• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Jak Ruda i Chudy, pociągiem podróżowali.

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#1
Wreszcie udało mi się namówić mojego serdecznego kompana, towarzysza podróży i konsumpcji wszelakich do napisania kilku słów ze wej wyprawy z ukochaną małżonką w dalekie krainy.
Tytułowa Ruda to Agnieszka, a Chudy to Piotrek Chorąży, mimo iż słów mało, za to obrazków kilkanaście a niektóre zacne są, a przekonacie się o tym niebawem.
Opisy zdjęć pozostawiam oryginalne, będą pogrupowane w taki sposób w jaki je otrzymałem.
Miłej lektury i oglądania.



Jeden bilet, trzy granice.

Kilkudniowy wypad rodzinny do tzw. "worka turoszowskiego", owocował mnogością podróży kolejowych. Oferta biletu Euro-Nysa jest tak atrakcyjna dla lubiących podróżować koleją, że wystarczy znaleźć bazę noclegową w odpowiednim punkcie i w przeciągu kilkunastu godzin można dojechać w wiele, sub-atrakcyjnych miejsc. W moim przypadku był to pobyt w Zgorzelcu i wizyta na dwóch kolejkach w dolnej Saksonii i tramwaju w Libercu. Znana wszystkim kolejka Zittau-Bertsdorf-Kurort Oybin i jej kolejna linia z Bertsdorf do Kurort Jonsdorf, oraz kolejka leśna z miejscowości Weisswaser, do Bad Muskau. Kilkudniowy pobyt w tym regionie pozwolił mi na trzykrotne odwiedzenie kolei żytawskiej i weekendową przejażdżkę kolejką leśną do Mużakowa (600 mm). W tym czasie miałem niesamowitą przyjemność z jazdy wszystkimi dostępnymi pociągami, bez jakiejkolwiek dodatkowej opłaty, poza taryfą Euro-Nysa, która w naszych realiach wynosi 25 PLN-ów i jest ważna do czwartej rano dnia następnego. Informacje o wszystkich atrakcjach regionu są ogólnie dostępne i to w większości nawet w języku polskim, dlatego szczegóły funkcjonowania tychże -pominę i pokażę kilka fotek na zachętę dla niezdecydowanych. Warto skorzystać z oferty biletu Euro-Nysa i w przystępnej cenie przekonać się jak powinien wyglądać biznes turystyczno-kolejowy! Celowo używam takiego sformułowania, gdyż w przypadku kolejek niemieckich, trudno mówić o walorach historycznych - choć takowe są reklamowane i w większości tak przedstawiane- jednak w mojej ocenie, jest to bardzo dobrze przygotowany, komercyjny produkt. Wszystko - jeśli nawet nosi przydomek "historyczny"- jest przygotowane perfekcyjnie pod potencjalnego klienta. W pociągach jeździ wagon barowy, a skład ma więcej wagonów, niż niejeden lokalny "zaszynobus" w Polsce. Z prawdą historyczną ma to niewiele wspólnego, jednak przygoda, z wyjazdem dwóch parowozów z Bertsdorf, zaciera wszelkie negatywne odczucia komercji i daje niepowtarzalne wrażenia, jak zabawa kolejką na dywanie!! Jako miłośnik historii i obserwator polskiej kolei ostatnich kilku dekad, pewne rzeczy mnie troszkę śmieszyły- ale w większości naszym sąsiadom - zazdroszczę. Prawdziwa, stara kolej już nie powróci - tak, jak nasze młode lata, ale można się doskonale bawić, prowadząc "biznes kolejowy" w stylu retro. Uczmy się od naszych sąsiadów! Polecam wszystkim wizytę w tym regionie i skorzystanie z biletu, który może niebawem stać się nam - niedostępny...

Absolutnie fantastycznym w tym miejscu, jest obecność SU46-047 z węglinieckiej "szopy", o czym nie można zapominać w kontekście wyprawy w te rejony! Ruch kolejowy po polskiej stronie, jest strasznie chimeryczny, ale kilka godzin "przy torach", daje szansę na kilkanaście pociągów w trakcji spalinowej! Zapewne "podsudecka" i "gubińska" razem wzięte, nie są w stanie dać takiej radości. W planowym ruchu, poza wymienionym klasykiem jest kilka "rumunów" i bodaj ostatnie czynne SU46. Do tego mnogość "kołomn" i kilka typów szynobusów, nie pozwala na zabawę w miłośnika szyn [ To taki koleś, co fotografuje z nudów cechy na szynach, bo po szynach nic nie jeździ!!].

