• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jaką epokę kolekcjonujesz

Jaką epokę kolekcjonujesz

  • Epoka I

    Votes: 26 6,2%
  • Epoka II

    Votes: 49 11,6%
  • Epoka III

    Votes: 209 49,6%
  • Epoka IV

    Votes: 256 60,8%
  • Epoka V

    Votes: 216 51,3%
  • Epoka VI

    Votes: 36 8,6%

  • Ogółem głosujących
    421

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
To były złe czasy... Lekka odwilż nastąpiła paradoksalnie po tym jak orły zniknęły z burt wagonów. Tyle że Orzeł niestety bez korony... Ale na parowozach ostały się do końca... Co ciekawe orzeł z epoki IIIa/b nawiązuje kształtem do orła wz. 19, a nie do godła po 1926 roku z masońskimi gwiazdkami... Godło wzoru po roku 1926 było stosowane na parowozach jednak rownolegle z godłem wz. 19 - oba oczywiście bez korony...
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
1 .... Litości ! Waszmości ! .... :rolleyes:
Czy naprawdę uwierzyliście że te edycje Brawy dla L.M. są robione tylko dla widzi mi się/do kolekcji jednego ze sprzedawców ... ?! o_O
Przytoczyłem odpowiedź na moją propozycję zmiany części zapowiadanych wagonów z epoki IIIb na epoki IIIc , IVa i IVb .
Widząc w takiej częściowej zmianie szybszą sprzedaż poszczególnych edycji z korzyścią dla Loko Model i dla nas : szybsze ukazanie się zmodyfikowanej pod wzgledem epok serii .
Natomiast odpowiedź uważam za kuriozalną wręcz ... :D Tyle że wynika z niej że program założony w tylko IIIb jest nie reformowalny i będzie trwał nie 4 i pół roku jak zakładno ale ca.10 i pół roku ! :confused:


2 .Czy nie należałoby rozesłać info żeby tak swoją drogą szybciej zdeklarowali się w tutejszej ankiecie VI epokowcy ?
Jak narazie mamy zaledwie 21 głosów na VI epokę ... ?
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Nigdy nie lubiłem III epoki za moje dosyć dużą wiedzę za epokę stalinizmu i lat 50-60.XX wieku :(
Ja osobiście lubię epokę: IVb :cool: ponieważ :love:
- Jest to okres największych przewozów na PKP
- Budowa CMK
- Nowe konstrukcje Polskich Lokomotyw Spalinowych
- Powolne wycofywanie trakcji parowej: Pm2, Ok1...
- Wielkie Inwestycje lat 70.XX wieku
- Okres wielkiej elektryfikacji
Ponadto kocham epokę V (najbardziej Va i Vb - PKP w trumience :love:)
- Żółte Czoła :cool: Najpiękniejsze malowanie ...
- Cudowne malowanie wagonów - lata wczasów wagonowych na helu z ciocią ... ;)
- wiem że kryzys i stan rozpadu :cenzura:

:p Szkoda że to malowanie zielono-kremowe i czerwono-kremowe już nie wróci :(
Teraz zastanawiam się nad wejściem w epokę VI - PKP Cargo i te sprawy
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Ad. 1. Oczywiście, że nie. Dworuję sobie z tak kuriozalnej odpowiedzi w sposób dogłębny. Niby miała być to kolekcja modeli do Ty2 Roco z epoki IIIb... Co nie zmienia faktu, że wybór niszowego maliwania z schyłkowej epoki stalinizmu jest mało rozwojowy jeżeli chodzi o sprzedaż nakładów modelu...
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Nigdy nie lubiłem III epoki za moje dosyć dużą wiedzę za epokę stalinizmu i lat 50-60.XX wieku :(
Ja osobiście lubię epokę: IVb :cool: ponieważ :love:
- Jest to okres największych przewozów na PKP
- Budowa CMK
- Nowe konstrukcje Polskich Lokomotyw Spalinowych
- Powolne wycofywanie trakcji parowej: Pm2, Ok1...
- Wielkie Inwestycje lat 70.XX wieku
- Okres wielkiej elektryfikacji
Ponadto kocham epokę V (najbardziej Va i Vb - PKP w trumience :love:)
- Żółte Czoła :cool: Najpiękniejsze malowanie ...
- Cudowne malowanie wagonów - lata wczasów wagonowych na helu z ciocią ... ;)
- wiem że kryzys i stan rozpadu :cenzura:

