Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Czy ktos ma jakies pomysly na dobra lokomotywe dawce na Pt47? Widzialem BR 39 Fleischmanna, i nawet jest ok, za wyjatkiem ukladu wiazarow na kolach. Myslalem tez o uzyciu Kato Mikado jako dawcy, ale nie wiem czy kola napendowe sa wystarczajaco duze.
Też kiedyś myślałem nad zastosowaniem "Mikado", ale 141 F Arnolda. Wielkość kół to jednak podstawa. USRA Mikado ma zaledwie 160cm średnicy kół. Mikado 141F ma 165 cm średnicy. BR39 ma 175cm, a więc chyba najbardziej zbliżone pośród modeli w skali N (może ktoś oblatany w modelach wie czy istnieją/istniały jakieś BR19?).
We Włoszech mieli parowóz FS746 i tam również mają ten sam problem z korbowodem co my ... Radzą sobie jednak wymieniając go na dłuższy i łączący się z trzecią osią https://scartamento9mm.wordpress.com/2017/04/13/locomotiva-a-vapore-f-s-gr-746/
Może więc to byłoby jakieś wyjście z sytuacji? Szczerze mówiąc nie analizowałem tego dogłębnie, bo ja to nie bardzo widzę Fleischmanna, ponieważ ma napęd w tendrze, ale jak komuś to nie przeszkadza, to chyba "jakoś to będzie" wyglądać.
Najlepiej porównać. Od góry Pt47, BR39, 141F, USRA. Najlepiej podchodzi jednak BR39 - zrobić tylko nowy korbowód z blaszki i mamy Petuche
PS
Nie wiem skąd wziałem 165m średnicy kół w 141F, na rysunku jest 156cm. Inna sprawa, ze model może mieć zupełnie inną średnicę kół