I teraz zaczynamy od folderu Węgliniec.
Sześć zdjęć przez szybę.

Klasyk PMT przez szybę.JPG


Przez szybę 1-crop.JPG


Przez szybę 2.JPG


Przez szybę 3.JPG


Przez szybę 4.JPG


Przez szybę.JPG


Wiata peronowa będzie jak nowa.

Przez szybę-wiata peronowa będzie jek nowa..JPG


Zagajnik -łódzki pociąg sieciowy.

Zagajnik-łódzki pociąg sieciowy..JPG


Z peronu z lewej nasz pociąg relacji Wrocław -Drezno, po prawej Newag 31WE do Lubania Śląskiego

Z peronu-z lewej nasz pociąg relacji Drezno-Wrocław. Z prawej Newag 31WE do Lubania Śl..JPG


Pora na Zgorzelec.

Darek na pusto.

Darek na pusto..JPG


Dawny posterunek odgałęźny Krysin ST44-1242 jedzie w kierunku Jerzmanek.

Dawny podg. Krysin ST44-1242  w kierunku Jerzmanek..JPG


Dawny posterunek odgałęźny Zgorzelec Miast, dziś obsługiwany zdalnie przez LCS Węgliniec.

Dawny podg.Zgorzelec Miasto..JPG


Jędrzychowice-Zgorzelec Miasto

Jędrzychowice-Zgorzelec Miasto.JPG


Krysin wyjazd ze Zgorzelca Miasto.

Krysin-wjazd ze Zgorzelca Miasta..JPG


Plankton ciepłowni w Jędrzychowicach.

Plankton ciepłowni w Jędrzychowicach..JPG


Podg. Krysin wyjazd w stronę Zgorzelca Miasto.

Wyjazd z dawnego podg.Krysin w stronę Zgorzelca Miasta..JPG


Za chwilę cd.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#2
I ten sam wyjazd.

Wyjazd z dawnego posterunku Krysin w stronę Zgorzelca..JPG


Zadymiarz ST44-1236

Zadymka w wykonaniu ST44-1236.JPG


I taki obrazek.

Zdjęcie z gatunku OKP-Zgorzelec Miasto..JPG


Lubań.

Kraina Lubani nie kocha swoich dzieci.

Lubań Śl. kraina lubani nie kocha swoich dzieci..JPG


I semaforów kształtowych tez nie kocha.

Lubań Śl. kraina lubani, semaforów kształtowych też nie kocha..JPG


Panorama na szopę.

Lubań Śl. panoramka na szopę..JPG


I z szopy.

Lubań Śl. panoramka z szopy..JPG


Manewrówka w Leśnej.

Manewrówka przy pracy na ładowni w Leśnej..JPG


M62M-02 na przedzie ładownego składu, w oddali po prawej.

Na przedzie ładowanego składu M62M-02 Rail Polska..JPG


Najbardziej aktywny Roman w tej okolicy.

Najbardziej aktywny Roman w okolicy. Lubań Sl..JPG


Podróżowaliśmy tym z lewej.

Podróżowaliśmy tym z lewej..JPG


Ale nie wszyscy byli czujni.

Podróżowaliśmy, nie wszyscy czujnie....JPG


Stacja Leśna od strony peronu.

Stacja Leśna-ruina budynku od strony peronu..JPG


A tak budowano jeden z celów naszej podróży, zamek Czocha.

Tak budowano Zamek Czocha-cel naszej wycieczki..JPG


Dalszy ciąg nastąpi.:)
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#3
To jeszcze coś przed snem, tramwajowe Goerlitz.

Ulica Dworcowa ;) przystanek przy dworcu Tatra nr 308

Bahnhofstr. przystanek przy dworcu. Tatra nr 308.JPG


Centralny przystanek przy Postplatz.

Centralny przystanek przy Postplatz..JPG


Stacja kolejowa.

DSC_0811_20170621_14542.JPG


Pociąg lokalnego operatora OEDG.

Hala peronowa, pociąg lkoalnego operatora OEDG..JPG


Jakobstunnel pod torami kolejowymi Tatry 312 i 317.

Jakobstunnel pod torami kolejowymi zestaw Tatr 312 i 317.JPG


KT4D-310 odjeżdża z przystanku na Postplatz.