:pSzkoda że to malowanie zielono-kremowe i czerwono-kremowe już nie wróci:(
Teraz zastanawiam się nad wejściem w epokę VI - PKP Cargo i te sprawy
Przełom IVb/c jest optymalny. Jeszcze są w służbie perełki jak np ambulans pocztowy przedwojenny w Chojnicach, ale SU46 już też w służbie. Hobbystycznie uważam że kolej jaką lubię kończy się z czasem wycofania trakcji parowej (dla Kościerzyny jest to1. 04.1991) siłą rozpędu można uznać ten czas do upadku dyrekcji kolejowych w epoce Va, gdy skończył się nawet sporadyczny ruch nieplanowy parowozów (Kościerzyna, Ełk i idea czynnych skansenow trakcji parowej-no może poza Wolsztynem) ... Potem to już tylko kolej dla heretyków...
 
Ostatnio edytowane:

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Reakcje
421 24 0
Zacznijmy od tego, że jeżeli podczas malowania bandaży na kołach modelu UB kogoś katuje, to najwyższa pora zrobić sobie kilkudniowy wypad do "sanatorium" im. doktora Babińskiego w Krakowie. Okoliczności przyrody piękne, idealne też miejsce na lekturę, np. Szpitala Przemienienia Lema.
Co nie zmienia faktu, że wybór niszowego maliwania z schyłkowej epoki stalinizmu jest mało rozwojowy jeżeli chodzi o sprzedaż nakładów modelu...
Czy mało rozwojowy? Mówimy o serii 330 modelików, a więc malutkiej. Gdyby temat był nierozwojowy to raczej Loko-Model nie bawiłoby się w inwestowanie pieniędzy w coś czego ludzie nie kupią. Z resztą na przekór takiej opinii Roco wypuściło reedycję Pdkh31 (z nowym numerem), PIKO wypusiło chyba dwa kryte towarowe w tym schemacie malowania - a piszę tylko o tegorocznych modelach. Gdyby szaraków nikt nie kupował - nikt by ich nie produkował.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Czytającym pod rozwagę ....


Spotkałem się z ... tezą ? Chyba raczej ze stwierdzeniem . I to przedstawionym jako - absolutnie pewne dane .
Mianowicie że tutejsze forum to nic nie znaczacy odsetek kolekcjonerów/zbieraczy/modelarzy kolejowych - kupujących modele .
Otóż środowisko kupujących jest na F ....
I liczy ca. 14 - 15 tysięcy kupujących . Powtarzam ca. czternaście - piętnaście tysięcy kupujących.
Natomiast ankieta na tutejszym forum wykazała zaledwie 410 osób kupujacych modele.


Rachunek jest prosty : 410 : 14000 = ca. 3 % .
Tak więc tutejsze forum to nic nie znaczace ca.3% środowiska.
Pozostałe 97% - wolne od reakcyjnych uprzedzeń ( nie zwracajace uwagi na detale , poziom technologiczny ,daty rewizji , przydziały ) i wolne od mowy nienawiści ( stwierdzenia jakich epok czy taboru,trakcji się nie lubi i co sie nie podoba ) zażywa prawdziwego błogiego edenu przede wszystkim VI epoki i V ... !


Tak więc mamy kupujących :
VI epoka - 10.030 osób
V epoka - 5.213 osób

IV epoka - 250 osób
III epoka - 208 osób
... o II i I chyba nie wypada nawet wspominać .


Dodam jeszcze z innej beczki że wg.powszechnej opinii na Marszach N ....w Wwie uczestniczy od 100000- 250000 osób
( od 100 do 250tyś ) a na pochówku JP2 ... 1500000 osób ( półtora miliona ) ...


