Dobry wieczór
mam 5 wagonów Heris z nr katalogowymi 17031-1, itd. aż do 17031-5. Wszystkie mają rewizję 1970. Pierwsze 4 to wersje "bez łat", a przydziały każdego wagonu są inne. Początkowo byłem zadowolony z braku wstrętnych łat ale te różne przydziały (Poznań, Szczecin, Warszawa, Gdańsk) popsuły mi skład. Wagony z "łatami" wszystkie miały przydział Poznań i przynajmniej skład byłby realistyczny.
Wszystkie są 2 kl., jest ich 5. Gdyby nie różne przydziały, to pasowałyby na skład kursujący na odległości w granicach 2-3 godzin jazdy, poza głównymi magistralami.
Ale są 2 problemy:
A zatem, czy to jest skład regionalny, czy dalekobieżny. To jest pierwsze pytanie
A drugie pytanie, w sumie wynikające z pierwszego, to: jaki lok?
Pociągi lokalne w tych czasach miały często trakcję parową. Pamiętam np. Poznań-Wągrowiec (niektóre składy jechały dalej do Bydgoszczy). Pociągi dalekobieżne miały już trakcję elektryczną lub spalinową.
Parowozy mam akurat pasujące "czasowo":
Mam też loki "dalekobieżne", jednak nie pasujace datami do tego składu:
Na razie "roboczo" przyjąłem, że Ok1-37 ciągnie ten skład jako regionalny. Z pewnym naciąganiem SP45 też mógłby, chociaż przydałby się egzemplarz wyprodukowany wcześniej.
Pytanie 3 Do jakich wagonów można podczepić tego loka:
Pytanie 4. Czy któreś z w/w loków (oprócz Oi2-32) pasują do wagonów "toruńskich" Roco (wagony Bi i Biy), z datami rewizji 1970-1971? OKo1-4 ma przydział Zielona Góra, więc chyba nie bardzo pasuje... A OKl2-22 zakończył służbę w 1968.
pozdrawiam
Piotr
mam 5 wagonów Heris z nr katalogowymi 17031-1, itd. aż do 17031-5. Wszystkie mają rewizję 1970. Pierwsze 4 to wersje "bez łat", a przydziały każdego wagonu są inne. Początkowo byłem zadowolony z braku wstrętnych łat ale te różne przydziały (Poznań, Szczecin, Warszawa, Gdańsk) popsuły mi skład. Wagony z "łatami" wszystkie miały przydział Poznań i przynajmniej skład byłby realistyczny.
Wszystkie są 2 kl., jest ich 5. Gdyby nie różne przydziały, to pasowałyby na skład kursujący na odległości w granicach 2-3 godzin jazdy, poza głównymi magistralami.
Ale są 2 problemy:
- Zróżnicowanie przydziałów tych wagonów, jak sądzę, wyklucza że to jest lokalny pociąg.
- Brak 1 kl. prawdopodobnie wyklucza ten pociąg jako dalekobieżny. A już na pewno nie ekspres.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Wagonów 1kl. do w/w składu nie ma w H0?
A zatem, czy to jest skład regionalny, czy dalekobieżny. To jest pierwsze pytanie
A drugie pytanie, w sumie wynikające z pierwszego, to: jaki lok?
Pociągi lokalne w tych czasach miały często trakcję parową. Pamiętam np. Poznań-Wągrowiec (niektóre składy jechały dalej do Bydgoszczy). Pociągi dalekobieżne miały już trakcję elektryczną lub spalinową.
Parowozy mam akurat pasujące "czasowo":
- Oi2-32 rev. 21.8.69; Par. Bydgoszcz Gł.; DOKP Gdańsk
- Ok1-37; konwersja jpanas (2 duże reflektory czyli epoka IVa - dobrze rozumiem?); Par. Krzyż; DOKP Poznań; brak daty rewizji
- OKo1-4; konwersja jpanas; Par. Zielona Góra; DOKP Poznań; brak daty rewizji, ale ma duże reflektory, a był skreślony ze stanu w 1972
- Ty2-22; konwersja jpanas; Par. Węgliniec; DOKP Wrocław
- Ty5-27 konwersja pana Jarka, też 2 duże reflektory; Par. Poznań, DOKP Poznań
Mam też loki "dalekobieżne", jednak nie pasujace datami do tego składu:
- SP45-234 prod. 1976 (pasuje raczej do Bipy poznańskiej rev. 16.10.75 i na razie tak jest podczepiony)
- SU46-039 prod. 1977 (j.w.)
- EP05-15 rev. 23.4.1976 (tylko ekspresy - musiałbym mieć 1kl. i WARS)
- EU07-424; stan 1987 (dobra do wagonów PIKO 97602, 97603 i 3 kolejnych, na które czekamy)
- ET22-357; rev. 29.03.83
Na razie "roboczo" przyjąłem, że Ok1-37 ciągnie ten skład jako regionalny. Z pewnym naciąganiem SP45 też mógłby, chociaż przydałby się egzemplarz wyprodukowany wcześniej.
Pytanie 3 Do jakich wagonów można podczepić tego loka:
- OKl2-22; konwersja jpanas; Par. Zbąszynek, DOKP Poznań; brak daty rewizji, ale ma duże reflektory, a był skreślony ze stanu w 1968
Pytanie 4. Czy któreś z w/w loków (oprócz Oi2-32) pasują do wagonów "toruńskich" Roco (wagony Bi i Biy), z datami rewizji 1970-1971? OKo1-4 ma przydział Zielona Góra, więc chyba nie bardzo pasuje... A OKl2-22 zakończył służbę w 1968.
pozdrawiam
Piotr