KT4D-310 wyjeżdża z przystanku Postplatz..JPG


KT4D 312 i 317 wjeżdżają na centralny przystanek Postplatz.

KT4D-312 i 317 wjeżdżają na centralny przystanek Postplatz..JPG


Berlinerstrasse KT4D-313

KT4D-313 Berlinerstr..JPG


KT4D-305

Tatra KT4D-305 Berlinerstr..JPG


Wóz nr 319 z rocznicową reklamą.

Wóz 319 oklejony rocznicową reklamą..JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#4
Liberec.

Takie sobie kolejowe.

DSC_0569_20170623_15313.JPG


DSC_0571_20170623_15315.JPG


Zdjęcia z Muzeum Techniki w Libercu.

Foto z Muzeum Techniki w Libercu (1).JPG


Foto z Muzeum Techniki w Libercu (2).JPG


Foto z Muzeum Techniki w Libercu (3).JPG


Foto z Muzeum Techniki w Libercu (4).JPG


Foto z Muzeum Techniki w Libercu (5).JPG


Foto z Muzeum Techniki w Libercu (6).JPG


Góra Jested na którą wjeżdża się koleją linową.

Góra Jested z koleją linową..JPG


Wagonik na górnym przystanku.

Wagonik kolejki na górnym przystanku..JPG


Jedyny EVO2, przystanek Fugnerowa, z reklamą z okazji 120-tej rocznicy istnienia tramwai w Libercu.

Jedyny EVO2 na przystanku Fugnerowa oklejony na 120 lat tramwajów w Libercu..JPG


Leśny odcinek linii do Jablonca.

Leśny odcinek linii do Jablonca.-crop.JPG


Motorniczy tramwaju nr 5 na przystanku przesiadkowym Fugnerowa.

Motorniczy tramwaju linii 5 na przystanku przesiadkowym Fugnerova..JPG


Twoja mordka jest mi skądś znajoma.

Pesa kolei CD w Libercu..JPG



Pętla normalnotorowej linii Horni Hanychow u podnóża góry Jested, z panoramą Liberca w tle.

Pętla linii normalnotorowejHorni Hanychow u podnóża góry Jested, z panoramą Liberca w tle..JPG



Pętla w Jabloncu nad Nysą.

Pętla w Jabloncu nad Nysą..JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#5
Tatra T3 na tle dworca w Libercu, zwróćcie uwagę na splot dwóch szerokości toru.

Tatra T3 na tle dworca w Libercu. Widoczny splot torów dwóch szerokości..JPG


Wąskotorowa (1000 mm) międzymiastowa linia do Jablonca nad Nysą.

Wąskotorowa-międzymiastowa 1000mm linia do Jablonca nad Nysą..JPG


Wóz nr 29 wyjeżdża z lasu w stronę Liberca.

Wóz nr29 wyjeżdża z lasu w kierunku Liberca..JPG


Zittau, pociąg do Liberca.

Zittau pociąg do Liberca.JPG


Zittau, oczywiśćie i okolice.


Bertsdorf.

Bertsdorf.JPG


I jak co dzień dwa parowozy.

Codzienny klasyk w Bertsdorf z dwoma pociągami (1).JPG


Historyczny skład z parowozem IVK przy semaforze wjazdowym do Bertsdorf.

Historyczny skład z IVK przy wjazdowym do Bertsdorf.JPG


Krzyżowanie na stacji Zittau-Vorstadt

Krzyżowanie na stacji Zittau-Vorstadt..JPG


I jeszcze jedno.

Krzyżowanie składów..JPG


Dwa zdjęcia makiety Oybin ;)

Makieta Oybin 2.JPG


Makieta Oybin..JPG


Linia widziana z przystanku Jonsdorf Haltestelle.

Linia widziana z przystanku Jonsdorf Haltestelle.JPG


Manewry w Oybin.

Manewry w Oybin..JPG


Manewry w Oybin.JPG


Oblot w Jonsdorf.

Oblot w Jonsdorf.JPG


Oybin-Bertsdorf.

Oybin-Bertsdorf.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#6
Panorama na fragment linii i miasta Zittau.

Panorama na fragment linii i m.Zittau..JPG


I znów IVK z historycznym składem, ciekawostką są ławeczki dla miłośników fotografii kolejowej w większości ciekawszych miejsc.

Parowóz IVK z historycznym składem.JPG


I jego portrecik.

Portrecik IVK.JPG


Rozkładowy do Zittau wjeżdża do Bertsdorf.

