• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jeszcze raz BR 38 >>> Ok1

Grzegorz2107

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Nie chcąc za mocno wspierać "kartelu", zdecydowałem, że kupię używane BR38 i będę go konwertował do Ok1. Myślałem nad Tw1 (bo promocja, bo nowy) , ale w sumie jak doczytałem, że niezbyt popularny i słaby w oryginale, to mi przeszło. Mam jak sądzę wystarczające umiejętności i sprzęt ( buduje zwykle modele samolotów, lutowanie blaszek, aerograf nie są wielkimi problemami ) najwyżej to czego nie znajdę lub nie zrozumiem u Peszke, dopytam na forum.
Moje pytania: Czy BR 38 Fleischmann 4160 to najlepszy materiał wyjściowy?

Czy są gotowe prefabrykaty, części do konwersji. Chcę mieć maszynę z późnej III Epoki. Lampy? Armatura kotła? Kalkomanie widziałem na Alletanio.
Znalazłem taki artykuł, ale to konwersja na II Epokę i pewnie niewiele to da? http://pzmk.org.pl/node/67
Mam nadzieję, że znajdę tutaj wsparcie w swoim wyborze i przeróbce? Kilku z tutaj obecnych wykonało taką konwersję i macie być może chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami z absolutnie początkującym. ;)
Pozdrawiam
G.
 
OP
OP
G

Grzegorz2107

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#5
Ja bym radził TRIX, wersje DRG, kolosalna różnica w napędzie,
na martelu nijaki lok777 ją przerabiał. :LOL:
 
OP
OP
G

Grzegorz2107

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
FENIX napisał(a):
Ja bym radził TRIX, wersje DRG, kolosalna różnica w napędzie,
na martelu nijaki lok777 ją przerabiał. :LOL:
Jestem nowy, ale już powoli kojarzę Kaczajewo i kto jest kto. :D
Trix jest, jak zauważam trudniej dostępny.
Co wpadnie pierwsze, to kupię.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.353 37 2
#7
FENIX napisał(a):
Ja bym radził TRIX, wersje DRG, kolosalna różnica w napędzie
Grzegorz2107 napisał(a):
Trix jest, jak zauważam trudniej dostępny.
Co wpadnie pierwsze, to kupię.
Br38 Trixa ma naped w kotle. Jednak jest on bardzo glosny. Sam silnik chodzi cicho, ale wetkniety jest w metalowa obudowe kotla na wcisk i w trakcie jazdy wpada w wibracje wydajac bardzo glosne dzwieki i zaden dekoder dzwiekowy nie jest w stanie ich zagluszyc.
Jest to moim zdaniem bardzo niefortunna konstrukcja Trixa - silnik wcisniety jest w otwor idealnie do niego pasujacy, wiec nie mozna nic tam juz wsadzic (mam namysli jakis material izolujaco-wygluszajacy) by wibracje nie przenosily sie do kotla, ktory dziala jak tuba i jeszcze poteguje odglosy.
Na forum drehscheibe-online.de jeden koles napisal, ze jakims cudem udalo mu sie wlac jakiegos zelu modelarskiego, i dzwieki troche ucichly, ale innym po takim postepowaniu szybko padly silniki...

Z uwagi na likwidacje swojej kolekcji mam na sprzedaz nowa Br38 Fleischmanna w malowaniu DRG (ep. II), nr katalogowy 4168 87, z edycji specjalnej. Model jest identyczny z nr 4160, ale jednak diametralnie sie rozni- ma fabrycznie zamontowane gniazdo dekodera, mozliwosc regulacji odstepu miedzy tendrem a lokomotywa i cos, czym kierowalem sie przy zakupie, bo jest to dla mnie bardzo istotne - ma czernione wiazary. Wlasnie te wiazary robia olbrzymia roznice.
W zalaczeniu moja fota z komorki, ale duzo lepiej widac roznice w wiazarach na dobrych fotach producenta:
http://www.fleischmann.de/produkte/uebe ... -db-2.html
oraz dla porownania:
http://www.fleischmann.de/produkte/uebe ... er-db.html

Osoby zainteresowane zapraszam na priva.
 

