• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Jednostka wojskowa - bocznica

kolejTT

Aktywny użytkownik
#61
OP
OP
Heniek_Star

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
#65
Wzorowałem się na tej jednostce, którą pokazał kolega Paweł. Nawet budynek zerżnąłem :) może CPNy to trochę inne zasady niż wewnętrzne stacje w obiektach zamkniętych.
 

kolejTT

Aktywny użytkownik
#66
§ 116.
1. Odmierzacze paliw płynnych powinny być chronione przed najeżdżaniem przez obsługiwane pojazdy, sytuując je na wysepkach wyniesionych nad poziom przyległego podjazdu na wysokość 0,15 m lub w inny skuteczny sposób.
2. Rozmieszczenie odmierzaczy paliw płynnych na wysepkach powinno:
1) zapewniać obsługę pojazdów;
2) umożliwiać swobodne przejścia między odmierzaczami;
3) pozwalać na prawidłowe rozmieszczenie sprzętu przeciwpożarowego, o którym mowa w § 120.
3. Niedopuszczalne jest ustawianie odmierzaczy paliw płynnych w pomieszczeniach, na chodnikach i pasach przeznaczonych dla ruchu pieszego.

z http://archiwum.ciop.pl/18598.html

może CPNy to trochę inne zasady niż wewnętrzne stacje w obiektach zamkniętych.
Może, ale wątpię. Inspektorowie BHP byli i są zatrudnieni w każdej jednostce wojskowej.
 
Ostatnio edytowane:

kolejTT

Aktywny użytkownik
#69
Wszystko o czym mówisz i linkujesz to XXI wiek. Co na to przepisy w latach 1950 - 1990 XX wieku?

Szukaj dalej.
Szanowny kolego, a niby czego mam szukać ? To, że kolega nie potrafi klocków poskładać i ciągle ma o to pretensje, że coś nie pasuje - to nie moja wina. Napisałem to co napisałem i to kolego twoja rola, aby to zweryfikować. Jeśli nie potrafisz, to nie przerzucaj tego na mnie.
ps. W Pile zdaje się ,że była/jest jednostka wojskowa i pewnie mają magazyn paliw. Można naocznie to zweryfikować. Chyba to nie problem?

Wzorowałem się na tej jednostce ...
Dodam, że prawie wszystkie magazyny paliw w jednostkach wojskowych i MSW były budowane według jednego projektu. Mogą różnić się szczegółami.


Więcej już nic nie podpowiem, Bawcie się panowie
 
#70
Ale po cóż domniemanego "focha szczelać" od razu?;) Nie we wszystkich jednostkach, gdzie był jeden lub dwa dystrybutory były magazyny paliw, a właściwie Magazyny Paliw i Smarów (stąd nazwa MPS). Naprawdę w wielu były to zwykłe punkty tankowania czy zaopatrzenia w paliwo, które nie spełniały roli "stacji benzynowej". Ot, przyjechał samochód do składnicy po towar z magazynu, nie zabrał ze sobą "kierowiec" talonów to przecież na wodzie nie pojedzie. W dokumentach podróży wpisywano fakt tankowania i jednostki rozliczały się między sobą. Tak, wojskowe talony były - CPN rozliczał się z wojskiem za ich pomocą, a właściwie wojsko z CPN-em. Duże stacje paliwowe, w jednostkach zaopatrzenia, były rzeczywiście budowane wg pewnych standardów, ale już mniejsze nie tak koniecznie wg przepisów nieco innych, które przytoczył kolejTT. Zorganizowanie czy też istnienie takiego nazwijmy to punktu paliwowego musiało zapewniać jakieś bezpieczeństwo, ale raczej jego podstawy - czyli nieużywanie otwartego ognia, sprzęt sprawny technicznie, środki gaśnicze itp itd. Dużo naprawdę takich "punktów" było w wojsku.
A Heniek_Star zapewne, w domyśle, chciał zaprezentować m.in. wdrażanie procedur i warunków bezpieczeństwa. Stąd wybudowano wiatę, dystrybutory jeszcze nie stoją na swoim miejscu bo cement schnie. Ot i cała historyja;)
I "bawmy się" przede wszystkim i podziwiajmy "to coś", co Heniek ma w rękach.
Czego wszystkim tu obecnym i sobie życzę:)
 

kolejTT

Aktywny użytkownik
#71
Każdy ma prawo robić, mówić, pisać co chce. Przecież żyjemy w wolnym kraju, chyba.

Sugeruję poszukać kogoś, kto pracował za tamtych czasów w jednostce MON lub MSW w logistyce (wtedy logistyka to: „wydział techniki i zaopatrzenia”). Nie musi być to „oficer”, może to być kierowca – „pracownik cywilny”.
 

newermind

Znany użytkownik
ŁKMK
#72
Każdy ma prawo robić, mówić, pisać co chce. Przecież żyjemy w wolnym kraju, chyba.

Sugeruję poszukać kogoś, kto pracował za tamtych czasów w jednostce MON lub MSW w logistyce (wtedy logistyka to: „wydział techniki i zaopatrzenia”). Nie musi być to „oficer”, może to być kierowca – „pracownik cywilny”.
Pracownicy "cywilni" to wymysł czasów współczesnych! W latach 80-tych, to jedynym cywilem była "pani Krysia" w kantynie! Nawet kasjer był mundurowy!
 

Intruz

Aktywny użytkownik
#76
I tak, kompania czołgów LWP, wyposażona w T-55:
3x pluton x 4 pojazdy + 2 pojazdy dowództwa kompanii- 14 czołgów (w tym 1 z tralem + jeden czołg mostowy + 1 WZT-2)- w sumie 14 czołgów T-54/55
3 x pluton po 3 czołgi + 1 czołg dowódcy kompanii (+ 1 WZT-2)- w sumie 10 czołgów T-72
 

Intruz

Aktywny użytkownik
#77
Z LWP był ten problem, że z jednej strony wystawiało, w ramach ramach 2 Okręgów (Pomorskiego dow. Bydgoszcz i Śląskiego (dow. Wrocław) 5 Dywizji Zmechanizowanych i 5 Dywizji Pancernych (nie licząc 6 i 7 Dywizji Desantowej, kalkulowanych jako silne brygady), że posiadały 2 schematy organizacyjne dla kompanii (pancernych i piechoty): tj. Pułkową i Batalionową...