• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jakie rozjazdy??

marekh0

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Witam.Mam zakupione tory ROCO i próbuję zrobić rozgałęzienie lini 1 torowej na 2 torową.Nigdy nie wychodzi opisany w normie roztaw 46 mm między osiami torów.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#2
Marku, użyj flexa a nie gotowych łuków czy prostych - uzyskasz każdą odległość, kąt etc...
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#3
No niestety jest jak w realu. Tory na stacji (albo na podg.) mają odległość między osiami większą niż na szlaku. Trzeba flexami ładnie przejść z jednej szerokości na drugą z jednej strony a potem z drugiej wrócić. Tak się robi naprawdę!
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
496 7 0
#5
ja stosuję tilliga ale + flex
ten rozjazd można trochę odgiąć lub obciąć końcówkę rozjazdu na ukos
z fleksem to wygląda naturalnie
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
496 7 0
#7
zasadniczo tak
ja łącze angliki z ew 5 i z fleksami -zwróć uwagę na różnice w profilu roco i tilliga
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
496 7 0
#9
0,03mm- niektórzy nie wiedzą jak to zmierzyć suwmiarką
- nie powinno to być problemem - u mnie nie jest,czasem na styku modułów widziałem większe różnice
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#11
No niestety jest jak w realu. Tory na stacji (albo na podg.) mają odległość między osiami większą niż na szlaku. Trzeba flexami ładnie przejść z jednej szerokości na drugą z jednej strony a potem z drugiej wrócić. Tak się robi naprawdę!
Można też się trochę narobić jak wskazuje J. Łączyński w swojej książce "Rozjazdy Kolejowe". Poniżej przytaczam skan z II wydania tejże książki.
połączenie torów równoległych.jpg
Rozważania dotyczą rozjazdów z krzyżownicami prostymi do rozjazdów o skosie 1:9. Rozjazdy modelarskie mają najczęściej inne skosy i krzyżownice łukowe, ale jak coś się utnie, tam się dosztukuje to może ludzie z tego będą.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#12
Tylko, że obecnie przy stosowaniu podczas modernizacji linii rozjazdów na podrozjazdnicach betonowych rozstaw osi torów szczególnie przy rozjazdach S60 1:18 R1200 jest 4,50 i nic nie da się zmienić, no chyba, że zamówi się coś nietypowego, ale na to nikt nie pójdzie bo potem są kłopoty w utrzymaniu. W modelu można poszaleć - w realu już nie.
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#13
W normie odległość jest podana dla profilu przejściowego . Rozstaw dla pozostałej części modułu tworzysz sam. Na łukach i na stacjach przecież będzie i tak większy.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#15
We wszystkich długich rozjazdach celowe jest wykonanie polaryzacji. W tych ROCO-wskich szczególnie. Pamiętaj, że wszystkie lokomotywy z dźwiękiem potrzebują baaaaardzo dobrego kontaktu z torem, a niestety część z nich np BR50/Ty5 od ROCO ma z tym poważne problemy i dla tego brak polaryzacji czyli zasilania poprzez krzyżownicę może być boleśnie odczuwalny. Na dobrą sprawę jeśli tylko rozjazd ma krzyżownice przystosowana do polaryzacji to dobrze to zrobić - czasem pojawiają się pojazdy 2-osiowe typu np Kof lub SM 03 i tam każdy centymetr zasilania jest ważny. Jeśli chodzi o otworki to ja wciskam w nie przewody 0,5 mm i to działa. Taki przewód trzeba lekko wcisnąć do tego otworka. Nie spotkałem się z jakimiś wtyczkami do tych otworków.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
FREMO 13

Podobne wątki