Cóż dane z F zalecam dzielić przez 100 a przynajmniej przez 50 , dane z Marszu N w Wwie przez 30 a dane z pochówku przez 50 ... ;)
Mamy doczynienia z pandemią chorób psychicznych , tu akurat dane GUS i Służby Zdrowia ... mnożyłbym przez 1000 !
I jeszcze jedno - zobaczycie obfitość nowości Cargo na 2020 r na które czeka ca. 10 tys klientów ... :D
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Z MOJEJ STRONY DODAM ,ŻE ZNAM WIELU KOLEKCJONERÓW PAROWOZÓW ,KTÓRYCH NIE MA NA FORUM.
W ich kolekcjach są parowozy USA, Europa I i II epoka oraz III / IV ,zaś czynnikiem , który wpływa na zakup
jest piękno modelu i jego funkcjonalność.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
DRACULA, gratuluję odkrycia. Strasznie długo Ci to zajęło i to mimo rzekomej przyjaźni z "naczelnym archiwistą" tego kraju, który jak sądzę takie rzeczy już wie od dawna.
Wyciąganie wniosków z ankiety z tego wątku, szczególnie biorąc pod uwagę iż była robiona nieco już lat temu, nie jest poważne, właśnie dlatego, że użytkownicy tego forum to jedynie niewielki procent rynku. I jak się zdaje z obserwacji, to użytkownicy tego forum w dużej części mają dziwne teorie, mające się jednak zupełnie nijak do rzeczywistości, czyli prawdziwych preferencji rynkowych.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
389 8 0
A ja świeżo po drugim dniu wystawy w NCK, zaobserwowałem przy moim tetetkowym torcie: parowóz PKP super bo parowóz, Ganz super, bo wagon motorowy, papugi na haku...nic kolejka, a suczka PKP cargo z busarzem, OOOO! , ale super PKP Cargo o i Intercyti jest i Lotos, o fajne.
I Taki rynek pewnie jest ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
DRACULA, gratuluję odkrycia. Strasznie długo Ci to zajęło i to mimo rzekomej przyjaźni z "naczelnym archiwistą" tego kraju, który jak sądzę takie rzeczy już wie od dawna.(... )
... załużmy że kłamałem ;) że znamy się b.dobrze od 17 lat z Nacz.Arch.
Załużmy że nigdy z nim nie rozmawiałem ( ca.150 x po 1-3 godz. tel przez 17 lat ) ani nawet tego Pana nie widziałem.
:D

Do rzeczy !
Na ile wiarygodne są , dla Ciebie CoCu te dane ?
Ile byś dał procent wiarygodności poniższemu zestawieniu liczby kupujacych ?


VI epoka - 10.030 osób
V epoka - 5.213 osób

IV epoka - 250 osób
III epoka - 208 osób
... o II i I chyba nie wypada nawet wspominać .


:cool:

Wyciąganie wniosków z ankiety z tego wątku, szczególnie biorąc pod uwagę iż była robiona nieco już lat temu, nie jest poważne, właśnie dlatego, że użytkownicy tego forum to jedynie niewielki procent rynku. I jak się zdaje z obserwacji, to użytkownicy tego forum w dużej części mają dziwne teorie, mające się jednak zupełnie nijak do rzeczywistości, czyli prawdziwych preferencji rynkowych.
Nikt nie wyciaga 100% do końca pewnych wniosków z tej ankiety ! Nie imputuj mi takiego błędu .
Ta ankieta wystartowała parę lat temu bez mozliwości głosowania na VI epokę .
Możliwość głosowania na VI epokę jest dopiero od 2 miesięcy.
Czekam i obserwuję od czasu do czasu jej
powoli aktualizujące się wyniki .
Zakładając okres oczekiwania jeszcze z 1-2 lata ...


