• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Impreza Jesienna Wystawa makiet Kolejowych Nostalgia Za Parą część 1 - 23 października 2021

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#1
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Jesiennej Wystawie Makiet Kolejowych Nostalgia Za Parą w Gdańsku, w Galerii Metropolia
w charakterze widzów (wstęp bezpłatny) lub uczestników imprezy (wpisowe 30 zł).

W przypadku nagłego wprowadzenia ograniczeń covidowych, impreza odbędzie się jako zamknięta (tylko dla uczestników).

Termin:
23 października 2021 (sobota), dla widzów makieta czynna 10.00-14.00, 15.30-19.00.
dla uczestników imprezy zbiórka o godzinie 08.00
kolejny termin Jesiennej Wystawy Makiet NZP: 27 listopada 2021.

Miejsce imprezy
Galeria Metropolia Gdańsk (II piętro), przy stacji PKP Gdańsk-Wrzeszcz

Informacje na stronie NZP, układ makiety, plakat imprezy: http://www.nostalgiazapara.pl/jesie...-metropolia-23-pazdziernika-27-listopada-2021
Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/267640225242890

Informacje dla uczestników-maszynistów
  • Zgłoszenia na imprezę do 18 października 2021 wyłącznie meilem: piotr@nostalgiazapara.pl
    W zgłoszeniu należy podać: imię, nazwisko, wiek i skład pociągu.
    Zgłoszenie musi być potwierdzone ze strony Organizatora. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Organizatora w ciągu dwóch dni prośba o telefon na numer 501647139.
  • Jeździmy wyłącznie taborem kolei europejskich.
  • Jazda według rozkładów jazdy i czasu modelarskiego.
  • Obowiązują manipulatory typu fred, dopuszczenie innych po konsultacji z organizatorem.
  • Składy wyłącznie modelowe, bez wagonów i lokomotyw nieistniejących, skróconych, zabawkowych.
  • Składy zwarte na krańcach muszą mieć sprzęgi tradycyjne, oczkowe.
  • Lokomotywy zaprogramowane z wyczyszczonymi kołami.
  • Lokomotywy, także składów zwartych muszą mieć obowiązkowo sprzęgi standardowe oczkowe.
  • Uczestników obowiązuje regulamin imprezy, dostępny dla zgłaszających się uczestników. Regulamin precyzuje zasady jazdy po makiecie, wymagane normy zachowania i kultury osobistej.
  • Zbiórka uczestników w miejscu imprezy o godzinie 08.00.
  • Zainteresowanym pomagamy w zorganizowaniu noclegu.
Serdecznie zapraszamy. Pozdrowienia, Piotr
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#8
W części drugiej zdjęć, na czwartej fotce widać anglika. Pytanie o zastosowanie pojedyńczych zwrotników.
rawidłowo powinien być jeden na środku, latarnia Cauera.
Kolega @Dariusz71 ma rację. Dodam tylko, że dwa zwykłe zwrotniki stosuje się w rozjazdach krzyżowych pojedynczych. Ale widziałem w realu na jakiejś bocznicy (poza torami PKP) taką sytuację, jak ta na zdjęciu makiety - oczywiście jest to nieprawidłowość.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.102 153 19
#9
Kolega @Dariusz71 ma rację. Dodam tylko, że dwa zwykłe zwrotniki stosuje się w rozjazdach krzyżowych pojedynczych. Ale widziałem w realu na jakiejś bocznicy (poza torami PKP) taką sytuację, jak ta na zdjęciu makiety - oczywiście jest to nieprawidłowość.
Ale jak jest poza torami PKP, to czy napewno jest jest to nieprawidłowość, przepisy PKP raczej nie obowiązują poza PKP.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#10
przepisy PKP raczej nie obowiązują poza PKP.
Raczej obowiązują, a ściślej mówiąc, nie instrukcja (bo to nie jest przepis) PKP PLK, a rozporządzenie ministerstwa, regulujące zasady prowadzenia ruchu i sygnalizacji kolejowej, obowiązujące wszystkich zarządców infrastruktury kolejowej, nie tylko PKP.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.102 153 19
#11
Raczej obowiązują, a ściślej mówiąc, nie instrukcja (bo to nie jest przepis) PKP PLK, a rozporządzenie ministerstwa, regulujące zasady prowadzenia ruchu i sygnalizacji kolejowej, obowiązujące wszystkich zarządców infrastruktury kolejowej, nie tylko PKP.
Raczej, więc obowiązują, czy raczej obowiązują. Bo to jakby prawie, ale nie tylko i wyłącznie.
Wielokrotnie pisałeś, że coś jest pewne, ale czasem jest inaczej. Więc albo jest pewne, że była tam latarnia Cauera zawsze i tylko tak było, albo było, jak wyszło i pewnie związane to było z możliwością zakupu potrzebnych komponentów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#12
Kolega @robertmuszka znowu czepia się słówek, nie rozumiejąc, że moje stwierdzenie "raczej obowiązują" było żartobliwym nawiązaniem do jego słów:
przepisy PKP raczej nie obowiązują poza PKP
A tego nie rozumiem:
Więc albo jest pewne, że była tam latarnia Cauera zawsze i tylko tak było, albo było, jak wyszło i pewnie związane to było z możliwością zakupu potrzebnych komponentów.
Pewnie jest, że gdy tam byłem, przy rozjeździe krzyżowym podwójnym nie było latarni Cauera, tylko dwa zwrotniki ze zwykłymi wskaźnikami zwrotnicowymi Wz 1, Wz 2 i Wz 3. A czy było tam tak zawsze i czym było to spowodowane, tego oczywiście nie wiem i nie interesowało mnie to. Nie pamiętam już zresztą gdzie i kiedy dokładnie to było.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.102 153 19
#13
Kolega @robertmuszka znowu czepia się słówek, nie rozumiejąc, że moje stwierdzenie "raczej obowiązują" było żartobliwym nawiązaniem do jego słów:

A tego nie rozumiem:

Pewnie jest, że gdy tam byłem, przy rozjeździe krzyżowym podwójnym nie było latarni Cauera, tylko dwa zwrotniki ze zwykłymi wskaźnikami zwrotnicowymi Wz 1, Wz 2 i Wz 3. A czy było tam tak zawsze i czym było to spowodowane, tego oczywiście nie wiem i nie interesowało mnie to. Nie pamiętam już zresztą gdzie i kiedy dokładnie to było.

Nie czepiam się słów, w szoku jestem, ze kolega żartobliwie odnosi się do moich słów. Dziekuję.

Co do drugiej części wpisu.
Jak pytałem, czy jesteś pewny na 100 %, ze przy każdym angliku była tylko i wyłacznie latarnia Cauera, czy jednak gdzieś tam mogło być tak, jak na fotce z makiety?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#18
Jak pytałem, czy jesteś pewny na 100 %, ze przy każdym angliku była tylko i wyłacznie latarnia Cauera, czy jednak gdzieś tam mogło być tak, jak na fotce z makiety?
A skąd ja mogę być na 100% pewien, że nigdzie nie zastosowano nieprawidłowo zwykłych latarń, zamiast latarni Cauera? Poza tym pisałem przecież, że widziałem na jakiejś bocznicy taką nieprawidłową sytuację, więc o co właściwie chodzi? Na 100% jestem tylko pewien, że zgodnie z przepisami i instrukcjami tak powinno być przy każdym "angliku", czyli rozjeździe krzyżowym podwójnym.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#19
A skąd ja mogę być na 100% pewien, że nigdzie nie zastosowano nieprawidłowo zwykłych latarń, zamiast latarni Cauera? Poza tym pisałem przecież, że widziałem na jakiejś bocznicy taką nieprawidłową sytuację, więc o co właściwie chodzi? Na 100% jestem tylko pewien, że zgodnie z przepisami i instrukcjami tak powinno być przy każdym "angliku", czyli rozjeździe krzyżowym podwójnym.
Kiedyś przy okazji budowy Pb Błonie szukałem zdjęć bo chciałem tak zrobić. Wtedy znalazłem zdjęcia, na których były takie rozwiązania. Ja tylcko chciałem tak zrobić właśnie na bocznicy. Poszukam na dniach tych zdjęć może gdzieś mam zapisane. Natomiast nie wiem dlaczego tak było to zrobione.

EDIT:
W sumie to zgodnie z tym co zaprojektował Paweł Piotr miałem mieć:
Posterunek bocznicowy wyposażony będzie w urządzenia ręczne kluczowe (zwrotnice) oraz semafor wjazdowy A i semafor wyjazdowy grupowy B, sterowane dźwigniami sygnałowymi z nastawni. Nastawnia będzie parterowa (nie ma pędni do zwrotnic, które są przekładane ręcznie w terenie i zamykane na zamki zwrotnicowe), zatem w terenie pojawią się dwa naprężacze pędni sygnałowych semafora wjazdowego i semafora wyjazdowego (no i oczywiście tylko dwie pędnie - z nastawni do semaforów).

1635160053834.png


Wydaje mi się - poszukam jeszcze w mailach że dopuszczone miałem takie właśnie rozwiązanie - ale to jest PB a nie stacja.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
648 9 1
#20
Piotr się nie chwali, ale na całkiem sporym odcinku szlaku działała automatyczna, max czterostawna, dwukierunkowa SBL, co naprawdę upłynniało ruch, szczególnie już pod koniec imprezy, kiedy dyżurnym się nie za bardzo chciało (oprócz młodych dyzurnych, bo ci byli niezmordowani). Może by koledzy opisali to rozwiązanie, bo jest bardzo fajne (szczególnie sterowanie semaforów przez dedykowane procesory ESP)?
 

Podobne wątki