• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

jak wyciąć kółko?

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#1
Potrzebuje pilnie wyciąć dwa kółka o srednicy 4 mm z przeźroczystej folii (takiej do transparencji), ma ktos pomysl jak lub czym to zrobić?
Myślałem o dziurkaczu do papierów ale one wszystkie maja ostrza 6mm.

Pozdr,
Mc

PS. ewentualnie moze być srednica 5mm, to nakleje na reflektor a nie w nim.
 
OP
OP
ciekma

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#5
Niestety rureczki, tzw. przebijaki, startowały od 6 mm wzwyż.
Natomiast szarpnąłem się na zakup takiego obcęgowego przecinaka z rewolwerowa wymianą ostrzy, od 2.5 do 4.5 mm, i to kółko 4mm idealnie pasuje do reflektora SM48, a i na przyszłość się takie urządzonko przyda, np. do robienia dziurek w pasku który trzeba zaciskać aby mieć nowe modele ;)
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#6
Są i cieńsze przebijaki, sam mam 3 i 4 mm.

W folii wystarczy je docisnąć ręką i obrócić, nie trzeba walić młotkiem.

A te "obcęgowe" - jak wiele narzędzi - są w dwóch wersjach. Za kilkanaście zł (rozlatują się albo stępią po kilkunastu dziurkach) i za kilkadziesiąt zł - te żyją dużo dłużej. Wybór zależy od tego ile dziurek chcemy wycinać - czy na sześć reflektorów w loku czy na setki bulajów w modelu okrętu.
 
OP
OP
ciekma

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#7
Ja kupiłem takie tańsze, kiepskiej firmy o dumnej nazwie LUX :) ale potrzebuje tego sporadycznie raczej.
Obcęgi i kółeczko, wycinane z folii położonej na kartonie, poniżej:
 

Załączniki

Krzychu

Użytkownik
KKMK
#8
Miałem dziś ten sam problem co Ciekma, potrzebowałem pilnie kółeczka średnicy 2-4mm. Jako że staram się naj najmniejszym kosztem zdobyć takie kółko, najpierw przeszukiwałem zasoby gratów w celu znalezienia czegoś na kształt kółka co możnaby wykorzystać. Potem zacząłem wycinać nożyczkami w różnych materiałach ale to się mija z celem. Przypadkowo natrafiłem na nity krawieckie- ich krawędzie są dość ostre a kształt kólka średnicy 2-5mm. Wystarczy położyć taki nit na odpowiednim materiale i solidnie walnąć młotkiem. Wychodzą idealne kólka- wycinałem z karty telefonicznej, tworzywa grubości 1mm i cienkiej blachy aluminiowej.
 

Podobne wątki