Ale odpowiedz na postawione pytanie ...
Tak bez obrazy Ciebie - wyłącz na chwilę emocje .
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Spotkałem się z ... tezą ? Chyba raczej ze stwierdzeniem . I to przedstawionym jako - absolutnie pewne dane .
Mianowicie że tutejsze forum to nic nie znaczacy odsetek kolekcjonerów/zbieraczy/modelarzy kolejowych - kupujących modele .
Otóż środowisko kupujących jest na F ....
I liczy ca. 14 - 15 tysięcy kupujących . Powtarzam ca. czternaście - piętnaście tysięcy kupujących.
Natomiast ankieta na tutejszym forum wykazała zaledwie 410 osób kupujacych modele.
Rynek jest znacznie większy niż się nam wydaje, a dochodzą do nas sygnały, że się rozwija (rośnie sprzedaż w sklepach, pojawiają się nowe osoby) i wcale mnie nie dziwi, że członkowie naszego forum mogą stanowić drobny margines. Zapewne większość kolejowych hobbystów nawet nie wie o istnieniu naszego forum, ale fakt jest taki, że na naszym forum mamy 5969 użytkowników. Pytanie ilu z nich nigdy nie się nie zalogowało, ilu jest nieaktywnych i logowali się jeden raz, ilu jest tych, którzy tylko czytają, a ilu aktywnych. Nasze forum może stanowić istotną część rynku tylko w przypadku niektórych modeli, które z innych powodów nie będą interesować klientów stanowiących znaczącą część rynku i tak my nie zostawimy suchej nitki na modelu fikcyjnym, a reszta rynku kupi go z "pocałowaniem ręki", bo jest "fajny i tani". Jedyne co możemy robić to uświadamiać i to generalnie staramy się robić. Jaki ma to wpływ na cały rynek? Pewnie niewielki. Na pewno jakaś część rynku kieruje się w swoich wyborach w mniejszym czy większym stopniu opiniami z naszego forum, nawet jeśli się tu nie udziela, ale na pewno nie jest to tak duża część, aby producenci mieli się jakoś szczególnie przejmować naszym zdaniem o ich produktach. Niektórzy jeszcze biorą to sobie do serca (potrzebnie lub niepotrzebnie) i starają się robić jak najwięcej, aby zadowolić też nas, a mimo to są mieszani z błotem, a efekt jest taki sam - towar i tak się sprzedaje, bo popyt na coraz większym rynku nie słabnie. W zasadzie w przypadku kiepskich - z naszego punktu widzenia - modeli, ich sprzedaż może się załamać tylko wówczas, gdy cena przekroczy dopuszczalną granicę u "szarego klienta" i co za tym idzie, realna większość rynku nie będzie chciała zapłacić tyle za produkt, o którego wadach być może nigdy się nie dowie, ale za to będzie on po za ich finansowym zasięgiem. Trzeba jasno stwierdzić, że większość użytkowników tego forum na pewno ma większą siłę nabywczą modeli niż przeciętny kolejkowy hobbysta w Polsce i wcale nie wynika to - choć ma na pewno też z tym związek - z wielkością dochodu poszczególnego pasjonaty, ale z tym ile jego zdaniem dany model jest warty i tak dla nas dobrze wykonany wagon jak najbardziej będzie wart 300 zł, ale dla przeciętnego "zbieracza" wagon pasażerski za 200 zł to będzie górna granica... fakt, że tych drugich jest znacznie więcej powoduje to, że produkuje się trochę modeli tylko przypominających pierwowzory, które mają udawać miniatury innych wagonów do nich podobnych. Powiedziałbym więc, że mamy ogromne szczęście, że część producentów tak zabiega o nasze względy i robi dużo, aby spełnić nasze oczekiwania dotyczące wierności oznakowania, ilości detali, itd. podczas, gdy wystarczyłoby wyprodukować tańsze i prostsze modele, które lepiej by się sprzedawały i w większych ilościach. Mimo to obserwujemy podnoszenie poziomu produkowanych modeli i spełnianie naszych kolejnych "zachcianek". W przypadku droższych i dokładniejszych modeli grono klientów z po za forum na pewno jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku modeli ze "średniej półki". Wówczas sukces sprzedaży będzie zależeć, także od nas. Wszystko więc sprowadza się de facto do tego jakie modele producent produkuje i do której docelowej grupy klientów adresuje swoje produkty. Może doczekamy czasu, gdy oprócz pięknych modeli dla nas jakiś producent zacznie produkować modele tych samych lokomotyw, ale w prostszych wersjach, z mniejszą ilością detali, ale też tańsze - w pewny sensie takie trochę "zabawki" - po prostu nieco uproszczone modele, ale za to takie, które będą mogły trafić "pod strzechy". Czas pokaże.
Z MOJEJ STRONY DODAM ,ŻE ZNAM WIELU KOLEKCJONERÓW PAROWOZÓW ,KTÓRYCH NIE MA NA FORUM.
W ich kolekcjach są parowozy USA, Europa I i II epoka oraz III / IV ,zaś czynnikiem , który wpływa na zakup
jest piękno modelu i jego funkcjonalność.
Też takich znam i szkoda, że ich tu z nami na forum nie ma... na pewno ubogacali by je swoją obecnością, wiedzą i doświadczeniem, a także pięknymi zbiorami. To tylko przykład, że nasze forum nie jest pępkiem świata, a "wszystkie łącza nie prowadzą na forum modelarstwo.info" tak jak drogi do Rzymu ;) ...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
To ty powinieneś wyłączyć emocje. Gdyby tobą nie kierowały, to czemu miałyby służyć te zmiany wielkości i kolorów czcionki?

