• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Izolowanie odcinka stacyjnego oraz iglice piko

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 5 0
#1
Dwa pytania. Chcę zastosować moduł automatycznego hamowania, zatrzymania na stacji, jak prawidłowo zaizolować odcinek? Przeciać i kazdą szynę zaizolować z obu stron, czy wystarczą przerwy na jednej z szyn? Drugie pytanie to czy dostępne są jako częsć zamienna iglice do zwrotnic bwr i bwl?
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#6
Jeśli tylko jest możliwość to radzę jednak montować złączki izolacyjne. Szyny "pracują" od zmian temperatury, deski od zmian wilgotności. Prędzej czy później przerwa bez złączki może się jednak połączyć.
 
OP
OP
Lucjan P

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 5 0
#4
"Odizolować"czyli przeciąć w poprzek cienkim przedmiotem (brzeszczot,żyletka modelarska,itp.).;):)
Wystarczy odizolować jedną szynę, a jeśli chodzi o iglice Tillig to można je zamówić.
Czyli złączki izolacyjne nie są konieczne? A iglice niestety piko A. Mam część zwrotnic z blaszkami U a część z modelowymi. Porównywałem jedne i drugie i są to te same konstrukcje, nawet nr mają te same.
 
Ostatnio edytowane:

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.398 28 0
#5
Czyli złączki izolacyjne nie są konieczne
Możesz złączkami albo przecięciem szyny w dwóch miejscach odizolować dany odcinek. Ten odcinek miedzy przecięciami lub złączkami masz odizolowany i dajesz osobne zasilanie. A co do możliwości zakupu iglic Piko to nie kupowałem i nic na ten temat nie wiem. Może ktoś inny odpowie.