• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kalki Jaki kolor kalkomani?

pastka

Znany użytkownik
Reakcje
5 0 0
#1
Chciałbym spolszczyć kilka wagonów węglarek Es.
Na ebayu angielskim dostepne sa kalkomanie do drukarek atramentowych i laserowych, biale oraz przezroczyste.
I teraz pytanie: jaki kolor napisów wybrać, tak aby wszystko wyglądało poprawnie. Żadna zwykła drukarka nie ma w swoim asortymencie koloru białego, więc myślę na wydrukowaniu napisów pożółkłych, pomarańczowych (napisy na węglarkach nie są przecież wściekle białe - rdza powoduje że żółkną - tak mi sie wydaje).
Teraz ktoś mógłby mi dać odpowiedź - jeśli chcesz żółty - daj żółty, ale żółty na białej kartce papieru niekoniecznie będzie żółty na przezroczystej kalkomani? Niewiem. Jakieś doświadczenia?
Jak usunąć stare kalkomanie?
No i w jakim programie najlepiej to wszystko wykonać? Moja laserówka drukuje tylko monochromatycznie wiec bede musiał sie udać do jakiegoś zakładu. Proszę o porady, opinie.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#2
Obawiam sie że nic ci z tego nie wyjzie, kolor jasnożółty jest taki dlatego, ze mało pigmentu żółtego zostało użytego na BIAŁYM papierze, jak wydrukujesz na przeźroczystym i nakleisz na brązowe to wyjdzie brązowe.
Poszukaj raczej firmy która robi kalkomanie (jednostkowo to drogo wychodzi), albo kup gotowe kalkomanie PKP, zdaje sie że eSeL sprzedawał na allegro.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#3
Łaaa... Kiedy to było... Łezka się w oku kreci jak pogrzebać w pamięci. Do blaszanki raczej polecał bym EFC. Ja chyba nawet e-Es-ów nie miałem.
 
P

ps

Gość
#6
pastka napisał(a):
napisy na węglarkach nie są przecież wściekle białe - rdza powoduje że żółkną - tak mi sie wydaje
No nie bardzo. Jeśli rdzewieje, to pudło. Jeśli lakiery blakną pod wpływem np. słońca, to raczej .. blakną (szarzeją), a nie żółkną (w tym przypadku oczywiście). Spotyka się czasem odcień wpadający w kość słoniową - ale to możesz "markować" lakierem bezbarwnym przy wykańczaniu modelu. Zasadniczy kolor nakładany przy rewizji to "wściekły" biały.
Skontaktuj się z Jankol-em - swego czasu miał coś takiego.
 
Reakcje
0 0 0
#9
To raczej nie rdza,a światło słoneczne powoduje, że kolory "żółkną i blakną". A "szarzenie i zabrudzenia" to czas eksploatacji. Ale napisy na modelach też temu wpływowi światła podlegają.Wystarczy porównać w naszych kolekcjach modele z lat 70/80 które dawniej były białe a dziś są kremowe, mam np:piętrusa Piko, gdzie środkowe czł.(poźniejsze) mają bielsze napisy od czł. skrajnych(wcześniejszych -koniec 70-tych lat które są już niestety kremowe).Większość modeli chłodni (za wyj. Fleischmann) też zmienia odcień białości od "wściekle białego"do kremu z upływem lat.to wszystko zależy od odporności na światło użytej farby.Jeżeli robisz model bez śladów eksploatacji to zrób napisy białe, jeżeli będziesz patynował, to lepiej będzie wyglądało z pożółkłymi napisami.
 

Podobne wątki