Załączniki

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#8
Po 7 latach chciałbym zapytać się, czy lokomotywa Brawa BR38 jest modelem lepszym od Fleischmanna? Jak je porównuje, to widać różnicę, ale nie znam się w ogóle na parowozach.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#9
Brawa nie produkuje bazy pod Ok1. Br38 od Brawy przedstawia model parowozu bawarskiego P3/5H później oznaczonego na DRG jako Br38.4, podczas gdy pruska seria P8 (czyli Okajedynka) nosiła oznaczenie Br38.10-40.

Dobrą bazą procz FL wydaje się jeszcze P8 od włoskiej firmy Oskar.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#10
Bardzo dziękuję za wytłumaczenie, jak mówiłem nie znam się zbytnio na parowozach. Ale wydaje się, że nie ma co czekać na seryjny model polskiego parowozu i trzeba będzie zlecić konwersję. rzeczywiście zapomniałem o modelu OSKAR-a. Wydaje mi się lepszy niż Fleischmanna, który sprawia wrażenie generalnie topornego.

Czy dużo zmian jest do wprowadzenia celem konwersji i kto wykonuje dobre konwersje tego modelu? W jakich epokach (okresach) parowóz Ok1 nie był cały czarny ale posiadał elementy malowane na zielono lub jeszcze inaczej ?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#11
Bardzo dziękuję za wytłumaczenie, jak mówiłem nie znam się zbytnio na parowozach. Ale wydaje się, że nie ma co czekać na seryjny model polskiego parowozu i trzeba będzie zlecić konwersję. rzeczywiście zapomniałem o modelu OSKAR-a. Wydaje mi się lepszy niż Fleischmanna, który sprawia wrażenie generalnie topornego.

Czy dużo zmian jest do wprowadzenia celem konwersji i kto wykonuje dobre konwersje tego modelu? W jakich epokach (okresach) parowóz Ok1 nie był cały czarny ale posiadał elementy malowane na zielono lub jeszcze inaczej ?
Nie widziałem na "żywo" modelu P8 od Oskar-a , ale zasadnicza różnica pomiędzy tym modelem ,a modelem Fleischmanna jest taka iż model Oskar-a masz w wersji z jednym kołpakiem,a modele Fleischmannna można dostać w wersji z dwoma kołpakami na kotle.
Choć Fleischmann też robił taką wersję P8 jest jednak dość trudno dostępna. Jednakże w służbie na PKP występowały oby dwie wersje .
Moim zdaniem (przynajmniej ja nie widziałem) Ok1 były malowane całe na czarno. Może i trafiła się wersja w innym malowaniu ,ale była to już twórczość indywidualna drużyn parowozowych.
Ilość zmian na modelu zależna jest głównie od okresu (epoki) w jakim chciałbyś osadzić swój model. Warto posiłkować się tutaj zdjęciami a trochę tego jest.
Możesz też pokusić się sam o przebudowę ;) Jestem właśnie w trakcie swojej konwersji możesz podpatrzeć co ewentualnie mógłbyś zrobić z swoim modelem.
Staram się szczegółowo opisywać przebudowę (od strony 3) :
http://forum.modelarstwo.info/threads/taborowe-plany-czyli-moja-chałturka.10828/page-3
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
#16
A ile taka konwersja u kolegi @FENIX może kosztować, o ile to nie tajemnica ?
W wersji Hobby to może Ci starczy roczny przychód ale już w wersji Expert.... to się do końca życia z długów nie wykopiesz !!Ale warto.... nawet nie poznasz czy to prawdziwa czy plastik, do trumny ze sobą weźmiesz :) taka będzie cudowna :)
 

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#17
Ja zastanawiam się nad jednym Firma Fleischmann w 2004r wypuściła model Ok1 czemu przez 13 lat nie pokusili się o ponownie wypuszczenie modelu z jakimiś chociaż minimalnymi poprawkami.Dobrze by był wymieniony chociażby silnik na 5 biegunowy i duże reflektory.Nie wydaje mi się żeby stanowiło to jakieś kolosalne koszty wystarczy tylko chcieć .Większy koszt jest budowa od podstaw niż takie drobne poprawki.Kilka fotek Ok1 poprzedni właściciel może ja rozpozna :)
 

Załączniki

Podobne wątki