Rozkładowy z Zittau wjeżdża do Bertsdorf..JPG


Wjazd do Bertsdorf "Rumuna" w tle wodowanie IVK.

Rumun wjeżdża do Bertsdorf, w tle wodowany IVK.JPG


Stromy podjazd do Jonsdorf.

Stromo na podjeździe do Jonsdorf.JPG


A z ostatniego wagonu, czasami też są ciekawe widoki.

Widok z ostatniego wagonu.JPG


Wodowanie w Bertsdorf.

Wodowanie w Bertsdorf.JPG


Wyjazd z Jonsdorf.

Wyjazd z Jonsdorf.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#7
I już ostatnia porcja zdjęć tym razem z Waldeisenbahn Muskau.

Cały jeżdżący tabor jest utrzymany w historycznej konwencji.

Cały jeżdżący tabor utrzymany jest w historycznej konwencji..JPG


Ekspozycja taboru na stacji pasażerskiej.

Ekspozycja składów na stacji pasażerskiej..JPG


HF Brigadelok Henschel z 1917 roku o numerze 99 3315-1 oczekuje na sygnał odjazdu, pociąg był wynajęty, niedostępny dla zwykłych turystów.

HF.JPG


Klimat leśnych kolei.

Klimat kolei leśnej..JPG


Lokomotywka Jung ZL233 z oznaczeniem Ko 0404 z 1939 roku na terenie warsztatów.

Lokomotywa Jung  ZL233, oznaczona Ko0404 z 1939 na terenie warsztatów..JPG


V10C Ko 0472 z 1969 roku podczas manewrów na stacji Bad Muskau.

Lokomotywa V10C, oznaczona Ko 0472 z 1969r. wykonuje manewry na stacji Bad Muskau..JPG


Na szlaku w lesie.

Na szlaku w lesie..JPG


Niestety planowo odjeżdżamy jako pierwsi.

Niestety planowo odjeżdżamy jao pierwsi i żegnamy samowarka..JPG


Obsługa pociągu osłaniająca przejazd.

Obsługa przejazdu..JPG


Pasażerowie wspomnianego pociągu, to emeryci z jakiegoś zakładu naprawy i produkcji wagonów.

Pasażerów pociągu stanowili emeryci z jakiegoś zakładu naprawy-produkcji wagonów..JPG


Po służbie przed szopą.

Po służbie przed szopą..JPG


Skład turystyczny na wyjeździe ze stacji Bad Mukau, gdyby nie pasażerowie wyglądałby na zwykły pociąg roboczy.

Skład turystyczny na wyjeżdzie z Bad Muskau..JPG


W tle kącik dla dzieci, a dalej jedzonko i pamiątki.

W tle kącik dla dzieci, a dalej gastronomia i pamiątki..JPG


Wyjazd ze stacjo końcowej w Bad Muskau.

Wyjazd ze stacji końcowej w Bad Muskau..JPG


Zaplecze gospodarcze kolejki.

Zaplecze gospodarcze kolejki..JPG


Zaplecze warsztatowe kolejki leśnej.

Zaplecze warsztatowe kolejki leśnej..JPG


I to byłoby wszystko, zdjęć nasz kolega zrobił mnóstwo, to co dostałem pokazałem,dziękuję w imieniu Piotrka za uwagę i cenne uwagi na PW jakich przyszło zadziwiająco dużo.
Nasza zakochana parka jet teraz we w Gdyni, może i z tego idyllicznego wyjazdu skapnie coś biednym żuczkom, którzy muzą pracować.

Cieszy mnie to że Chudy się zdecydował po długich namowach,na napisanie kilku słów i przygotowanie zdjęć, dział ma szanse być coraz ciekawszy, irytuje natomiast postaw tych którzy bywają i w dupie innych mają, a tak niewiele wysiłku kosztuje zamieszczenie takiej relacji, jet spora grupa forumowiczów która nie może z jakiegoś powodu nigdzie wyjechać, i te relacje są dla nich, aby choć przez chwilę mogli się oderwać od codzienności.
Warto drodzy koledzy, odrobinę się wysilić, naprawdę warto.
 

roofhheart12

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
W życiu niektórych ludzi zdarzają się doskonałe cuda. Ogólnie podróże wiele uczą, jest to zupełnie wyjątkowe doświadczenie, przez które powinna przejść każda osoba, która chce być wykształconym i godnym obywatelem