcia z komunii z lat 70-tych to wszystkie dziewczynki mają takie biało-żółte sukienki, a mogę się założyć, że były śnieżnobiałe.
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#6
Moim skromnym zdaniem....modele sa pomalowane i spatynowane wrecz idealnie. Prosze zwrocic uwage.....tu posluze sie fotkami z netu...iz bialy kolor.....zawsze bedzie bialy ! Moze byc tylko bardziej lub mniej widoczna rdza...zabrudzenia...sadza. Kolega ktory patynowal te modele ma naprawde niesamowite wyczucie klimatu :D
I przestancie juz krytykowac i narzekac.....kto chce niech kupi sobie model bazowy.....sam pomaluje i spatynuje...pochwali sie ...i wtedy bedziemy mogli ocenic :!:
Mam nadzieje ze autor watku nie pogniewa sie za mala wcinke w jego temat :D
 

Załączniki

jan-kol

Aktywny użytkownik
#9
A-K napisał(a):
Tylko przydałoby się parę poprawek
1.Po stronie hamulca ręcznego poręcz pomostu ma inny kształt niż po drugiej
2.Pomost z siatki to może być na ep V wcześniej to nie koniecznie. (fabrycznie to były 3 deski).
3.Brak uchwytów na tablicę kierunkową (z niej tez byłyby zacieki)
I kilka wątpliwości co do oznakowania
1.Dlaczego 21 a nie 22
2.Dlaczego 811 chociaż wg literatury zakres numerowy dla 202Lc zaczyna sie od 824 (jak pamiętam)
3.Dlaczego w głównym oznaczeniu jest RIV a z prawej nie ma?
Poza tym na okres z przed 1990 radzę przemyśleć kolor bo białej chłodni to nie widziałem a trochę to jednak tego jeździło :D
1. Tak? A jaki?
2. Tak, wiem to doskonale i mam to w dokumentacji dla każdego wagonu, każdego numeru.
3. Własnie, że są, tylko na fotce nie widać-tak, też z nich były zacieki.

1.Nie wiem, proszę pytać Pana Koja.
2. J.w.
3. J.w.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#14
Obiecałem sobie, że nie zabiorę głosu, ale jak to mówią - tylko krowa nie zmienia poglądów ;)

Chylę czoło przed jan-kolem. Model wygląda rewelacyjnie i jak mało który model chłodni (naszej chłodni), przypomina swój odpowiednik w realu. Mogę mieć tylko żal, że patyna (te zacieki rdzy) niezbyt dobrze świadczą o producencie (tu znowu mój lokalny patriotyzm bierze górę ;) ).
Ja pamiętam całe składy chłodni wyjeżdżających z zakładu - szum (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) i nic więcej. No jeszcze ten zapach świeżej farby. Żadnych stuków, "klekotania" luźnych czy też wyrobionych części.
Wagony budowane na eksport były odbierane przez komisarzy kolejowych z poziomicą w ręku. Sprawdzano powierzchnię ścian, a każda nierówność czy wgniecenie - dyskwalifikowało wagon. Poszycie ścian było nagrzewane punktowo aby blachę "naciągnąć". Potem wagon trafiał do szpachlarni i malarni.
Z remontowanymi wagonami było już trochę inaczej - wszak plan był najważniejszy :D

Skoro jest człowiek któremu się chce budować od podstaw modele naszej konstrukcji - to powinniśmy się tylko z tego cieszyć.
Może za jakiś czas autor skusi się na lekką modyfikację obecnego modelu i "machnie" do kompletu kolejną chłodnię - 202L/1A ? Fakt, że to wagon prototypowy w dodatku wykonany w jednym egzemplarzu - ale nasz :!: Skoro jest pojedyńczy MsBi, to czemu nie może być wagonu ?

Fotka prototypu prezentowanego na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
 

Załączniki

jan-kol

Aktywny użytkownik
#15
A-K napisał(a):
Różnica pomiędzy poręczami po obu stronach wynika z umiejscowienia hamulca ręcznego. Po stronie hamulca powinna być na górnym odcinku równoległa do wału a nie skośna.
Przykro mi bardzo, ale ja żadnego błedu nie widzę. Z resztą widać na ząłaczonych zdjęciach przez kolegę "Bipa", że pomosty na obu końcach są identyczne, a różnią się tylko tym, że na jednym dospawany jest pionowy wspornik na ręczny hamulec, plus gniazdo na wał hamulca na górnej belce.

To jest mój model, który nie jest wystawiony na sprzedaż, a skoro budowałem go dla siebie to ważne, by mnie się podobał.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
#16
JGT napisał(a):
Witam,
Temat założyliśmy aby pokazywać tutaj najnowsze ukończone i dostępne już modele. Na wstępie pierwsza premiera - model wagonu chłodni 202Lc.

Modele będą dostępne dla epoki III, IV, i początku V. Jeszcze w tym miesiącu w ofercie naszego sklepu http://www.pkpmodele.pl pojawi się cały przekrój numerów w podanych wyżej epokach. Tymczasem chciałbym zaprezentować zdjęcia modelu "fabrycznego" oraz poddanego patynowaniu.
Wysłałem do Panów zapytanie na maila. Proszę o odpowiedź.
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
#18
Ja mam takie pytanie,zamawiajac w sklepie ,skad mam wiedziec czy wagon jest w III,IV czy V epoce ? Zadnej takiej info nie ma.Czy jest to ustalane mailowo po zamowieniu wagonow ?
 
OP
OP
J

JGT

Nowy użytkownik
#20
Witam,
jeśli chodzi o epoki to staramy się w sklepie dawać informacje o numerze inwentarzowym, nie o epoce. To najczęściej jest brane pod uwagę, ale jeśli wpisywanie epok by pomogło to możemy dodać ten element do opisu modelu:) W tej kwestii nie ma problemu.
Zawsze można napisać maila z pytaniem jaka to epoka, a wtedy udzielimy stosownej informacji oraz ustalić ewentualne dodatkowe rzeczy jak patyna.
 

Podobne wątki