• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Jak zaplanować bocznicę?

Reakcje
554 7 0
#1
Witam kolegów.
Mam prośbę o pomoc z wałkowanym już wiele razy tematem bocznicy.
Moja ma składać się z 4 modułów, które kiedyś będą połączony w tort.
1-betoniarnia, 2 - złomowisko, 3-skład kruszyw, 4-koniec żeberka z budową wiaduktu nad torami.
Planowałem zrobić to jak na rysunku. Moduły 1 i 2 są gotowe, 3 ma przyklejony tor. układ torów.jpg
linia ma być dwutorowa z bocznicą, od której odchodzi łącznik do tego żeberka. Planowałem, że pociąg będzie cofał z bocznicy na żeberko.
Niestety okazało się, że prawdopodobnie łącznik powinien być w przeciwnym kierunku, jak ten zaznaczony czerwona linią.

Na domiar złego, ze mam już kupione zwrotnice.
Myślałem, że ktoś pomoże mi w układzie elektrycznym i oznakowaniu, a teraz "leżę i kwiczę" i kompletnie nie wiem, jak z tego wybrnąć.
Jeśli ktoś znajdzie czas, proszę o pomoc.
Nadmieniam, że jestem kompletnie zielony w kolejnictwie i nie chcę budzić zbędnej polemiki.
Nie jestem pewien , czy post powinien być tu, czy w dziale początkujących.
Pozdrawiam!
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
#4
Wydaje mi się ze rozjazd jest w dobrą stronę, tak jak na rysunku powyżej. Inaczej trudno by było podstawić wagon do zakładów. Wyobrażam sobie przebieg następująco. Pociąg jedzie z dołu, przejeżdża poza bocznicę, następnie jest cofany na bocznicę, następuje rozczepienie składu, wagon(y) który(e) ma(ją) być podstawione cofa się na żeberko w zakładach, następnie dołączana nest reszta składu i heja w drogę na szlak. Zmiana łącznika tylko zmieniłaby kierunki.

Jakie są problemy z elektryką?

Możesz sprecyzować problemy? :)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#5
Tor szlakowy musi być oddzielony od bocznicy albo wykolejnicami na obu końcach albo rozjazdami z żeberkami ochronnymi.
 

Podobne wątki