• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Narzędzia Jak "nie" budować CNC na potrzeby modelarskie.

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.984 15 2
#1
Zakładam trochę nieśmiało temat. Pytanie czy was to interesuje? Temat o tym jak buduję CNC na potrzeby modelarskie.
tytuł trochę przewrotny gdyż w temacie jestem trochę laikiem tak więc pewnie nie wszystko będzie w 100% ze sztuką.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.984 15 2
#5
Ok Zatem tak to mniej więcej będzie wyglądać:
Powierzchnia robocza 500X300mm
Elementy zielone i żółte to profile Aluminiowe 80x80mm oraz 40X80mm ze ścianką 4,5mm
Elementy pomarańczowe to blacha aluminiowa o grubości 20mm
Wrzeciono będzie miało moc 1,5kW a więc powinno bez problemu ugryźć aluminium
ciąg dalszy nastąpi
Bez tytułu.png
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#6
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.984 15 2
#7
Jasne Pawle. Zadawaj pytania, a ja będę się dzielił. Etap trzymania wiedzy dla siebie mam już za sobą.
To się nazywa profil konstrukcyjny i są zaskakująco dobrze wykonane. Gdy położę jeden na drugim i podświetlę od tyłu latarką między nimi nie ma grama prześwitu.
Maszynę oprę na prowadnicach liniowych i wózkach HIWIN HGW20CC-ZAHIWIN HGW20CC-ZA
Śruby osi X i Y będą kulowe Fi16x5mm. Natomiast oś Z na trapezie.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#8