Odpowiadając zaś na twoje pytanie. Podane przez ciebie dane są dla mnie nic nie warte, po pierwsze dlatego że nie podałeś źródła ich pozyskania jak i nie mamy pewności że mimo jego podania są to dane zgodne ze stanem faktycznym a nie wyssane z palca, a po drugie podany przez ciebie stosunek klientów III i IV epoki do V i VI jest śmieszny. Takie rzeczy może napisać każdy i nawet się zapierać że są prawdziwe.

Ja nie mogę zabronić tobie czy komuś innemu wypowiadania się i stawiania takich czy innych tez. Ale gdy piszesz coś z czym się nie zgadzam, to mogę dać temu wyraz, bo to forum dyskusyjne. A gdy piszesz mądrze, to aż człowiek ma chęć usiąść z tobą i pogadać przy jakimś trunku.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
CoCu Ty kompletnie nie zrozumiałeś ironicznego sensu mojego postu w którym podałem te "ilości kupujących z Facebook'a ".
I brniesz coraz dalej w błędnym rozumowaniu i nadal w emocjach ... :)


To nie ja stawiam tezy ! :D
Ja tylko informuję o krążących i docierajacych do mnie od ponad roku z różnych stron ( m.in od sfrustrowanych spadającą sprzedażą w swoich sklepach - sprzedawców ) informacjach o "gigantycznej - liczonej w kilku a nawet kilkunastu tysiacach ! liczbie kupujących
modele kolejowe ( przede wszystkim PKP i Cargo ) zalogowanych na Facebook'u ...


Przeczytaj jeszcze raz na zimno mój powyższy post z g.19.21.
To jasne że na F. jest jakaś liczba osób których tu nie ma .
Ale jak liczna realnie ?

Dobrze że Remaj podał przed chwilą liczbę "teoretycznie" tu zalogowanych : mamy 5969 użytkowników ...
A ile mamy relanie zalogowanych-istniejących ? I ilu z tych zalogowanych-istniejacych kupuje modele ?
Ankieta podpowiada że ... ca. 410 . :D


To co powyżej na czerwono znakomicie obrazuje to co chciałem przekazać/naprowadzić czytajacego.
Wyciągnij z tego wnioski i przyłóż do krążących opowieściach o wielotysięcznej liczbie klientów miniatur kolejowych z F .
Chodzi mi także o to że mityczna - duża liczba kupujących z F. wyrażana jeszcze do nie dawna w setkach ...
Sięgnęła już obecnie w świadomości części zdezorientowanych ....ca. 15 tyś ! :D


Podaję specjalnie dla Ciebie kolejny przykład :
W okolicy 2005r w ( nie istniejącym już ) w-skim sklepie modelarskim na ul.Dzielnej ( pancerka,lotnictwo,marynarka )
Prowadzący sklep wyeksponował gablotę z modelami kolejowymi Roco ( była to inicjatywa Dream ).
Niestety oferta spotkała się z zerowym zainteresowaniem. Po kilku miesiącach towar wykupił ( po cenach hurtowych ) warszawski L.M.
Ale przez kilka miesięcy prowadzący ten sklep i bardzo zawiedziony warszawskimi modelarzam kolejowymi .
Wyrażał z ogromnym przekonaniem opinię o
bardzo bogatej , bardzo licznej , wręcz rzeszy klientów w mieście ...Łodzi .

Tam w Łodzi w okolicach 2005r bogatych klientów kupujących modele dziesiatkami za tysiące zł .... były wg.prowadzącego sklep setki !
A w Wwie zaledwie dziesiątki i to gołodupców !

Natomiast fakty handlowe były takie że w-ski L.M. posiadał 1/2 sprzedaży krajowego rynku !
Osobiście tylko w 2 dostawach od dystrybutora Roco udało mi się pobić L.M i zaledwie przez jeden rok być wiceliderem-odbiorcą .
Natomiast łódzki sklep Drim miał odsetek sprzedaży w porównaniu z L.M.


Chodzi mi o to ... że ceńmy !- mimo wieści o setkach ! a obecnie już kilkunastu tysiacach ! modelarzy z F.
- Tutejsze forum ... ;) i jego liczbę 410 którzy wzięli udział w tak.... pogardzanej ankiecie . :podstepny:
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki