• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jelcz MEX 1:43

Jacek765

Znany użytkownik
Dzięki za fotę. Tak jak się bałem, brak wcięcia albo wycięcia między zderzakami. Tam gdzie montowano hak do przyczepy.
Teraz tego nie jestem pewny ale tam było wycięcie spod którego było widać fragment ramy z otworami na hak do przyczepy. Nie mam jednak pewności czy to wycięcie było we wszystkich ogórkach czy też było coś w rodzaju wklęsłego przetłoczenia (jak na tablicę rejestracyjną). Takie przetłoczenia z tyłu chyba miały przyczepy.
 

popowe

Znany użytkownik
opona 2.0
Nie wiem czy słusznie ale wydawało mi się, że środkowy pasek jest węższy od zewnętrznych.
Przewiduje również napisy Stomil oraz rozmiar na boku. No właśnie rozmiar jaki to powinien być? Jak to powinno być opisane? wiem, że w ciężarowych to jakoś inaczej jest niż w osobowych.
o1.jpg
 

Maverick

Znany użytkownik
opona 2.0
Nie wiem czy słusznie ale wydawało mi się, że środkowy pasek jest węższy od zewnętrznych.
Przewiduje również napisy Stomil oraz rozmiar na boku. No właśnie rozmiar jaki to powinien być? Jak to powinno być opisane? wiem, że w ciężarowych to jakoś inaczej jest niż w osobowych.
Zobacz załącznik 558742
Opis to 11.00 - 20 a po drugiej równoległej stronie Logo stomil i napis Olsztyn:

WAŻNE:
Fotki są obrócone dla ułatwienia i napisy w rzeczywistości są po przeciwnych stronach czyli inaczej mówiąc jeden na dole a drugi u góry ;)

109962.jpg

1099623.jpg
 

Maverick

Znany użytkownik
opona 2.0
Nie wiem czy słusznie ale wydawało mi się, że środkowy pasek jest węższy od zewnętrznych.
Co do tego elementu to nie jestem jakoś przekonany ale jeśli jest faktycznie weższy ten środkowy "zygzak" to nie aż tak bardzo. Na tym projekcie co pokazałeś jest to zbyt bardzo rzucające sie w oczy. Mnie razi akurat ale nie wiem jak inni to ocenią.
 
A ja dorzucę od siebie sposób na usunięcie wycieraczek.
1 . zeskrobujemy wycieraczki nożykiem (tapeciakiem) nie przejmując się że gdzieś nam się skrobnie dobra powierzchnia szyby
2. pozostałość szlifuję papierem 800 na sucho na klocku,potem papier 2500 na mokro już bez klocka
3. polerowanie pastą polerską ja używam pasty którą otrzymałem z zaprzyjaźnionego warsztatu lakierniczego ale dobra jest Tamiya.
4.finalnie polerowałem mleczkiem nabłyszczającym do lakierów samochodowych boll.
20180313_081943.jpg
20180313_082530.jpg
20180313_082756.jpg
20180313_083254.jpg
 

ALA

Aktywny użytkownik
W temacie bieżnika, to taka fotka z mojego archiwum:

ALA_2018_02a.jpg


Tych "kostek" zaznaczonych na pomarańczowo na oryginalnej oponie ogórka jest dokładnie 41 a na twoim projekcie jest ich z tego co zdołałem sie doliczyć blisko 60 sztuk.

Zobacz załącznik 558582
Aha. Maverick napisał, że jest 41 kostek.
Zrobię 40. Zdecydowanie ułatwi mi to pracę.
No to policzmy:

ALA_2018_02bb.jpg


Zakładając, że linie zaznaczone strzałkami są dokładnie naprzeciw siebie (i "dzielą" oponę na pół), to mi tu nie chce wyjść inaczej, niż dokładnie 60 sztuk. Podobnie mi wyszło jeszcze na innej fotce, a na jeszcze innej ok. 50. Zresztą na tej z bieżnikiem, też coś koło tego wychodzi. Pewnie były różne modele opon i różna ilość tych elementów, ale takiej z 41 sztukami, to nie widziałem ... ?!

I jeszcze odnośnie zaprezentowanych wydruków. Podobają mi się i zapewne też będę chętny, ale nadal brakuje mi na nich zaznaczenia tych zygzaków w miejscu złożenia elementów felgi:

ogorek06a.jpg


Może jednak warto by było to uzupełnić?!
 

ALA

Aktywny użytkownik
Raczej chodziło mi o oryginalne opony z lat powszechnego użytku tych autobusów, a nie współczesne "zamienniki", bo ta fotka, to kiedy zrobiona?
No chyba, że kolega robi właśnie taką współczesną oponę???
 

Maverick

Znany użytkownik
Ostatnio edytowane:

Maverick

Znany użytkownik
Raczej chodziło mi o oryginalne opony z lat powszechnego użytku tych autobusów, a nie współczesne "zamienniki", bo ta fotka, to kiedy zrobiona?
No chyba, że kolega robi właśnie taką współczesną oponę???
To co ty pokazałeś to opony do dalekobieżnych Jelczy czyli 014 ;) a w miejskim ruchu stosowano opony tańsze i były one z 36, 40 i 41 "kostkami" ;) U nas w PRL-u najpowszechniej chyba stosowane bo uniwersalne.
 

ALA

Aktywny użytkownik
To co ty pokazałeś to opony do dalekobieżnych Jelczy czyli 014 ;) a w miejskim ruchu stosowano opony tańsze i były one z 36, 40 i 41 "kostkami" ;) U nas w PRL-u najpowszechniej chyba stosowane bo uniwersalne.
Na obu zdjęciach są właśnie miejskie Mexy i mam jeszcze co najmniej dwie fotki Mexów, na których daje się policzyć te "kostki" i wychodzi TO SAMO! No ale może to tylko w Poznaniu "na bogato" jeżdżono, a gdzie indziej były tańsze i "mniej kostkowe" stosowane ...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:43 71

Podobne wątki